Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pippe,

Ik wil jullie toch nog succes toe wensen.

Weet niet hoe laat jullie daar moeten zijn?

Het is in ieder geval erg gemeend om jullie het allerbeste toe te wensen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!

Afgelopen weken veel hier gelezen over dames die spontaan zwanger zijn geraakt, dus het kan echt!!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Gisteren was het dan zover, onze eerste IUI. We hebben er nog steeds een dubbel gevoel bij. We hebben ook besloten dat we dit keer geen testen kopen, laat staan een test doen. We wachten gewoon af.

Voor iedereen een dikke knuffel!

Geplaatst

Ja ik voel me wel goed heb sinds gister een beetje ongi krampjes, maar niet zo erg als wanneer ik ongi moet worden, dus wat ik ervan moet denken weet ik niet. Verder ben ik heel moe heb het gevoel dat ik een gat in de dag kan slapen en mijn broeken willen nog steeds niet dicht.

Geplaatst

Pippe,

Wederom veel succes tijdens die slopende wachtdagen.

Ook al heb je het gevoel dat het niet zal gaan lukken, de hoop blijf je zeker houden en dat moet je ook zeker doen!!

Toi, toi, toi!!!

Maris,

Pffff, wat een toestand he dat wachten. Dat went echt nooit!!

Hoop zo dat het gelukt is!

Geplaatst

Dank je Wish het went inderdaad nooit.

Ik zou van de spanning haast gaan nagelbijten haha. Ik moet zeggen dat ik het nog niet eerder zo moeilijk gehad heb als nu. De dagen kruipen nu nog meer als de vorige keren.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Pippe: succes jullie!! Ik duim voor jullie hoor!!

Maris: ziet er goed uit!! Nog eventjes....hou vol. En de duimen blijven voor jullie ook draaien.

groetjes,

Angela

Geplaatst

Hoi Maris,

Echt niet leuk he dat wachten!

Ik had bij de afgelopen keer ook het gevoel dat het nog langer duurde, balen zeg.

Ik heb vanmorgen naar Geertgen gebeld om na te vragen of dat we nu 1 cryo hebben.

De assistente zou dit doorgeven aan de gyn en ik zou vandaag terug gebeld worden.

Tot nu toe nog geen telefoontje gehad.

Maar ik weet dat ze tot 20.00uur open zijn en elke dag wel 'flink' uitlopen, dus ik wacht nog even af.

En anders bel ik morgen toch gewoon weer en vraag ik meteen een gyn aan de telefoon.

Nee heb ik en Ja kan ik krijgen, ik zie wel of hij vanavond nog zal gaan bellen.

De vorige keer toen ik een vraag had gesteld zou de gyn 's avonds terug bellen, ik wachten en wachten.

De gyn belde uiteindelijk om 21.30uur met het antwoord op mijn vraag.

Geplaatst

Ja Wish dat wachten ik word er gek van. Ik heb vandaag wel een dip moet ik zeggen. Voor het eerst sinds de tp. Ik heb veel ongi krampen en mijn (.)(.) zijn niet meer zo pijnlijk als eerst, ik ben wel heel moe lijkt zelfs of dat steeds erger word.

1 lichtpuntje is dat ik waarschijnlijk binnenkort weer werk heb.

Ik ga heel hard duimen dat je vanavond nog goed nieuws gaat krijgen. Bah wat een spanning weer.

Ik zou ook morgen even met een gyn willen spreken als ze vanavond niet bellen. Succes.

Geplaatst

Lieve Maris,

:support:

Ik vind het al super knap dat je al zo lang positief bent geweest.

Natuurlijk is het niet leuk dat je nu een dipdag hebt, maar ik begrijp het hartstikke goed.

Die positiviteit komt hopelijk wel weer terug!!

Ik sta altijd voor je klaar om je te woord te staan, dus als je jezelf af wil reageren, vragen wil stellen, gewoon ff wil kletsen zal ik mijn best doen om hierop te reageren.

Ik hoop zo dat ik over een poosje met je mee kan :yah:omdat je zwanger bent!!!!

Helaas nog een paar dagen ongeduldig :waiting:

Lieverd, :hugs2:

Geplaatst

Ik kom hier soms nog ff kijken hoe het met jullie gaat. Hier is voor de tweede keer de ICSI poging gestopt. Een goede follikel, een cyste en twee kleintjes. Niks om moeite voor te doen dus. Jammer dat die gyns vorige maand verkeerd hadden gekeken met die cystes bij mijn baarmoederhals, want dat waren dus 5 follikels. Dus totaal 8 waarmee we door hadden kunnen gaan i.p.v. stoppen. Hopelijk eind deze maand voor de 3e keer aan de 1e ICSI starten.

@Mariska.

Hou je taai met de laatste loodjes wachten.

Ik hoop dat je straks een positieve test heb.

Sterkte allemaal

Monique

Geplaatst

Jeetje Monique wat een toestand zeg!

Wat kl*te voor je, je had de vorige keer dus wel 8 follikels, nou ja zeg dit geloof je toch niet!

En nu te weinig follikels om door te gaan.

Je hebt het ook te verduren hoor.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van weer een domper.

Kom je meeschrijven in het topic: Wachtbankje juni 2010?

Daar hoop ik ook op te mogen blijven zitten, ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Angela,

Hoe gaat het met je?

Pippe,

SUCCES!!!

Geplaatst

Dank je wel lieve Wish andersom geld dat natuurlijk net zo. Ik hoop ook zo over een paar dagen te kunnen zeggen dat ik zwanger ben, maar ik kan er nog geen pijl op trekken nu ik zou het gewoon echt niet weten.

Monique dank je. Jeetje wat erg jij hebt ook wat te verduren niet normaal.

Het is toch schandalig dat je 3 keer over een poging moet doen terwijl dat het helemaal niet nodig was.

Sterkte ik hoop dat je deze keer meer geluk hebt.

Geplaatst

Hoihoi!

Ja, t gaat de goede kant op. Het wordt minder druk op t werk. Heb nu alleen nog maar "dagdiensten". De avonddienst wordt door 2 andere collega's gedraaid. Maar we zijn ook bijna klaar met het eerste deel van het project.

Zeer waarschijnlijk ga ik over een week of 2 ook weer bij een andere klant werken voor 2 tot 4 dagen in de week. Dat zijn gegarandeerd standaard 8 uurtjes/dag. Mag meer, maar dat wordt niet van je verwacht. Scheelt een hoop! Veel vrijheid daar, maar....niet thuis. Hihi Kom dus langzaam tot rust, en zie nu ook wel mogelijkheden om toch asap weer verder te gaan, ipv eind van het jaar. Maar elk nadeel heeft ook zijn voordelen: ben weer aan t lijnen en alweer een kilootje eraf. Nog 9 te gaan! hahaha

Goed nieuws ook: heb vanochtend 2 kuikentjes gezien! Leuk joh! Een bruine en een gele! Begin ook langzaam weer energie te krijgen. Scheelt een hoop! Nu moet t weer nog meewerken en ik ben weer helemaal de oude!

Monique: jeetje zeg....... ik vond t altijd al frustrerend te wachten op mijn ongesteldheid om verder te kunnen, maar dit afkappen van een poging? Pfffff..... samen met de hormonen was dat goed voor een kleine wereldoorlog, denk ik! Respect voor je, dat je er toch zo goed doorheen weet te komen. Heeeel veel succes bij de volgende 1ste poging. En ik hoop zo voor je dat deze dan wél doorgaat en je over een maandje of 10 een kleine spruit in je handen kan nemen.

Wish: geldt voor jou ook he?! Eigenlijk voor iedereen van ons. Ik hoop dat we allemaal over een tijdje een kleine nieuwe wereldburger aan de omgeving kunnen voorstellen. Ook jij succes met de TP of de volgende poging.

Maris: nog even volhouden! De laatste dagen zijn t zwaarst, maar daar kom je ook wel overheen, en die dagen gaan ook gewoon weer voorbij. En een dipje? Dat mag hoor! Die heeft iedereen. Als we je kunnen helpen door te "luisteren", dan gooi t maar eruit! We zijn er voor je!

Pippe: ook voor jullie zijn we er. Als ik iets kan doen om die vervelende wachtweken door te komen, dan laat maar weten. Voorlopig ben ik niet weg te slaan van t forum (nou ja...als t werk t toestaat natuurlijk!!....en anders wel in de avonduren).

Voor ons allen:

:positive energie:

Groetjes,

Angela

Geplaatst

He Maris ik kom even je nog heel veel succes wensen de laatste dagen!

Ik stuur je heel veel POSITIEVE ENERGIE!!

Hier alles wel redelijk, heb alleen de laatste 2 weken zo een rug pijn, echt verschrikkelijk! Nu heb ik een rugoperatie gehad, met pinnen en plaatjes. Dus zelf wel een beetje bang dat die eruit moet, dit was een mogelijkheid namelijk. Maar het kan ook van de stress komen, dus even aankijken.

Morgen de dag dat ik ongesteld ga worden als het goed is, dus weer een startsein van de volgende poging!

Liefs aan iedereen

Geplaatst

Hoi Dames,

Jeetje Monique, Het zit je niet mee he? Dat ze daar de eerste keer zo overheen konden kijken. Wat een domper zeg! We duimen voor 3x scheepsrecht, en een hele mooie zwangerschap als uitkomst!

Maris, hoe voel je je vandaag? Hopelijk voel je je vandaag positiever! We hebben hier allemaal vertrouwen in jou! Kop op, nog maar 4 daagjes te gaan!

Wish, Hoe is het met jullie? Hebben jullie al antwoord gekregen of jullie een cryo hebben? Ik hoop het zo voor jullie! Kunnen jullie anders door voor poging 4? Of hebben jullie eerst verplichte rust? (Sorry als ik eroverheen heb gelezen hoor)

Lala, Wat fijn dat het minder hectisch wordt. Even tot jezelf komen, rustig ontspannen en dan lekker kijken wanneer jullie weer door gaan. Gaat de goede kant op, fijn om dat te horen!

Hier is alles rustig. Ik heb eerlijk gezegd niet eens het idee dat we in de wachtweken zitten. En toch vind ik dat best erg. Heb het gevoel dat als ik er niet hard genoeg aan denk, of niet veel bij voel, het bij voorbaat al mislukt is. Ik wil helemaal niet zo denken!

Dames, een dikke knuffel, en stiekem ook omdat ik hem zelf even nodig heb.

Geplaatst

Pippe:

:hugg:

Jeetje, pippe, niet zo denken hoor! Je zit elke dag hier op t forum, houdt ons op de hoogte, en leeft mee met iedereen! Tuurlijk denk je ook aan jullie eigen traject!!!

Ik wil alle mannen die "er" niet mee bezig zijn, écht niet de kost geven hoor!! Kom ik plaats en geld tekort! hihi

Iedereen gaat er anders mee om, en elke poging is weer anders. Hou dat voor ogen. Als jij nu even minder ermee bezig bent, dan is dat best. Misschien is t wel goed, dat jij nu niet het idee hebt dat jullie in de wachtweken zitten. Geeft toch een "vrijer" gevoel, minder druk, minder stress. En als je vriendin juist daarvoor gevoelig is, dan is dat alleen maar mee genomen.

Mijn man heeft ook alle reacties wel gegeven hoor: van elke dag stressen en vragen hoe en wat tot onverschilligheid (met een ondertoon van bezorgdheid en stiekem toch benieuwd....). Het gaat om jullie beiden. Als jullie maar samen hier door heen gaan.

De dikke knuffel is vanuit een warm hart!

Kimmie: hoop dat je rugpijn snel overgaat. Van de stress of niet.....het is geen pretje. Hopelijk is t stress, en dan hoop ik ook dat je snel weer kunt relaxen. Succes met de volgende poging!! Hoop dat je snel weer verder kunt!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Dank je wel dames ik ben wel weer iets positiever. Maar ik heb sinds gister giga krampen bij mijn linker eierstok en weet eigenlijk niet wat ik daar mee moet.

Wish ben je al gebeld?

Lala gelukkig dat het iets minder druk word en dat je nu tijd hebt voor andere dingen.

Pippe kom op he misschien is het inderdaad beter al sje er niet zoveel mee bezig bent dan gaat de tijd sneller en heb je die druk niet zo. Succes hier draaien mijn duimen hoor.

Kimmie wat vervelend die rug pijn ik hoop dat het snel over gaat en dat het inderdaad door de stress komt en niet dat je de pinnen eruit moet laten halen. Ik zal duimen dat morgen je ongi komt en dat je kunt beginnen met de volgende poging.

Geplaatst

Hoi Lala,

Thnx! Ik had even een oppepper nodig denk ik..

Het is gewoon die machteloosheid misschien :-)

En er is vast geen juiste manier om er mee om te gaan vrees ik.

Kimmie, spannend! Ik hoop voor jullie dat jullie een mooie cryo teruggeplaatst krijgen!

Meiden, ik denk aan jullie, heel veel :CYBER_HUGS::CYBER_HUGS:

Geplaatst

raar gevoel is dat he pippe?

Het idee niks meer te kunnen doen. Helaas is t wel zo. De natuur moet de rest doen. En hoe graag we dat ook willen, soms is er alles al gedaan, en moeten we de regie uit handen geven.

Tjonge.......kom vandaag niet op gang. Heb zin om vrij te nemen, en niks te gaan doen. Kwam de zon maar door, dan was t alweer een stukje vrolijker ;-)

Hou je taai! Je kunt t hoor!!

Liefs,

Angela

Geplaatst

@Wish

Bedankt voor je lieve reactie. Tja tis een domper. En dan ook nog eens mijn familie over me heen gekregen die de ICSI afkeuren. Niet normaal. Mag echt wensen dat ik ze volgend jaar een geboortekaartje kan sturen. Ff onder de neus wrijven. Ze zijn alleen niet welkom meer.

Is t niet wat vroeg voor het wachtbankje juni? Wie weet mag ik niet beginnen eind deze maand of zeggen ze op de derde dag alweer stoppen. Moedeloos hoor.

Hoe is het met jou nou? Weet je al iets over de cryo?

@lala

gelukkig gaat het weer bij je vooruit. Zou gek worden van de drukte. Is wel afleiding natuurlijk. Heb weinig last van de hormonen gelukkig, behalve veel hoofdpijn en de hele dag zin in s*x. Niet normaal, maar dat vindt manlief niet zo erg.

@Maris

Hoop echt dta je een positieve test straks hebt. Hoe meer er zwanger raken, hoe meer hoop dat ook anderen geeft. En iedereen moet er zoveel moeite voor doen dat ik het ze allemaal wens.

kus

Monique

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden