Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Eggerthon

Met mij gaat het goed. Vanaf vandaag voel ik ook mijn borsten behoorlijk. Zeker na jouw foto van de test begint het bij mij te kriebelen... maar voor mij is het echt te vroeg vandaag wd6. Maar ik heb al best een buikje (ja ik weet dat het mn darmen zijn) en heb flink last van maagzuur en obstipatie... Voor mij allemaal zwangerschapskwaaltjes, maar ik wil voorzichtig positief zijn. Niet dat ik met de echo weer een flinke klap krijg.

Geplaatst
23 minuten geleden, Hopefulness zei:

Nee ons ziekenhuis hanteerd de site vsn Freya. Daar ga je naar toe en die telt dan precies uit hoever je bent en wanneer je bent uitgerekend. Wat jij moet invullen is de datum van de tp en wat je hebt teruggekregen.

Ik weet dat ik vandaag 3 wkn en 3 dgn zwanger zou zijn en ben 7 maart uitgerekend.

Ik zal kijken of ik de link hier kan plaatsen maar anders moet het zo ook lukken :

je typt op google: freya uitgerekende datum en dan moet je het vinden.

Het is gelukt, dankjewel. Ik kom uit op 5 maart als uitgerekende datum😀 wat zitten we dicht bij elkaar ga datums dan zeg 🤞🤞 hopelijk mogen we samen zwanger zijn! 

Geplaatst

Terwijl ik de foto plaatst valt me op dat de action test toch ook wat gekleurd is 🤭 wilde wachten met de clearblue testen tot morgen maar trok het niet meer. Maar toch wel! 🤩

IMG_20210625_063205.jpg

Geplaatst
17 uur geleden, Eggerthon zei:

Het is gelukt, dankjewel. Ik kom uit op 5 maart als uitgerekende datum😀 wat zitten we dicht bij elkaar ga datums dan zeg 🤞🤞 hopelijk mogen we samen zwanger zijn! 

Ja heel erg dichtbij! 

Ja dat is wel super leuk! Ik vind het altijd wel speciaal om met irmand op te lopen wat betreft zwangerschap.

Geplaatst
7 uur geleden, Eggerthon zei:

Terwijl ik de foto plaatst valt me op dat de action test toch ook wat gekleurd is 🤭 wilde wachten met de clearblue testen tot morgen maar trok het niet meer. Maar toch wel! 🤩

IMG_20210625_063205.jpg

Whahahaha wat een achtbaan hè!

Nu genieten en geduld hebben naar de 7 weken echo! 

Wat fijn meid!

Geplaatst
1 uur terug, Hopefulness zei:

Whahahaha wat een achtbaan hè!

Nu genieten en geduld hebben naar de 7 weken echo! 

Wat fijn meid!

Ja sorry voor de spam🤭 was echt ff beetje Harry in de warrie vanmorgen. Maar de clearblue is gelukkig een stuk duidelijker dan de lijntjes😁

Hoop zo dat we samen mogen genieten hiervan 🤞❤️ 

Geplaatst
3 uur geleden, Eggerthon zei:

Ja sorry voor de spam🤭 was echt ff beetje Harry in de warrie vanmorgen. Maar de clearblue is gelukkig een stuk duidelijker dan de lijntjes😁

Hoop zo dat we samen mogen genieten hiervan 🤞❤️ 

Whahaha Harrie in de warrie😂

Is geen spam hoor, ik heb ook vaak genoeg gespamd anders😉

Ik wil ook ineens vroeg gaan testen. Maar ik mezelf dat eigenlijk niet aandoen. Tis pas wd 7 voor me, dat kan nooit positief zijn.

Geplaatst

Oehhhh meiden.... wat spannend allemaal he.

@Eggerthon wat is het spannend he....al die emoties alle kanten op...maar meid je bent echt zwanger hoor...

@Hopefulness

ik ben gisteren begonnen met de primolut en zaterdag starten met de decapeptyl.... ik merk dat ik de hoop steeds iets meer kwijt raak... dat is natuurlijk niet de bedoeling maar sluipt er soms in... 

Ik duim voor jullie hoor...alles lijkt er super goed uit te zien 🤞

Geplaatst
33 minuten geleden, Djenna zei:

@Eggerthon wat is het spannend he....al die emoties alle kanten op...maar meid je bent echt zwanger hoor...

@Hopefulness

ik ben gisteren begonnen met de primolut en zaterdag starten met de decapeptyl.... ik merk dat ik de hoop steeds iets meer kwijt raak... dat is natuurlijk niet de bedoeling maar sluipt er soms in... 

Dankjewel! 

Fijn je mag starten met de medicijnen. Begrijpelijk dat je de hoop verliest. Het is ook echt een zwaar en zenuwslopend traject. Ga heel hard voor je duimen🤞 wie weet is dit jou ronde ❤️ 

Geplaatst
2 minuten geleden, Eggerthon zei:

Dankjewel! 

Fijn je mag starten met de medicijnen. Begrijpelijk dat je de hoop verliest. Het is ook echt een zwaar en zenuwslopend traject. Ga heel hard voor je duimen🤞 wie weet is dit jou ronde ❤️ 

Sorry ik drukte per ongeluk al op zend. Je hebt nog kansen! & Hou hoop!😘

Geplaatst
Op 25-6-2021 om 19:07, Djenna zei:

@Hopefulness

Ik herken dat helemaal, ik had dat ook. Dit is ook ons laatste traject, daarna word het niet meer vergoed. En ik was ook echt de hoop kwijt. En had nog weinig vertrouwen. Daarom ook 2 teruggeplaatst om de kans van slagen nog meer te verhogen...

Probeer iig er neutraal in te staan. Niet negatief of verdrietig, maar probeer het te relativeren mss een beetje te bagataliseren... Dat is voor mij heeel makkelijk te zeggen, maar het werkte wel enorm.

Kop op meid! Nog even en dan is er ook weer duidelijkheid, in welke vorm dan ook... Het is slopend en kei hard. Ik weet er alles van.

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik maak me wat zorgen. Ik zag zojuist bruin verlies met een heel klein beetje roze. Weet dat het niet perse slecht nieuws hoeft te zijn maar de testen liepen de afgelopen dagen niet op. Bleef hetzelfde streepje houden. Dacht stop met testen maak mezelf gek. Dus vanmorgen geen test gedaan maar maar me toch wel zorgen nu.

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik maak me wat zorgen. Ik zag zojuist bruin verlies met een heel klein beetje roze. Weet dat het niet perse slecht nieuws hoeft te zijn maar de testen liepen de afgelopen dagen niet op. Bleef hetzelfde streepje houden. Dacht stop met testen maak mezelf gek. Dus vanmorgen geen test gedaan maar maar me toch wel zorgen nu.

Hey meid,

Het wilt idd weinig zeggen. Wel goed van je dat je gestopt bent met testen, want idd het is gek makend. 

Gebruik je utro? Wat bloed verlies hoort er helemaal bij. En hoe voel je je verder? Heb je klachten?

Zo ben ik vandaag opgestaan met steken in mn buik en krampen, ben al 3x naar toilet gemoeten voor de grote boodschap. Ook ik houd mijn hart dan vast, maar bij mijn zwangerschap van Joep had ik ook veel buikpijn en poeperij.

Ik berust me erin en hoop op het beste, ik ben iig niet naar boven gerend om te testen... wat ik erg knap vind van mezelf. Als ik ongie word dan is dat tussen wd 9 en 13... Ik zit vandaag op 11.

Het is en blijft spannend. Maar alleen een beetje bruin en roze bloed verlies wilt niks zeggen, als je echt klachten hebt van buikpijn/krampen erbij en je blijft bloed verliezen zou ik me echt zorgen maken. Maar ook dat wilt niks zeggen.... Het is gewoon klote dit trimester...

Heb je het ZH al iets laten weten? Wanneer heb je de echo?

Geplaatst
23 minuten geleden, Hopefulness zei:

Hey meid,

Het wilt idd weinig zeggen. Wel goed van je dat je gestopt bent met testen, want idd het is gek makend. 

Gebruik je utro? Wat bloed verlies hoort er helemaal bij. En hoe voel je je verder? Heb je klachten?

Zo ben ik vandaag opgestaan met steken in mn buik en krampen, ben al 3x naar toilet gemoeten voor de grote boodschap. Ook ik houd mijn hart dan vast, maar bij mijn zwangerschap van Joep had ik ook veel buikpijn en poeperij.

Ik berust me erin en hoop op het beste, ik ben iig niet naar boven gerend om te testen... wat ik erg knap vind van mezelf. Als ik ongie word dan is dat tussen wd 9 en 13... Ik zit vandaag op 11.

Het is en blijft spannend. Maar alleen een beetje bruin en roze bloed verlies wilt niks zeggen, als je echt klachten hebt van buikpijn/krampen erbij en je blijft bloed verliezen zou ik me echt zorgen maken. Maar ook dat wilt niks zeggen.... Het is gewoon klote dit trimester...

Heb je het ZH al iets laten weten? Wanneer heb je de echo?

Dankjewel voor je snelle reactie! Heb erg last van men darmen moest blijkbaar ook nodig poepen 🤭 bruin is nu ook al gestopt dus lijkt me een goed teken. Heb ziekenhuis gebeld. Eerst op men kop gekregen dat ik zo vroeg was gaan testen. Ze zeiden eerst bel morgen maar terug met de uitslag van de test. Maar toen ik uitlegde wat er de afgelopen dagen was geweest zei ze: ow dan ben je gewoon zwanger hoor. Meteen een afspraak gemaakt voor de 7 weken echo. Heeft me echt ff gekalmeerd 🤗

Nog een paar daagjes wachten voor jou. Dat is ook echt killing. Vind het heel knap dat je niet getest hebt.💪🏻 Vind soms ook lastig om het verschil tussen kramp in men darmen en baarmoeder te herkennen. Hoop voor je dat het een goed teken is gezien je hetzelfde met Joep had!

Geplaatst

Hey meiden!

Ik ben behoorlijke tijd stil geweest hier, maar ik heb wel bijna alles meegelezen. Wat een achtbaan blijft het toch he..

@Hopefulness en @Djenna ik duim nog steeds mega hard voor jullie. Het is jullie zó gegund!!

@Eggerthon spannend zeg.. Ik denk ook dat je zwanger bent, dus voorzichtig gefeliciteerd! Bruinige bloedingen horen er inderdaad bij door de utro, maar ik werd daar ook heel erg onzeker van dus ook dat is heel begrijpelijk. Heel veel succes met de komende wachtweken 😘

Hier gaat alles goed. Nog 1,5 week werken en dan met verlof. De tijd vliegt echt voorbij!

Liefs Roza

Geplaatst
2 minuten geleden, Roza91 zei:

Hey meiden!

Ik ben behoorlijke tijd stil geweest hier, maar ik heb wel bijna alles meegelezen. Wat een achtbaan blijft het toch he..

@Hopefulness en @Djenna ik duim nog steeds mega hard voor jullie. Het is jullie zó gegund!!

@Eggerthon spannend zeg.. Ik denk ook dat je zwanger bent, dus voorzichtig gefeliciteerd! Bruinige bloedingen horen er inderdaad bij door de utro, maar ik werd daar ook heel erg onzeker van dus ook dat is heel begrijpelijk. Heel veel succes met de komende wachtweken 😘

Hier gaat alles goed. Nog 1,5 week werken en dan met verlof. De tijd vliegt echt voorbij!

Liefs Roza

Hai Roza,

Goed om te zien dat je verlof er alweer bijna aankomt! Kan me voorstellen dat je daar erg naar uit kijkt nu. Hoe gaat het verder met je?

Sorry dames, Ik was vergeten te zeggen dat ik geen utro gebruik. Heb deze ronde in men eigen cyclus mogen doen en heb alleen pregnyl gehad. Heb 20 juli de 7 weken echo staan. 

Geplaatst

Dankjewel voor je snelle reactie! Heb erg last van men darmen moest blijkbaar ook nodig poepen 🤭 bruin is nu ook al gestopt dus lijkt me een goed teken. Heb ziekenhuis gebeld. Eerst op men kop gekregen dat ik zo vroeg was gaan testen. Ze zeiden eerst bel morgen maar terug met de uitslag van de test. Maar toen ik uitlegde wat er de afgelopen dagen was geweest zei ze: ow dan ben je gewoon zwanger hoor. Meteen een afspraak gemaakt voor de 7 weken echo. Heeft me echt ff gekalmeerd 🤗

Nog een paar daagjes wachten voor jou. Dat is ook echt killing. Vind het heel knap dat je niet getest hebt.💪🏻 Vind soms ook lastig om het verschil tussen kramp in men darmen en baarmoeder te herkennen. Hoop voor je dat het een goed teken is gezien je hetzelfde met Joep had!

Hahaha ja ik kreeg met Joep ook op mn kop dat ik op wd 9 had getest. Maar door mijn hormonen word ik altijd wat mondiger dus heb ik gezegt, dat ze er zelf maar eens aan moest gaan staan! Dat het killing is die wachtdagen! Ik heb zelfs gezegt, ik weet niet of u kinderen heeft, maar als je graag zwanger wilt zijn en mama wilt worden dan doe je zelf ook een early test als je ongie 2 dgn uitgebleven is! En nu wil ik graag een afspraak maken voir de 7 wkn echo.

Haar reactie... gefeliciteerd u bent merkbaar zwanger. Toen ik op de poli was heb ik natuurlijk wel excuses gemaakt bij dr. Maar ze leeste me echt de les met haar bel op wd 12 maar terug mevrouw...😤

Fijn is dat als ze je zo gerust kunnen stellen he! Ik heb ook een hele fijne VPG afdeling. Echt iedereen is zo lief en fijn.

Ja het komt bij mij met name omdat ik 2x een positieve test heb gehad en een negatieve echo... dat maakt me sterk om niet te testen. Als ik vrijdag een positieve test heb (daar reken ik nu op), dan ben ik gereserveerd blij... en als op de echo alles goed is dan hang ik de vlag pas uit...

Geplaatst
3 uur geleden, Roza91 zei:

Hey meiden!

Liefs Roza

Wat lief Roza, dank je.

Ohhh meid, wat vliegt de tijd! Hoe voelt je je?

Geplaatst

Hai Roza,

Goed om te zien dat je verlof er alweer bijna aankomt! Kan me voorstellen dat je daar erg naar uit kijkt nu. Hoe gaat het verder met je?

Sorry dames, Ik was vergeten te zeggen dat ik geen utro gebruik. Heb deze ronde in men eigen cyclus mogen doen en heb alleen pregnyl gehad. Heb 20 juli de 7 weken echo staan. 

20 juli. Ik ga het proberen te onthouden. Maar dat moet denk ik wel lukken😉

Geplaatst
1 uur geleden, Hopefulness zei:

Goedemorgen,

Ik begin het somber in te zien... gisteren buikpijn en nu weer. Dat van vandaag lijkt meer op menstruatiepijn...

We moeten het maar afwachten...

Dat klinkt niet goed. Maar misschien zijn het je darmen waar je last van hebt? Nog geen teken van bloed? Zolang er geen bloed is is het goed🤞🤞

Geplaatst
2 uur geleden, Eggerthon zei:

Dat klinkt niet goed. Maar misschien zijn het je darmen waar je last van hebt? Nog geen teken van bloed? Zolang er geen bloed is is het goed🤞🤞

Klopt, geen bloed geeft moed! En nog niks te bekennen gelukkig!

Na de pcm heb ik ook geen pijn meer gehad... hopelijk is het idd de darmen en het groeien vd baarmoeder. Maar als ik ongie word doen mijn darmen ook altijd gruwlijk mee... Dus het blijft super lastig...

Ik wilde testen maar dat heeft echt geen zin... want ik heb geen ochtend urine, had om 5.30 al geplast en niet opgevangen. En zo vroeg testen met je 4 plasje haalt dan niks uit...

Ik moet en wil gewoon die 2 juli halen! En dan positief testen! Ik wil het gewoon!

Geplaatst
Op 28-6-2021 om 10:18, Roza91 zei:

Hey meiden!

Liefs Roza

Wat lief.🥰.. tja het is niet niks, daar weten we jammer genoeg allemaal genoeg vanaf. Nog 1,5 week....wat gaat het snel, hopelijk voel jij je helemaal goed...lekker niks moeten straks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden