Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
10 uur geleden, Hopefulness zei:

Klopt, geen bloed geeft moed! En nog niks te bekennen gelukkig!

Na de pcm heb ik ook geen pijn meer gehad... hopelijk is het idd de darmen en het groeien vd baarmoeder. Maar als ik ongie word doen mijn darmen ook altijd gruwlijk mee... Dus het blijft super lastig...

Ik wilde testen maar dat heeft echt geen zin... want ik heb geen ochtend urine, had om 5.30 al geplast en niet opgevangen. En zo vroeg testen met je 4 plasje haalt dan niks uit...

Ik moet en wil gewoon die 2 juli halen! En dan positief testen! Ik wil het gewoon!

Hoe is het nu met je? Geen buikpijn meer? De duimen draaien hier hoor. Nog een paar dagen en dan kan je testen, echt zo spannend 🤞

Geplaatst
Op 28-6-2021 om 10:23, Eggerthon zei:

Hai Roza,

Goed om te zien dat je verlof er alweer bijna aankomt! Kan me voorstellen dat je daar erg naar uit kijkt nu. Hoe gaat het verder met je?

Sorry dames, Ik was vergeten te zeggen dat ik geen utro gebruik. Heb deze ronde in men eigen cyclus mogen doen en heb alleen pregnyl gehad. Heb 20 juli de 7 weken echo staan. 

Hoe is het nu met jou? 

Geplaatst

Hi meiden,

Hier gaat alles goed. Ik heb een tijdje veel harde buiken gehad, maar nu doe ik het wat rustiger aan en gaat het beter. 

@Djenna wanneer is nu weer jouw volgende echo? Binnenkort weer toch?

@Hopefulness nog steeds geen bloedingen hoop ik 🤞ga je het nog volhouden om nog twee dagen te wachten met testen?

@Eggerthon ook zonder utro hoeft een bloeding niet per sé heel veel te betekenen. Een vriendin van mij werd op de natuurlijke weg zwanger en had bijna het hele eerste trimester bloedingen, maar kreeg toch een gezond kindje. Het blijft ontzettend spannend en het enige wat we kunnen doen is afwachten en duimen 🤞 sterkte en ik denk aan je!!

Liefs, Roza

Geplaatst

Hai dames, 

Ik heb helaas toch slecht nieuws. Gisterenavond ben ik begonnen met wat bloeden en dit is vannacht/vanmorgen erger geworden met stolsels en krampen. Ga er vanuit dat dit einde verhaal is. Ga zo de gyno bellen.

• Verdrietig 2
Geplaatst
3 uur geleden, Eggerthon zei:

Hai dames, 

Ik heb helaas toch slecht nieuws. Gisterenavond ben ik begonnen met wat bloeden en dit is vannacht/vanmorgen erger geworden met stolsels en krampen. Ga er vanuit dat dit einde verhaal is. Ga zo de gyno bellen.

Oh wat balen lieverd... Het is je zo anders gegund 💋 Heel veel sterkte meis en doe rustig aan

Geplaatst
Op 29-6-2021 om 21:54, Djenna zei:

Hoe is het nu met je? Geen buikpijn meer? De duimen draaien hier hoor. Nog een paar dagen en dan kan je testen, echt zo spannend 🤞

Dinsdag avond begon ik te vloeien... Heb gisteren avond het ZH gemaild dat ik ben gaan menstrueren... Ik snap er werkelijk niks van! Een c kwaliteit nesteld in en moet met meds afkomen en nu 2 toppers teruggeplaatst en die nestellen niet....

22juli weer gesprek met de arts. Dan horen we of hun een 4e traject (wel icsi) zinvol vjnden en anders houd het hier echt op voor ons....

Morgen weer aan de pil en weer alles laten bezinken en mijn vragen opschrijven en leven naar 22 juli...

• Verdrietig 2
Geplaatst
9 uur geleden, Eggerthon zei:

Hai dames, 

Ohhh meid...

Wat ontzettend klote😢

Sterkte lieverd, wat kan het toch hard zijn en oneerlijk

Geplaatst
9 uur geleden, Eggerthon zei:

Hai dames, 

Wat zei de gyn?

Geplaatst
24 minuten geleden, Hopefulness zei:

Dinsdag avond begon ik te vloeien... Heb gisteren avond het ZH gemaild dat ik ben gaan menstrueren... Ik snap er werkelijk niks van! Een c kwaliteit nesteld in en moet met meds afkomen en nu 2 toppers teruggeplaatst en die nestellen niet....

22juli weer gesprek met de arts. Dan horen we of hun een 4e traject (wel icsi) zinvol vjnden en anders houd het hier echt op voor ons....

Morgen weer aan de pil en weer alles laten bezinken en mijn vragen opschrijven en leven naar 22 juli...

Wat ontzettend balen zeg! Er zit echt totaal geen logica in. Met 2 in top kwaliteit verwacht/hoop je meer dan 1tje die mindere kwaliteit heeft. Echt verschrikkelijk kut. Hoop dat je een 4de ronde in kan/mag. Je mag meteen alweer aan de pil?

Dankjulliewel dames voor jullie berichten, Gyno zegt dat ik maandag een test kan gaan doen of langs huisarts voor een bloedtest om zeker te zijn dat ik niet meer zwanger ben. Maar gaan er vanuit dat het inderdaad een miskraam is.

We zitten na te denken om naar Gent te gaan voor ons 3de traject. Gezien daar wel wordt gekeken naar DNA fragmentatie en in NL niet. Maar nu eerst ff bijkomen van deze schrik.

Geplaatst
14 uur geleden, Eggerthon zei:

Wat ontzettend balen zeg! Er zit echt totaal geen logica in. Met 2 in top kwaliteit verwacht/hoop je meer dan 1tje die mindere kwaliteit heeft. Echt verschrikkelijk kut. Hoop dat je een 4de ronde in kan/mag. Je mag meteen alweer aan de pil?

Dankjulliewel dames voor jullie berichten, Gyno zegt dat ik maandag een test kan gaan doen of langs huisarts voor een bloedtest om zeker te zijn dat ik niet meer zwanger ben. Maar gaan er vanuit dat het inderdaad een miskraam is.

We zitten na te denken om naar Gent te gaan voor ons 3de traject. Gezien daar wel wordt gekeken naar DNA fragmentatie en in NL niet. Maar nu eerst ff bijkomen van deze schrik.

Ja ik moet voor mijn endo zo snel mogelijk starten met de pil. Dus vanmorgen maar gedaan.

Ja eerst even bekomen van de schrik, ook zeker voor jou.

Wat houd dat in dna fragmentatie?

Geplaatst
Op 1-7-2021 om 07:17, Eggerthon zei:

Hai dames, 

Neeee, wat is het ook allemaal oneerlijk...heel veel sterkte, hopelijk zegt het bloedonderzoek toch nog iets anders.🤞

Geplaatst
2 uur geleden, Hopefulness zei:

Ja ik moet voor mijn endo zo snel mogelijk starten met de pil. Dus vanmorgen maar gedaan.

Ja eerst even bekomen van de schrik, ook zeker voor jou.

Wat houd dat in dna fragmentatie?

Ah okey, dat verklaart een boel 🙂

Bij Dna fragmentatie kijken ze naar de dna van de zaadcel of deze beschadigt is. In sommige gevallen kunnen ze deze dan sterker/beter maken. In NL doen ze dit onderzoek niet omdat ze vinden dat het onvoldoende onderzocht is. Gezien onze moeite met zwanger worden en nu ook nog zn vroege miskraam vragen we ons af of het antwoord gewoon domme pech misschien toch iets te simpel is. We hebben een fijn ziekenhuis maar zijn onze eerste poging al kwijt geraakt omdat zij perse ivf wilde doen in plaats van icsi wat onze voorkeur had en nu de 2de ronde maar 1 embryo ingevroren van de 6. Niet echt goede resultaten helaas 😞 

Geplaatst
17 uur geleden, Hopefulness zei:

Pffff ben er weer even stil van.... alle kracht voor jou... had het zo gehoopt nu.

Kan je met elke verzekering een 4e traject aanvragen?

Geplaatst
Op 30-6-2021 om 11:34, Roza91 zei:

Hi meiden,

Hier gaat alles goed. Ik heb een tijdje veel harde buiken gehad, maar nu doe ik het wat rustiger aan en gaat het beter. 

@Djenna wanneer is nu weer jouw volgende echo? Binnenkort weer toch?

@Hopefulness nog steeds geen bloedingen hoop ik 🤞ga je het nog volhouden om nog twee dagen te wachten met testen?

@Eggerthon ook zonder utro hoeft een bloeding niet per sé heel veel te betekenen. Een vriendin van mij werd op de natuurlijke weg zwanger en had bijna het hele eerste trimester bloedingen, maar kreeg toch een gezond kindje. Het blijft ontzettend spannend en het enige wat we kunnen doen is afwachten en duimen 🤞 sterkte en ik denk aan je!!

Liefs, Roza

Ik heb morgen mijn laatste 3 primolut tabletten. Wel ga ik gewoon door met de decapeptyl. Dan word ik volgende week ergens ongie. Dan bellen met het ziekenhuis om een echo in te plannen na ongeveer 4 a 5 dagen. Dan starten met gonal en dan afwachten wanneer ik ovitrelle mag spuiten en de punctie heb... ik heb zelf een beetje uitgerekend dat dat ongeveer rond de 22, 23 of 24e is van deze maand... duurt altijd rond de 30 a 31 dagen voordat ik de punctie heb. Dus ik moet nog even. Hoop echt dat er nu wel wat bevruchting is. Mijn eitjes zijn vaak goed en dat van mijn man uitstekend. Maar zelfs dat zegt dus niets. Laatste kans voor ons en nu dus icsi i.p.v. ivf.

Zou te gek zijn als ik de 24e een terugplaatsing zou hebben. Dan is mijn dochtertje geboren.

Geplaatst

Hai dames, uiteindelijk afgelopen zaterdag naar het ziekenhuis gegaan. Had extreem veel bloed verlies. Ze waren wat bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Was gelukkig niet gehad geval. Gewoon heel erg veel bloed. Ze konden zien dat het al minder aan het worden is gelukkig. Maar wel helemaal duidelijk dat er niets meer is. Hcg was nog maar 1. 

Geplaatst
Op 2-7-2021 om 10:39, Djenna zei:

Ik heb morgen mijn laatste 3 primolut tabletten. Wel ga ik gewoon door met de decapeptyl. Dan word ik volgende week ergens ongie. Dan bellen met het ziekenhuis om een echo in te plannen na ongeveer 4 a 5 dagen. Dan starten met gonal en dan afwachten wanneer ik ovitrelle mag spuiten en de punctie heb... ik heb zelf een beetje uitgerekend dat dat ongeveer rond de 22, 23 of 24e is van deze maand... duurt altijd rond de 30 a 31 dagen voordat ik de punctie heb. Dus ik moet nog even. Hoop echt dat er nu wel wat bevruchting is. Mijn eitjes zijn vaak goed en dat van mijn man uitstekend. Maar zelfs dat zegt dus niets. Laatste kans voor ons en nu dus icsi i.p.v. ivf.

Zou te gek zijn als ik de 24e een terugplaatsing zou hebben. Dan is mijn dochtertje geboren.

Weer een lange weg te gaan zeg. Ga voor je duimen dat het snel voorbij gaat. Zou we heel toevallig als het op de 24ste uit zou komen 😉

Geplaatst
Op 2-7-2021 om 10:30, Djenna zei:

Pffff ben er weer even stil van.... alle kracht voor jou... had het zo gehoopt nu.

Kan je met elke verzekering een 4e traject aanvragen?

Geen idee, heb me er nog niet in verdiept... er zijn wel verzrkeraars die dat doen maar ik weet niet welke... maar als de onze het niet verzekerd kan het maar zo zijn dat we het zelf betalen...

Maarrr zover zijn we nog lang niet... eerlijkheifshalve begint bij mij de acceptatie al te komen dat we gezegend zijn met 2 gezonde zonen... Maar voor mijn man ligt dat heel anders...

Geplaatst
Op 2-7-2021 om 10:39, Djenna zei:

Ik hoop het voor je, ik gun het je zooo enorm!

Ik ga voor je duimen. Als we voor een 4e traject gaan word dat ook icsi voor ons...

Geplaatst
Op 5-7-2021 om 18:57, Eggerthon zei:

Hai dames, uiteindelijk afgelopen zaterdag naar het ziekenhuis gegaan. Had extreem veel bloed verlies. Ze waren wat bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Was gelukkig niet gehad geval. Gewoon heel erg veel bloed. Ze konden zien dat het al minder aan het worden is gelukkig. Maar wel helemaal duidelijk dat er niets meer is. Hcg was nog maar 1. 

Wat ontzettend balen! Ik vind het zo ontzettend klote voor je!

Geplaatst
Op 2-7-2021 om 10:28, Eggerthon zei:

Ah okey, dat verklaart een boel 🙂

Bij Dna fragmentatie kijken ze naar de dna van de zaadcel of deze beschadigt is. In sommige gevallen kunnen ze deze dan sterker/beter maken. In NL doen ze dit onderzoek niet omdat ze vinden dat het onvoldoende onderzocht is. Gezien onze moeite met zwanger worden en nu ook nog zn vroege miskraam vragen we ons af of het antwoord gewoon domme pech misschien toch iets te simpel is. We hebben een fijn ziekenhuis maar zijn onze eerste poging al kwijt geraakt omdat zij perse ivf wilde doen in plaats van icsi wat onze voorkeur had en nu de 2de ronde maar 1 embryo ingevroren van de 6. Niet echt goede resultaten helaas 😞 

Oke. Weer wat geleerd!

Wij gaan juist voor icsi omdat meerdere eicellen dubbel bevrucht waren. In alle 3 de trajecten de helft of meer...

Dus als we voor een 4e ronde gaan dan word het icsi

Geplaatst
29 minuten geleden, Hopefulness zei:

Oke. Weer wat geleerd!

Wij gaan juist voor icsi omdat meerdere eicellen dubbel bevrucht waren. In alle 3 de trajecten de helft of meer...

Dus als we voor een 4e ronde gaan dan word het icsi

Kan me voorstellen dat het een lastige beslissing is. Kan me voorstellen dat het veel is z'n zwaar traject wanneer je kids hebt rondlopen.❤️ dat is wel veel meerdere kernen. Dan is icsi vast een goede uitkomst voor jullie🤞🤞

Er zijn verzekeringen voor de 4de en 5de traject. Van wat ik zo zag kan dat wel uit. Zelf bekostigen is aanzienlijk prijziger. Was al even aan het uitzoeken voor evt 4de poging en buitenland 🤭

Wij hebben besloten de 3de ronde nog in NL te doen. Wordt icsi en punctie zou dan begin oktober uitkomen. Mocht het niet lukken gaan wij alsnog naar Gent om de test te doen voor DNA fragmentatie en dan hopelijk met icsi op te lossen 

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 15-7-2021 om 17:52, Eggerthon zei:

@Djenna hoe gaat het nu met jou? Al begonnen aan de hormonen?

@Hopefulness hoe gaat het met jou? Samen al een beslissing kunnen nemen over een evt vervolgtraject?

Vandaag gesprek gehad...

Het word ivf, icsi heeft geen meerwaarden zei de senior embryoloog. We moeten even checken bij onze zorgverzekeraar maar anders betalen we het zelf.

We gaan dit nog 1x doen en als dit traject ons ook niks geeft dan is het voor mij helemaal prima... we zijn al zo dankbaar voor onze jongens...

Mijn man heeft begin aug een ctscan gepland staan en we weten niet wat dat met de kwaliteit vh zaad doet. Maar als die herstelperiode voorbij is starten we voor de allerlaatste keer...

Hoe is het nu met jou?

Geplaatst

Hi allemaal....

Helaas ben ik even afwezig geweest. Mijn schoonmoeder dacht voor een nierbekkenontsteking naar het ziekenhuis te gaan maar dat bleek totaal iets anders. Een tumor van 10cm met uitzaaiingen naar de wervels.... Daar veel mee bezig geweest kwa ophalen en wegbrengen en wachten. Maar vooral door er te zijn voor haar.

Zelf hebben we ergens na het weekend onze punctie, dat horen we morgen. Erg spannend weer allemaal. Aan de linkerkant 3 grote eitjes en rechts meerdere kleintjes dus even afwachten wat die gedaan hebben. Morgen een echo en dan meteen door naar mijn schoonmoeder die een punctie heeft van haar ruggenwervel.

@Eggerthon jullie beginnen ergens in september?

@Hopefulness ook weer spannend allemaal. Waar is de ct scan voor? En hoezo heeft het geen meerwaarde? Misschien een gekke vraag hoor 😄

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden