Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Goedemorgen allemaal,

@Cin

Ja ik heb ook last van gevoelige borsten, buikpijn, lage rugpijn. Kreeg gisteren al hele lieve gerustellende berichtjes van anderen dat het misschien nog wel door de punctie kan komen of door die gezellige capsules die je moet inbrengen. Of heel misschien...al een innesteling...!

Al met al heeft mijn vriendje het wel te verduren met mij... Ik word gewoon zoooo kwaad om niets en begin al om een poep en een scheet te huilen. Zat gisteren een film te kijken (Marley & Me; lees een lachfilm) en ik heb onderhand de hele film zitten janken... Tja dan voel je je wel een muts hoor, hahahaa. Vandaag met dikke hangende huilogen opgestaan en ik moet zeggen: ik voel me (tot nu dan) goed!!!

Op naar vanmiddag...kijken of ik mijn goede humeur blijf volhouden!

Voor iedereen die zwanger is JOEPIEEE...

Voor iedereen die een teleurstellende uitslag heeft gekregen STERKTE....

:bye:

Goedemorgen, tja ik denk niet dat het vd innesteling is. Zal echt de hormonen zijn van die capsules. Pff wat een rotzooi is het eigenlijk he :) maar je we hebben het ff nodig!

@Henne supernieuws, goed zo!!!

@Maris en Sonja, zo herkenbaar; dan heel positief en dan slaat het weer om. Ik duim voor jullie!!!

Groetjes, ik ga werken!

Cin

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wouw! wat wordt de lijst al lang! Ik heb vanmorgen de pregnyl weer gezet, morgenvroed de IUI! Spannend! We gaan nu een lang weekendje weg met vrienden, dus we moeten wel even smoezen om er morgen tussenuit te kunnen komen, we gaan wel even langs de bakker of zo ;-) hahaha

Tot maandag!!! En uh..hopelijk zin er dan weer wat groene regeltjes bij!!

Geplaatst

goeiemorgen dames...ik geloof dat ik van geluk mag spreken dat ik nog nergens last van heb, tenminste...als ik in de bijsluiter van de utrogestan lees wat de bijwerkingen allemaal zijn, nou...dan ben je gezegend...had ze graag willen hebben, maar dan moet het wel ook positief zijn...en dat weten we pas over een week...heel af en toe eens een steekje in mijn borst, of jeuk...en heel licht misselijk...maar dan denk ik ook meteen erachter aan...dat zal wel van die bolletjes zijn...

trouwens...die kunstmatige slaap tijdens de twee wachtweken....I'm all for it...graag...want ik had niet gedacht dat me dit zo zwaar zou vallen.

Margo...wij waren idd ook al erg vroeg vertrokken en hebben een redelijke tijd voor het grote stoplicht gestaan en toen we terugreden zagen we idd dat het helemaal vaststond aan de kant als je vanaf Sittard/eindhoven komt...maar ik zie het al helemaal voor me....jij in de rolstoel door het AZM sjeesen...hihihi...ik had op het einde ook een volle blaas...en dat was ook duidelijk te zien op de echo...had nog gevraagd of het wel eens was voorgekomen dat men geplast had terwijl men op de stoel lag, dat was idd al eens voorkomen, maar als het zou gebeuren, dan moest ik het maar even zeggen..hahahaha...meteen na de tp ben ik als een gek (wel zo voorzichtig mogelijk...hhahahahaha) naar de wc gerend om alle spanning los te laten...pfff...wat een opluchting...hahahahaha...

Over het AZM...dit is onze eerste ivf-poging en we zijn eigenlijk best wel tevreden. ik had al die verhalen ook al gelezen, maar er verder niet veel aandacht aan gegeven, omdat ik bang was dat ik anders bevooroordeeld zou beginnen...iedereen ervaart het toch weer anders, denk ik...

we wachten gewoon nog een weekje...hoop dat de laatste week snel voorbij zal gaan...maar ik vrees van niet...

of ik op de testdag thuis ga testen weet ik niet...in het begin dacht ik...ja...we gaan 's ochtends testen voordat we erheen moeten...maar nu begin ik te twijfelen...stel de test is al negatief...het blijft sowieso moeilijk...ook als je in het zh zou horen dat ie negatief is...

was het maar zo, dat je meteen na de tp zwanger kon zijn, maar helaas...dat is niet zo...

we wachten gewoon rustig af...

Geplaatst

Goeiemorgen! Sandra dat schiet al op, wd6. Hier dag 1 haha! Of 2? Eigenlijk al meer want ik mag 14 dagen na de punctie testen dus heb minder wachtdagen. Hoef ik in principe nog maar tien dagen te wachten.

Voel wel dat er gisteren aan mijn baarmoeder geprutst is, beetje zo'n vaag gevoel net als voor je ongesteld gaat worden. Wel erg relativerend om dat nu al te hebben, net zoals de zere en grotere borsten en de misselijkheid en moeheid waar ik al voor de punctie last van had. Hoef me voorlopig nog niks in te beelden ondanks de kwaaltjes.

Trouwens, heeft iemand de tp wel eens gevoeld? Ik voelde de emmies echt met een soort plofje in m'n baarmoeder terecht komen. Misschien omdat het er twee waren....meer vloeistof dan de andere keren.

Tot slot nog een klein dilemma: de vorige drie pogingen moest k 3x dags 2 bolletjes inbrengen tot 12 dagen na de punctie. In vergelijking met andere ziekenhuizen vond ik dat al weinig. Nu is het zelfs maar 2x daags 2 bolletjes! Wel tot 15 dagen na de punctie. Hoe eigenwijs zal ik zijn? Op zich heeft dit ziekenhuis me alleen nog maar verbetering gebracht, dus wil eigenlijk niet aan de methode gaan twijfelen. Maar tegelijkertijd..... lastig. Wat vinden jullie?

Hoeveelste is het vandaag... de 7e... even het lijstje checken... geen testers vandaag. Voor iedereen dan maar even wat groene energie:

:blob1::blob1::blob1::blob1::blob1:

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik ga ervan uit dat alle emmy's bij ieder ingenesteld zijn. Dus er kan weinig mis gaan.

Henne: Ik moet 2x bolletjes in de ochtend en 2 bolletjes in de avond.

Dit terwijl op de echo's mijn baarmoederslijmvlies mooi dik was.

Ik denk dat ieder ziekenhuis een eigen protocol heeft op dit gebied.

Geplaatst

henne: ik zou doen wat het ziekenhuis zegt. Zelf moet ik altijd drie maal daags 2 bollen.

het houdt het baarmoederslijmvlies in stand, dat is het doel. twee bolletjes minder pdag lijkt me niet zo een heel groot probleem.

succes meid

Geplaatst

Hoi Hoi Dames

Nou inmiddels zit ik presies een week op het wachtbankje !!

De week is best snel gegaan dus nu nog een weekje tot de testdatum,zo spannend,de klachten zijn eigenlijk nog steeds hetzelfde ongikrampen,zere boobies en een steekje hier en daar en last van men maag maar ja kan ook van die gekke mutsenbollen komen,dus super spannend

Heeft er iemand al iets van Ciska gehoord,ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met haar is ivm overstimulatie

@Henne iedere zkh heeft idd een eigen protocol en daarnaast baseren ze het vaak ook op je bloedwaarden het aantal doseringen etc,maar spannend hoor ben je de eerste dag goed doorgekomen

Bij de tp heb ik zelf niet gevoeld dat de embryo erin zat het is dat ik het kon zien op de echoscherm,wel het inbrengen van de instrumenten en ook het verwijderen daarvan:)mooie foto trouwens van de emmy bijzonder dat het kan bij jullie in het zkh bij ons is het lab in zwolle verboden terrein voor onbevoegden hihi

@nico nou gelukkig ,maar dat je geen bijwerkingen hebt van die mutsenbollen en verder gaat alles goed

@Gabrie ja als het goed is is het bij iedereen ingenesteld super spannend dit wachten en heb je verder geen last van die mustenbollen,ik vind het zo vies spul maar ik heb mooi een doos vol latexhandschoenen(mee genomen van men werk vonden ze niet erg:p dus die gebruik ik mooi daarvoor scheelt weer handen wassen

Aan alle andere dames erg veel succes met het wachten en op naar een mooi vol groen wachtbankje zodat we met zen allen de zomer mooi kunnen inluiden met veel groene regels

Liefs Elvira

Geplaatst

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona - TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Marrie - TP ?? april - xx emmies - Test 1 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Talya- TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78 - TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

Sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki - TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke -TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska - TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 - TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska - TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja - TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Wendy (Schapenwolkje) - TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Balu01 (Nathalie) - TP 30 april - 1 cryo - Test 13 mei / bloedtest 14 mei

Wombat - TP 30 april - 1x 8-cellig emmie - Test 14 mei

Doortje - IUI 29 april - Test 14 mei

Witje - TP 2 mei - 1 emmie - Bloedtestest 14 mei

Elvira (Evirazonnetje) - TP 1 mei 8-cellig - Test 14 mei

Liselot -TP 2 mei - 1 emmy - test 14 mei

Nicole (Nico74) - tp 30 april - 2 emmies - test 14 mei

Judith (Zjoediezzz) - TP 6 mei - 2 emmy's - test 15 mei

Henne tp 6 mei - 2 emmies (compactie) - test 17 mei

Cin- tp 4 mei- test 19 mei

Nickie - TP 4 mei - 1 emmie - test 18 mei

Huanne tp 5 mei - 1 embryo (9 cellen) - test 19 mei

Debbie - TP 5 mei - 2 emmies - test 19 mei

Mariëtte- Tp 5 mei-2 emmy's (Topper & een 9 cellig)- test 19 mei

Kriskras - IUI (2) 8 mei - Test 22 mei

IVFSH - TP 2 mei- 2 cryo's - test 23 mei

Elke(Danja) - Waarschijnlijk Test 24 mei

goedemorgen Henne

De beleid in mijn zh is 3x per dag 2 bolletjes. Soms erg onhandig, met name op werk, maar van de gyn mocht ik tijdens werk de bolletjes gewoon oraal innemen!! Weet je, ieder zh heeft zijn eigen werkwijzer...pppffff. Nu nog 1 weekje wachten en dan weten we wat de komende maanden gaat brengen. Alle dames, sterkte en succes op de wachtbankje.

Geplaatst

@ Henne,

Ik had destijds ook 2x2 bolletjes per dag tm 15 dagen na de punctie. Dus het kan wel ;-)

Michelle

Geplaatst

Whaaaaa, wachtdag 8 alweer, joepie :))))))

Ben zooooo benieuwd, ik heb inmiddels stille hoop, omdat sinds gisteravond de aderen op mijn borst goed zichtbaar zijn. Toen dacht ik ff, zou het??

Maar ja, nog even wachten, want het kan nog steeds alle kanten op!!!

Geplaatst
Whaaaaa, wachtdag 8 alweer, joepie :))))))

Ben zooooo benieuwd, ik heb inmiddels stille hoop, omdat sinds gisteravond de aderen op mijn borst goed zichtbaar zijn. Toen dacht ik ff, zou het??

Maar ja, nog even wachten, want het kan nog steeds alle kanten op!!!

Hey Sonja

Herkenbaar gek worden we ervan van al die onzekerheid nou hopelijk is het bingo

Liefs Elvira:blob1:

Geplaatst

Jeetje wat is het druk hier wat goed.

Sonja dat heb ik ook dat de aders goed zichtbaar zijn. Ik heb ook sinds gister een hele erge kramp bij mijn linker eierstok en weet even niet wat ik er van moet denken. Ook blijft mijn buik zo dik. Misschien zo toch maar even het zh bellen.

Geplaatst

Hey Maris,

Die hele heftige, aanhoudende kramp kan een goed teken zijn. Ik ken 2 mensen bij wie het ook zo was en echt zoiets hadden van: bel het ziekenhuis maar als het zo doorgaat.... en beide zwanger. Dus het kan, maar ja.... je hoeft het niet te krijgen.

Laat je even weten als je gebeld hebt?? En wat ze zeiden???

Geplaatst

Ik hoop 10 mei ook op het bankje plaats te nemen.

We moeten eerst wachten of ons cryootje wel goed ontdooit.

Vreslijk die onzekerheid, maar daar weten jullie alles van!

Geplaatst

Hoi Ilse,

Zou wel mooi zijn op moederdag een tp! Hoop dat je cryo er goed doorheen komt!

Hier nog steeds dezelfde dingetjes, kramp in buik, rommelende darmen en pijnlijke borsten, maar ja, ben nog maar op wd 7 dus nog ff afwachten...

Geplaatst
Jeetje wat is het druk hier wat goed.

Sonja dat heb ik ook dat de aders goed zichtbaar zijn. Ik heb ook sinds gister een hele erge kramp bij mijn linker eierstok en weet even niet wat ik er van moet denken. Ook blijft mijn buik zo dik. Misschien zo toch maar even het zh bellen.

Hey maris

Ja dit wachtbankje is idd gezellig en veel gezellige ondersteuning!!

Ik heb een dat alleen men buik zo opgezwollen is wat het betekend met een pijnlijke eierstok geen idee maar kan het nog niet van de punctie zijn?

Want ik had het namelijk gevraagd aan de gyn bij men tp over die opgezette buik en dat blijkt voornamelijk van de punctie te zijn

Maar heb je ook al je tempratuur gemeten?want als het verhoogd is of zelfs koorts dan zou ik wel direct even het zkh bellen!

Nou Hopelijk hoe vervelend ook is het te verwijten aan je punctie,en hou je het verder vol het slopende wachten....

Ben wel benieuwd

Liefs Elvira

Geplaatst

Hai Dames,

Moet even mijn spuien hoor. Ik heb vandaag een bloedtest gedaan nog geen uitslag, maar deze wachtende weken zijn echt heel erg stom. Ik heb vanaf het begin al het idee dat het eigenlijk niet goed zit omdat ze op dag 4 een embryootje hebben teruggeplaatst van maar 4 cellen. Ik ben de hele tweede week al verdrietig en enorme huilbuien, nog steeds niet echt ongesteld. Alleen vandaag een sliertje.

Heel bang dat het niet gaat lukken omdat de kwaliteit van mijn eicellen ook niet zo goed zijn. Kortom ff in een diepte punt van mijn ivf. Heeft er iemand zin om even terug te babbelen.

Lfs

Geplaatst

Hey meid,

Ik begrijp je frustratie, het is ook allemaal niet niks! Maar de uitslag kan je pas uitsluitsel geven.

Er zijn hier genoeg meiden op het forum die toch zwanger zijn geraakt door een 4-cellig embryootje, dus het kan alle kanten op.

Heb je niet stiekem een thuistestje gedaan?

Geplaatst

Kop op Manoonie, alles kan nog! Het wachten op de telefoontjes is wel altijd het allerergste he. Of het nu is over de terugplaatsing of de de uitslag van een bloedtest, wachten is killing. Hoe laat kan je gebeld worden? Kun je tot die tijd ergens afleiding in vinden? Desnoods ga je tellsell kijken joh, kan jou het schelen. Hou je taai!!!

Geplaatst

Hey Manoonie

Het wachten is ook frusterend en brengt een boel onzekerheid mee en emoties

Nou hopelijk is de uitslag toch nog positief

En idd tot die tijd wat afleiding zoeken,hoe moeilijk ook

En er zijn idd veel dames ook zwanger geworden van een 4-cellige emmy dus dat is wel iets positiefs om je aan vast te houden

Liefs Elvira

Geplaatst

Hai manoonie

houd moed meid!!! inderdaad, het wachten is verschrikkelijk en ik persoonlijk vind het het zwaarste van de hele behandeling.

Gelukkig vandaag de uitslag, ik duim voor je en ik hoop dat je toch wat afleiding hebt

Weet je hoe laat je ongevaar gebeld gaat worden??

groetjes

Babeth

Geplaatst

Heey ik heb mijn toppic weer gevonden. Sorry voor het wachten.

Lief dat je ff mee wacht. Nee joh geen idee hoe laat ze bellen, ergens in de middag...tsss

Geplaatst

Hai, ik heb jou ook nu weer gevonden hier. duurt even maar dan begrijp ik dat forum best. Volgens mij tast dat ivf spul ook mijn hersens een beetje aan.

Geplaatst

Ja das wel positief nieuws, ik heb heel internet afgezocht maar een 4 cellig embryo op de vierde dag, daar heb ik dan nog niet zoveel mensen zwanger van zien worden wie weet toch een wonder...als ze nou maar een keer bellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden