Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
11 uur geleden, zei Djenna:

Jaaaah wat goed....spannend. Nu wachten wachten wachten en dat duurt voor je gevoel zo lang..... hier draaien de duimen hoor💪

Super lief😚

Hoe is het met jou?

Geplaatst
15 uur geleden, zei Hopefulness:

Super lief😚

Hoe is het met jou?

Ik mag niet klagen, gaat tot nu toe erg goed allemaal. Ben alleen nog wat moe einde van de dag. Aankomende week al weer in week 20 en het vliegt voorbij allemaal. 

Zet hem op allemaal meiden... ik blijf mee lezen hoor💋 

Geplaatst
49 minuten geleden, zei Djenna:

Ik mag niet klagen, gaat tot nu toe erg goed allemaal. Ben alleen nog wat moe einde van de dag. Aankomende week al weer in week 20 en het vliegt voorbij allemaal. 

Zet hem op allemaal meiden... ik blijf mee lezen hoor💋 

Ohhh spannend de 20 weken echo! Ja voor je het weet heb je de kleine in je armen💖 fijn dat je alleen maar moe bent! Dan kun je pas echt volop genieten.

• Like 1
Geplaatst

Hoi Dames,

Ik weet niet wat het is maar ik kan soms echt niet het forum op 🤔

Zaterdag bericht gehad dat er 1 emmy de vriezer is ingegaan.

Zit nu op wd 4 en heb zeurende lage rug pijn en ben soms zoo ligt in mijn hoofd dat ik moet gaan zitten. Ik hoop zo met alles wat ik in me heb dat ik zwanger ben🤞🤞🤞

Nog 11 dgn...

@Loes1986 hoe gaat het spuiten? Heb je last van het spuiten?

Geplaatst
12 uur geleden, zei Hopefulness:

Hoi Dames,

Ik weet niet wat het is maar ik kan soms echt niet het forum op 🤔

Zaterdag bericht gehad dat er 1 emmy de vriezer is ingegaan.

Zit nu op wd 4 en heb zeurende lage rug pijn en ben soms zoo ligt in mijn hoofd dat ik moet gaan zitten. Ik hoop zo met alles wat ik in me heb dat ik zwanger ben🤞🤞🤞

Nog 11 dgn...

@Loes1986 hoe gaat het spuiten? Heb je last van het spuiten?

Hoi,

Spuiten gaat prima. Nu alleen de menopur en waarschijnlijk vanaf morgen de cetrotide erbij. Morgen weer een echo. Ik voel me verder prima. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van de hormonen spuiten. 
Die wachtweken zijn verschrikkelijk! In het hoeveelste traject zit jij nu?

Geplaatst
Op 21-11-2021 om 21:27, zei Loes1986:

Hoi,

Spuiten gaat prima. Nu alleen de menopur en waarschijnlijk vanaf morgen de cetrotide erbij. Morgen weer een echo. Ik voel me verder prima. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van de hormonen spuiten. 
Die wachtweken zijn verschrikkelijk! In het hoeveelste traject zit jij nu?

Ohh fijn dat jij er ook geen last van hebt. Ik gelukkig ook nooit.

Ja verschrikkelijk is het die wachtdagen😣 maar goed ik hoef nog maar 8 nachtjes slapen.

Dit is mijn 4e traject.

Geplaatst

@Loes1986 hoe was je echo afgelopen maandag?

Ik zit vandaag op wd 9. Gisteren heb ik het forum terug gelezen wanneer ik wel of geen krampen en kwaaltjes had. Maar dat begon dan vaak rond wd 9. Ik voel me eigenlijk wel goed. Nog geen krampen, misselijkheid en flinke rugpijn, gelukkig. 

So far, so good! Nog 6 nachtjes...

Geplaatst
2 uur geleden, zei Hopefulness:

Ik zit vandaag op wd 9. Gisteren heb ik het forum terug gelezen wanneer ik wel of geen krampen en kwaaltjes had. Maar dat begon dan vaak rond wd 9. Ik voel me eigenlijk wel goed. Nog geen krampen, misselijkheid en flinke rugpijn, gelukkig. 

Hoi hoi.

Maandag was alles nog hetzelfde als bij de eerste echo. Alles nog klein. Gisteren weet geweest voor echo, er groeien er al 4 goed en een paar kleintjes nog. Dus gisteren gestart met de cetrotide. Maandag weer echo en hopelijk punctiedatum afspreken. 
Hoe leuk zou het zijn dat wij deze kerst zwanger zouden zijn 💓

Succes met wachten nog even 😘

Geplaatst
7 uur geleden, zei Loes1986:

Hoi hoi.

Maandag was alles nog hetzelfde als bij de eerste echo. Alles nog klein. Gisteren weet geweest voor echo, er groeien er al 4 goed en een paar kleintjes nog. Dus gisteren gestart met de cetrotide. Maandag weer echo en hopelijk punctiedatum afspreken. 
Hoe leuk zou het zijn dat wij deze kerst zwanger zouden zijn 💓

Succes met wachten nog even 😘

Ik hoop het zo voor ons! Dat zou toch geweldig zijn! 

Voor mij is dag 9 ook voorbij gevlogen! En ik voel nog helemaal geen krampjes of narigheden.

Ik kom maandag weer kijken of je een datum hebt!

Ik duim weer geduldig verder

Geplaatst

Toch ben ik wat eerder!

Wat me nu is overkomen! Het maakt me zo positief gestemd!

Ik heb me toch een gejaagd gevoel! Ik herken het van na de bevallingen! Ik natuurlijk meteen neuzen op internet en jahoor het hoort erbij! Maar nergens staat beschreven vanaf wanneer het ontstaat. Ik ben morgen op wd 11 en zou ik precies 4 weken zwanger zijn. 

En ook op wd 10 geen buikpijn te bespeuren.... Zal het dan toch echt? Ohhh dames, blijf met me duimen, ik hoop het zo enorm🤞🤞🤞

• Like 1
Geplaatst
Op 27-11-2021 om 12:22, zei Hopefulness:

Toch ben ik wat eerder!

Ik heb me toch een gejaagd gevoel! Ik herken het van na de bevallingen! Ik natuurlijk meteen neuzen op internet en jahoor het hoort erbij! Maar nergens staat beschreven vanaf wanneer het ontstaat. Ik ben morgen op wd 11 en zou ik precies 4 weken zwanger zijn. 

En ook op wd 10 geen buikpijn te bespeuren.... Zal het dan toch echt? Ohhh dames, blijf met me duimen, ik hoop het zo enorm🤞🤞🤞

Op 26-11-2021 om 06:22, zei Hopefulness:

Toch ben ik wat eerder!

Nog een paar daagjes geduld en dan hopelijk een positieve test 🥳

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest. 6 eicelblaasjes die goed groeien. Donderdag punctie. Ik moet alleen vandaag beslissen of ik er 1 of 2 wil laten terugplaatsen. Vind ik heel lastig. Het is voor mij afhankelijk van hoeveel eitjes er bevrucht worden, maar moeten vandaag een keuze maken… dilemma.. 

Geplaatst
4 uur geleden, zei Loes1986:

Nog een paar daagjes geduld en dan hopelijk een positieve test 🥳

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest. 6 eicelblaasjes die goed groeien. Donderdag punctie. Ik moet alleen vandaag beslissen of ik er 1 of 2 wil laten terugplaatsen. Vind ik heel lastig. Het is voor mij afhankelijk van hoeveel eitjes er bevrucht worden, maar moeten vandaag een keuze maken… dilemma.. 

Ja wij zaten met het zelfde dilemma. En wij vonden het ook afhankelijk van bruikbare embryo's.

Je moet je gevoel volgen. Wij hadden gekozen om 2 terug te plaatsen en we hadden ook maar 2 embryo's. Toen we dat hoordem hadden we spijt, maar hoopvol op zwanger raken. Ze hadden beiden niet gepakt en wij zijn er van overtuigd dat als we ze 1 voor 1 hadden teruggeplaatst dat de 2e was blijven plakken.

Maar je weet het gewoon niet. Het is een onmogelijke keuze. Procentueel gezien heb je wel meer kans...

Voor hoelaat moet je het laten weten.

Wij kregen de keuze trouwens wel pas toen we wisten hoeveel eicellen ik geoogst had. Maar moesten die idd die zelfde dag doorgeven hoeveel er teruggeplaatst moesten worden.

Geplaatst
Zojuist, zei Hopefulness:

Ja wij zaten met het zelfde dilemma. En wij vonden het ook afhankelijk van bruikbare embryo's.

Je moet je gevoel volgen. Wij hadden gekozen om 2 terug te plaatsen en we hadden ook maar 2 embryo's. Toen we dat hoordem hadden we spijt, maar hoopvol op zwanger raken. Ze hadden beiden niet gepakt en wij zijn er van overtuigd dat als we ze 1 voor 1 hadden teruggeplaatst dat de 2e was blijven plakken.

Maar je weet het gewoon niet. Het is een onmogelijke keuze. Procentueel gezien heb je wel meer kans...

Voor hoelaat moet je het laten weten.

Wij kregen de keuze trouwens wel pas toen we wisten hoeveel eicellen ik geoogst had. Maar moesten die idd die zelfde dag doorgeven hoeveel er teruggeplaatst moesten worden.

Succes met kiezen.

Laat je weten waarvoor je gaat?

Ik ben wd 12 ook fluitend door gekomen, alleen is dat gejaagde gevoel nu wel flink aanwezig. Morgen naar dr HA om bloeddruk te meten en de schildklierwaardes bepalen. Ik ben echt overtuigd dat ik donderdag een positieve test in handen heb.

Geplaatst

Toch ben ik wat eerder!

Op 26-11-2021 om 06:22, zei Hopefulness:

Toch ben ik wat eerder!

En ook op wd 10 geen buikpijn te bespeuren.... Zal het dan toch echt? Ohhh dames, blijf met me duimen, ik hoop het 

Geplaatst

We hebben er toch voor gekozen om er 2 terug te laten plaatsen. Mits er natuurlijk twee goed bevrucht worden. We gaan all in 😊
Hopelijk goed nieuws voor ons allebei donderdag 😘

Geplaatst

@Loes1986 &  @HopefulnessZo spannend dames! Ben met jullie aan het mee duimen en hopen🤞.

Wij hadden deze ronde uiteindelijk ook maar 2 bruikbare embryo's dus blij dat we ze beide hebben laten terugplaatsen en er toch nog 1tje is blijven zitten. Had ergens gelezen dat ze soms elkaar meehelpen qua innesteling dacht niet geschoten is altijd mis 😉

Zelf heb ik as donderdag de eerste afspraak staan bij de verloskundige ben super zenuw..hoop zo dat alles nog goed is 🤞

Jullie heel veel succes en sterke komende dagen en donderdag uiteraard!🥰

Geplaatst
11 uur geleden, zei Loes1986:

We hebben er toch voor gekozen om er 2 terug te laten plaatsen. Mits er natuurlijk twee goed bevrucht worden. We gaan all in 😊
Hopelijk goed nieuws voor ons allebei donderdag 😘

Ik ga er zeker voor duimen! Dit word onze ronde! Het moet gewoon! Spannend weer! Ik hoor het wel van je donderdag en jij hoort hrt donderdag zeker van mij😇😉

Geplaatst
10 uur geleden, zei Eggerthon:

@Loes1986 &  @HopefulnessZo spannend dames! Ben met jullie aan het mee duimen en hopen🤞.

Wij hadden deze ronde uiteindelijk ook maar 2 bruikbare embryo's dus blij dat we ze beide hebben laten terugplaatsen en er toch nog 1tje is blijven zitten. Had ergens gelezen dat ze soms elkaar meehelpen qua innesteling dacht niet geschoten is altijd mis 😉

Zelf heb ik as donderdag de eerste afspraak staan bij de verloskundige ben super zenuw..hoop zo dat alles nog goed is 🤞

Jullie heel veel succes en sterke komende dagen en donderdag uiteraard!🥰

Klopt wat je zegt over dat ze elkaar helpen!

Goh wat een beladen dag, donderdag! Ook voor jou komt het goed! Hoever ben je nu? Ik hou het niet bij...

Ik ga zo de ha bellen. Dat gejaagde gevoel is niet prettig. Ff kijken of mijn schildklier nog oke is.

Tot donderdag! Ik ben ook benieuwd naar hoe het met jou en je uk gaat💕

Geplaatst
35 minuten geleden, zei Hopefulness:

Jaaaaa ook hier 2 streepjes😍

Wat zijn we blij, maar toch ook voorzichtig blij. We moeten de 7 weken echo afwachten en dan gaan alle remmen los😉😆

@Loes1986 hoe is het gegaan?

@Eggerthon en hoe is het bij jou verlopen?

Ow wat fantastisch! Gefeliciteerd meis! 🥳🥳🥳 

Bij mij is het ook goed gegaan. Kloppend hartje en lekker aan het bewegen. Was echt heel mooi om te zien 😍

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, zei Loes1986:

@Hopefulness jaaaa!!!! Gefeliciteerd 😘😘😘

Bij mij hebben ze er 6 eicellen uitgehaald. Nu afwachten hoeveel ervan bevrucht worden. 

Dank je wel! Nu nog 21 nachten slapen dan is de 7 wkn echo. 23 dec🤞🤞🤞

Ohh mooie oogst hoor! Ik had er ook 6!

Hoe is het nu met je?

Zondag terugplaatsing als er bevruchting is?

Ik ha voor je duimen🤞🤞🤞

aangepast door Hopefulness
Geplaatst
3 uur geleden, zei Eggerthon:

Ow wat fantastisch! Gefeliciteerd meis! 🥳🥳🥳 

Bij mij is het ook goed gegaan. Kloppend hartje en lekker aan het bewegen. Was echt heel mooi om te zien 😍

Dank je wel!

Ohhh wat fijn! Heerlijk om dat zo te zien 😍

Hopelijk krijgen wij de 23ste ook een kloppend hartje te zien🤞🤞🤞

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden