Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meisies, ben nog steeds beetje labiel ;-) en met mezelf bezig. Merk opnieuw dat het lastig is hier over zwanger zijn te praten. Doe het wel, maar voel me dan gelijk zo lullig. En als Wen dan zoiets zegt over spijt hebben van en bericht plaatsen, dan denk ik zelf ook 'niet schuldig voelen, je kunt hier toch alles schrijven'. Maar ja... snap dat gevoel ook zo goed.

Sen, was het bezoek geslaagd, heb je het vol kunnen houden?

San, heerlijk vakantie. Idd de eerste dagen even de rust terugvinden en lekker opruimen. Wel super dat de schutting staat. Caro en ik zijn de beplanting al aan het plannen ;-)

Babeth wanneer gaan jullie nu ook alweer naar la bella Italia?

Ruby is alles gelukt met de computer? Hier doet J dat soort dingen allemaal, ik zou niet weten wat of hoe erg he.

Syl druk aan het opvoeden, alle kleedjes en matjes nu het huis uit? Ik wil graag een keer komen kijken en knuffelen maar J is echt zwaar allergisch dus de vraag is of dat verstandig is. Ik zit nu al met de positiekleding die ik van mijn zus heb gekregen. Zij hebben een kat en hoe schoon en netjes je ook bent, kattenhaar zit gewoon overal. Ik ben nu dus alles wat ik pas met een kleefborstel aan he afschuieren (snertwerk) en dan nog maar een keer wassen en hopen dat het goed gaat. Als ik het niet zo goed kon gebruiken ging alles rechtstreeks terug.

Caro wat fijn voor je vriendin dat alles goed was. En dat blij is dat ze en meisje krijgt. Ik heb zelf totaal geen voorkeur. Maar misschien idd het idee van 'een meisje begrijp ik'... hoop dat ze nu meer kan genieten. Is je oudste alweer helemaal gewend op school?

En Wen hoe vindt M het op school? Echt grappig hij is precies even oud als mijn neefje, die is ook maandag voor het eerst geweest. Groot worden ze dan opeens he! En hoe voel jij je? Lukt het om gas terug te nemen?

Tool fijn dat het je lukt om gevoelens te erkennen maar dan ook weer los te laten. Ontzettend moeilijk hoor. Gelukkig helpt de hapto je goed daarbij, bijzondere therapie is dat he. Van mij was het weer anders dat wat jij beschrijft, maar het effect was wel ongeveer gelijk. Heb mezelf wel veel beter leren kennen. Merk nu ook heel goed hoe ik letterlijk fysiek op bepaalde situaties reageer. Niet dat het dan gelijk opgelost is, maar herkennen en erkennen is de eerste stap tenslotte. Och meis, ik hoop zo vreselijk dat je straks in Griekenland de ouzootjes over moet slaan.

Kaartje ook braaf je rust gepakt gisteren. Had er nog niet op gereageerd, maar dat testen elke maand lijkt me echt zwaar confronterend. Ik snap heel goed dat je het doet, zou het zelf ook doen, maar pfff... Is er niet een andere manier te verzinnen om het te checken? Kun je met je huisarts afspreken om hcg te prikken oid? Of vind je dat net zo confronterend....je zit dan tenminste niet zelf me die witte test voor je.

Fren las in het andere topic dat je nu last hebt van je schouder? Zal idd wel door compensatie komen, maar misschien even de fysio bellen? Erger voorkomen?

Guusje hoe is het gesprek vandaag gegaan? Zou jij nog iets hebben aan EVC (ervaringscertificaten) ipv een hele opleiding moeten volgen? Ik weet er het fijne niet van, maar er is gegarandeerd een website over.

Eef ook plannen om stappen te ondernemen qua werk. You go girl! En we gaan nog steeds een keer schilderen hoor, zeker weten. Als ergens na het vierder trimster ofzo mijn energie terugkomt ;-)

Ivfsh nog een dikke week meid en dan mag je ook weer aan de bak. Wel fijn dat je het rustig opbouwt, anders zou je denk ik echt gek worden. En wat leuk dat E en F samen gespeeld hebben. De next generation D&D vriendinnetjes :-)

Miki jij ook bijna weer opstarten! Zin in of zie je er tegenop?

Hier wat betreft het W.ajong deel van mijn inkomen voorlopig niet aan de bak. Vandaag een arbeidsdeskundige gesproken en toen zij de situatie hoorde stelde ze meteen voor om tot na mijn verlof geen actie te ondernemen. Nu nog uitzoeken hoe het met het ziekte.wet deel zit. Wilde eerst heel graag wel aan de slag, maar inmiddels ben ik daar anders over gaan denken. Maar goed, dat is niet aan mij.

Ik ga nog een paar kledingstukken van kattenhaar ontdoen....tot later!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Esther....bijna vergeten: ik gebruik nu een week flora.dix tabletten en mijn hb is gestegen van 7.3 naar 7.7 Kan natuurlijk toeval zijn of komen door de brave boterhammen met appelstroop, maar toch...voor het eerst sinds weken is het gestegen ipv gedaald. Misschien voor jou ook te proberen?

Geplaatst

Henne en Wen, voel je wat mij betreft niet schuldig om over de zwangerschap te praten.

Ik ben blij voor jullie. Omdat wij weten hoeveel je er voor hebt moeten doen. We gunnen het jullie zo.

Net als EDR. Ook gewoon blijven schrijven en ja dikke buiken foto's. Zo kan ik nog meegenieten van jullie zwangerschap.

De computer is al voor een deel klaar. Nu alleen nog de drivers van de printer zien te krijgen. Zal geen probleem zijn.

Dikke knuffel van mij.

By the way, hoofdpijn niet weg. MAar ga zo even een uurtje liggen.

Geplaatst

zo ben ik weer... was gezellig bij mn vriendin en heb het prima uitgehouden. Kids uit school gehaald (5 min. lopen bij haar vandaan) nou ze vonden de boekjes van Dolfje Weerwolfje helemaal geweldig!

voel me nu redelijk goed maar weet dat het zo kan omslaan maar probeer daar maar niet bij stil te staan. Ik denk dat ik straks ook maar gewoon naar zwangerschapszwemmen ga. Haal me wel vanalles in mn hoofd (wat als daar vliezen breken enz) maarja dan kan ik me straks helemaal niet meer verroeren en dat schiet ook niet op. VK zei ook gewoon doen wat je altijd doet en afleiding zoeken, niet af gaan zitten wachten.

Caro, 3x bijbesteld joh?! ik wil gewoon in één keer alles hebben want ik krijg ze natuurlijk cadeau en dan vind ik het lullig als ik later nog moet bijbestellen.

Heb verder wel bijgelezen maar er blijft niet veel hangen sorry meiden.... fijne avond allemaal

Geplaatst

jaaaa, buiken!! Kom maar door, Essie, Henne?

Enne, henne, in het 4e trimester (haha) ben je zo mogelijk nog moeier (goed woord!), daar zijn de gebroken nachten van koekie nu niks bij!

Geplaatst

Sen dat bijbestellen was omdat ik eerst dacht wel genoeg te hebben maar toen kwamen mijn ouders en schoonouders (apart van elkaar) nog met een lijstje vrienden en kennissen en familie en daarna nog een keer voor de meiden hier die ik nog niet had gehad....

Haha hoe merk je dat je vliezen breken als je in het water ligt? Gewoon lekker gaan als je zin hebt, je bent zo opgehaald als het nodig is toch?

Geplaatst

Zeg dat wel blegh! Moet bij haar altijd alleen maar denken aan die ontplofte egel na de bevalling...

Zo, net een van de wiegen verkocht, had ze eergister op MP gezet, nu allebei apart. Was een oma die nogal handig was zei ze, haar dochter is over 3 maanden uitgerekend... Op de andere was 22,50 geboden maar dat vind ik te weinig, daarna niks meer gehoord, misschien komt het nog...

Geplaatst

Hey dat boek ben ik ook aan het lezen. Ik heb het 3-in-1 boek. Heb normaal niets met haar maar vind de boeken wel leuk geschreven

Ben trouwens niet gaan zwemmen. Werd nl weer kotsmisselijk en lag weer voor pampus. Nu weer opgeknapt maar een ontzettende harde buik en veel beweging

Geplaatst

Oh ja Daphne,....heb ik ook vd bieb gehad. Vind het niet echt een briljante schrijfster, zacht uitgedrukt ;-) Af en toe heeft ze wel een echt grappige opmerking maar tussendoor is het een vreselijke opsomming van bekende feiten.

Sen ik ben benieuwd hoor wanneer het echt gaat beginnen!

Geplaatst

Ohhh sen wat spannend, wie weet beval jij precies op de uitgerekende datum.....ik had van te voren vaak harde buiken en wat weeën ( niet pijnlijk hoor) en dacht dan nu begint het, niet dus, de ochtend van de bevalling toch naar het zkh al werd het minder en had toen zonder het te merken al 4 cm ontsluiting ,ik was toen zo verbaasd, wist niet dat je dat ook niet kom merken.....fijn dat het je nog lukt om toch wat te doen! Misschien in de tuin gaan werken? Dat hielp bij mij ;-) balen van de misselijkheid!!

Porren mooi dat ze het zo netjes geregeld hebben bij BP! Zo hoort het ook natuurlijk maar moet zeggen dat ik de medewerkers hier in de buurt echt van die slappe hap vind, zit geen vaart in zeg maar, moet zelf met dingen aankomen, misschien omdat ze net geopend waren destijds maar ik vond het knap irritant. Ook dat ze bij de balie waar lange wachttijden geen stoel of krukje hadden staan voor hoogzwangere mensen....ik had er wat van gezegd en de keer dt ik er weer was stond er een stoel haha.

Henne wij gaan volgende week zaterdag, hoef nog maar 3 dagen te werken, joepieeeeeee

Wat jammer dat het nig zo moeilijk voor je is om te genieten en te geloven in een goede afloop, ik had echt gehoop dat je zodra je het 2de trimester zou hebben bereikt je wat meer rust zou ervaren en wat gevoel van de roze wolk.

fijn dat je je even geen zorgen hoeft te maken over de w.j.ong, mocht M iets voor je kunnen betekenen dan laat het maar weten hè.

San, wat een ander gezicht zo met de schutting, nu kan r lekker naar buiten en ede kat dus ook, fijn zeg! De tuin is behoorlijk diep nietwaar?

Tool, ik blijf het iedere keer zo bijzonder vinden de behandelingen en hoe je je dan kan verwoorden!

Caro dat is toch geen geld voor een wiegje! Jeetje, ben je vast ook snel kwijt hoor die tweede.

Geplaatst

wifi ligt eruit, even via foon, zwangere dames voor de tigste keer...wat mij betreft lekker pasten, net als ruby is t fijn om op deze manier er wat van meebte maken kan daar ontroert van zijn en van genieten, als tbeigen gemis naar boven komt, voelt t voor mij altij ok omdat toe te laten en te zien als een stukje van de verwerking.

ps henne die schilderdate staat ;-) uh bestaat er een zesde trimester of is dat n blondebvraag;-) nee!!!! bestaat dus niet haha

beetje boel moe, slaap lekker straks xxx

Geplaatst

Babeth, Daphne zegt dat het er als je net bevallen bent van onderen uit ziet als een ontplofte egel...

Ik vond 22,50 dus ook te weinig voor de andere wieg, ik heb er zelf 40 euro voor betaald dus hoop iets rond die koers te krijgen weer, het heeft niet geleden en er zit nu een veel beter matrasje bij dat ik op maat heb laten maken voor 35 euro... De wieg die ik heb verkocht heeft mijn moeder 8 jaar geleden van MP, geen idee wat ze daar voor betaald heeft...

Geplaatst

Sen MELDEN!!! of is het nu echt begonnen????

Babeth onze tuin is 5 meter breed en 15 meter lang. Daar gaat straks 4 en halve meter vanaf voor het tuinhuis, maar het blijft lekker ruim. P is langs het terras een hekje aan het maken zodat R veilig op het terras kan spelen en de "troep" achter het hekje gezet kan worden en we door kunnen werken.

Zo dag twee van de vakantie. Vandaag misschien uit eten en R naar oma als ze thuis is. Anders gaan we een ander keertje. Gister een fietsenrek voor achter op de auto gekocht, zodat we de fietsen mee kunnen nemen als we naar mijn ouders gaan. De hele dag daar in huis hangen worden we altijd zo gaar van. Als we daar straks zijn en ze moeten naar het zh dan kunnen wij lekker een stukje gaan fietsen. Morgen en zondag een kinderverjaardag. Weten nog niet of we zondag of maandag naar ouders gaan. Maandag moet P ook nog bloedprikken dus even kijken of hij dat misschien vandaag kan laten doen. We zien wel hebben de tijd aan onszelf. Verder vind ik het erg vervelend dat mijn ouders zelf ook niet eens contact opnemen. Heb steeds het idee dat ik stoor als ik bel, maar als ik zelf niet bel hoor ik ook niks. Pfff wordt soms beetje boos om, snap echt wel dat ze het druk hebben, maar een klein belletje van nog geen 5 minuten?? Nou ja mag ook niet egoïstisch zijn natuurlijk.

Geplaatst

Hier ben ik, nog niets aan de hand hier... Nog steeds hetzelfde

San, kan je niet tegen je vader of broer zeggen dat je het leuk zou vinden als jij ook eens door hen gebeLd wordt om te vragen hoe het met jullie gaat?! Of krijg je dan gelijk scheve gezichten?

Geplaatst

Dat heb ik al eens eerder aangegeven, maar ja mannen he... hihi

Dus jij je uitgerekende dag bereikt. Nu ga je helemaal gek worden van iedereen die vraagt of het al begonnen is. Dat doen wij hier nl ook al!!

Hmm bloedprikken is echt voor de maandag dus gaan we maandag pas. Ach die ene dag maakt ook niet uit natuurlijk.

Geplaatst

Zeg Sen....wanneer komt ie nou??? ;-) Meis, stekker uit de telefoon en lekker met een boek of film op de bank gaan zitten.

Hier ook weer een actie: allerlaatste dag in een kannetje plassen voor MvM en ik mik de helft over de badkamervloer. Stond ik om zeven uur te dweilen. Was er gelijk klaar mee. De bussen staan buiten en ik kan weer normaal naar de wc ;-D Dalijk controle, ben wel benieuwd. Als het goed is krijgen we een echo.

Geplaatst

Sen, huur opzeggen, dan komtie wel!

Henne, ai, dat is minder, maar goed, nu kun je weer normaal plassen. En bedankt voor je bijdrage!

San, idd, mannen, kan me wel voorstellen dat je er een beetje kwaad om kan worden. Vandaag dag twee..lekker niets doen, gezellig knuffelen met R. En P. Heeft vanaf vandaag toch ook vrij, of moet ie vandaag nog werken? Maandag naar jullie ouders. Geniet ervan, maar da doen jullie wel.

Dadelijk weekend, gelukkig. À. Heeft morgen en overmorgen middagdienst...heb ik wel tijd om te strijken en in de uiten te werken.

En vandaag ook weer salaris joehoe!

Syl, hoe gaat het met jullie boefjes!

Geplaatst

meiden,

Iets minder hoofdpijn dan gisteren.

Sen, voor jou de uitgerekende dag. Ben benieuwd.

San jij lekker vakantie en na het weekend naar je ouders. Snap je opmerking wel van ze bellen nooit. Mijn vader belt alleen als er wat is of hij iets van mij nodig heeft. En mijn broer hoor ik nooit.

Imke, lekker buiten aan het eten zag ik Babeth.

Syl, hoe is het met de hondjes!!!

Henne, jij controle straks. Succes meid. En idd bedankt voor de Mvm.

Hier de nieuwe computer geinstalleerd, alleen de printer nog niet. Maar dat is niet zo erg. komt wel.

Vandaag werken en boodschappen doen. Schone was in de kast leggen en dan niks.

Zaterdag naar voorburg voetbalwedstrijd kijken en daarna naar de efteling met Luke. Gezellig hoor.

Zondag gaan we samen kwarktaart maken. Dus leuk weekend. En uitslapen zondag...

Kleine Truli, ligt tegenwoordig de hele nacht tussen ons in op het dekbed. Wel tegen je aan. lekker warm dus. Maar beter dan dat ze de hele nacht aan het spelen is toch?

Ga weer gauw aan het werk en dikke knuffel voor iedereen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden