Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Onzefamilie hè bah wat vervelend zeg. Mensen moeten eens leren hun ongevraagde mening voor zich te houden. Gewoon klote dat je nu weer moet wachten, terwijl je er net weer zo klaar voor bent. Maar goed liever wachten en meer kans, dan dat ze er te laat waren achter gekomen en dat je dan deze kans toch niet optimaal kon benutten. Trek je niks aan van anderen. Lekker samen met je vrouw gaan voor de dingen waar jullie gelukkig van worden. En je nooit bezwaard voelen als jij je gevoel uit. Alleen maar goed dat je dat doet! Dus zeker geen sorry!! 

@Kitje ja spannende dag morgen. Voel mij op zich wel goed. Gelukkig heeft mijn vriend ook  vrij en gaan we lekker in de ochtend even op pad. Ben heel benieuwd!

Jij al contact gehad over het starten met je medicatie?

Geplaatst

@Marsukar Dat is fijn dat je vriend lekker vrij heeft en samen wat leuks gaan doen morgenochtend.
En daarna samen naar de vk voor de echo.
Hoop dat je een beetje kunt slapen.... 😀

Heb gister een mailtje gestuurd naar de kliniek dat ik graag in maart wil starten.
Want waarom dan gaan zitten wachten als ik eigenlijk al besloten heb ervoor te gaan.
Zit alleen nog beetje te dubben over de 6 of 12 eitjes.
Wat Onzefamilie ook al aangaf, kans is best aanwezig dat het dan de eerste keer misschien weleens meteen raak is, dus ik neig nu wel naar te gaan voor 6 eitjes (ook ivm de kosten) en erop te gokken dat ik met 2 of 3 emmy's wat ze dan uit die 6 eitjes hopelijk halen, genoeg heb.
Heb zelf nog nooit 6 goede eitjes gehad en toch had ik 2-3 emmy's eruit (alleen dan wel dag 3).

Ik moet nu eigenlijk wachten tot de menstruatie doorbreekt (over 2 weken ongeveer) en dan moet ik op de eerste dag een appje sturen naar mijn contactpersoon en een mailtje doen naar de kliniek en dan moet ik starten met de medicatie.
Het enige wat ze nu aanraden is om zwangerschapsvitaminen te slikken en foliumzuur, dus dat doe ik dan maar braaf.
Verder zit ik in de wachtstand nu, wachten op menstruatie en dan kan ik pas weer verder.

Veel plezier morgen!

Geplaatst

Snap je keuze wel hoor qua eitjes @Kitje. Ergens zou ik denken ‘hoe meer hoe beter’, maar aan de andere kant hoef je maar 1 goede te hebben. Ik had maar twee bevruchte eitjes en er is er toch eentje blijven plakken. 
vermoed dat het wel heel fijn is dat je een definitieve keuze hebt gemaakt. Ben zo benieuwd! Hoop echt dat het zo moet zijn. Daar lijkt het in ieder geval wel op. De duimen blijven draaien hoor!!! 

Geplaatst

Vandaag is de dag @Marsukar! Veel plezier vanmiddag met de echo.

Ik ben zo benieuwd.

Ja, dat heb ik ook wel, hoe meer he beter, maar zit ook een ander prijskaartje aan meer en ooit zei een arts tegen mij, het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit. En zo zie je maar bij jou, 2 emmy's en 1 is blijven plakken.

Heb jij nu nog eentje in de vriezer?

Of had je 2 terug gekregen?

Geplaatst

Dank je wel @Kitje
klopt helemaal dat het om de kwaliteit gaat en niet de kwantiteit. Wij hebben helaas niks meer in de vriezer. Dit is ons eskimootje. Zelf denk ik ook dat het eraan ligt wie het terugplaatst. Bij de verse tp had ik al heel snel het gevoel dat het niet was gelukt. Bij deze tp leek alles anders te gaan. Veel zorgvuldiger. Wij zitten ook bij een groot ziekenhuis. Je hebt elke keer een andere arts. Dat vind ik persoonlijk wel heel jammer. Maakt het ook erg onpersoonlijk en een soort fabriek waar je in zit. Gelukkig was de arts die ons eskimootje terugplaatste een hele leuke. Legde alles goed uit. Dat was de eerste keer wel anders, maar toen wisten we niet beter en dachten we dat het zo hoorde. 
Mochten we voor een tweede kindje gaan, dan ga ik wel proberen dat zij de tp weer doet. Zal wel onmogelijk zijn, maar nooit geschoten altijd mis. 
Maar goed... Eerst vandaag maar alles goed laten gaan 🤞

Geplaatst

Ja, dat geloof ik wel dat er veel verschil in kan zitten @Marsukar.

Ik ben bij een kliniek die alleen fertiliteit behandelingen doet, maar ook daar heb je met de punctie en tp verschillende artsen.

Is ook maar net wie er dienst heeft die dag en moet je beetje geluk mee hebben.

Ik moet wel zeggen dat elke arst daar die bij mij een punctie of tp heeft gedaan op mij kundig over kwam en mij goed uitlegde hoe en wat.

Maar zeker de eerste keer dan weet je amper wat je overkomt.

Bij een tweede kun je altijd proberen voor dezelfde arts, wie weet lukt het wel.

Je bent toch bezig met iets heel dierbaars en bijzonders, dan os het wel heel fijn als je je ook goed en vertrouwd voelt bij de arts.

Ik heb mail uit letland, ze geven aan dat ik nu nog niet hoef te beslossen welk programma ik kies, daar heb ik nog tijd voor tot mijn eerste ongidag, dus ik kan er nog even rustig over nadenken.

Verder hebben ze aangegeven mijbte halen en brengen van en naar vliegveld, hotel, kliniek, apotheek.

En raden ze aan niet teveel bagage mee te nemen want ik mag niet zwaar tillen na de tp en ook niet op dezelfde dag terug vliegen, wel een dag later.

Was toch niet van plan veel mee te nemen als schone kleding een tandenborstel en shampoo. Wat heeft een mens nodig voor 2 of 3 dagen, geen hele garderobe lijkt me.

Voor de tp heb ik alleen een tshirt nodig en warme sokken zeiden ze.

Ze zijn wel heel duidelijk in de communicatie en leggen alles goed uit, vind het heel prettig.

Proberen je ook aan alle kanten te helpen en ondersteunen.

Strakjes thuis de mail nog maar ff goed nalezen, was weer hele lap tekst...

Het is middag, bijna zo ver voor kennismaking met jullie kleintje 🙂

Geplaatst

@Marsukar

Spannend today is echoday

Duimen hier voor  je mee

@Kitje

Gelukkig  hoef je niet gelijk te beslissen. Blij dat ze zo duidelijk zijn. Ook je ophalen etc. Het is niet niks ja uhm kleding pyjama, extra set kleding extra ondergoed. En toiletspul verder oplader telefoon paspoort portomonee niet vergeten. Uhm verder duimen lol 

Als ongi bij mij doorbreekt hoop echt 1 dezer dagen dan zou mogelijke kans van tp rond 5 april zijn.

Heb gezegd 1 maand max te willen overslaan. 

Geplaatst

Ja, die duidelijkheid is fijn.
Ophalen en wegbrengen ook.
Al zou ik bij wijze van spreken nog wel kunnen lopen van vliegveld naar kliniek want het is maar 5 km.
Is uurtje lopen...

Ja, psies dat allemaal heb ik nodig, verder neem ik mijn laptopje ook wel mee, zit daar anders ook maar in mijn eentje te kijken, kan ik nog wat doen.
Hier ook afwachten nu tot de ongi doorbreekt, binnen nu en 2 weken als het goed is.

Hopelijk dat bij jou alles snel weer in orde is @Onzefamilie zodat je ook weer verder kunt.
Hoe is het verder? Alles weer beetje rustig?

X

Geplaatst

Net de echo gehad. Prachtig kloppend hartje. Heel bijzonder om te zien. Ook de grootte van het kindje was precies goed voor 8 weken en 3 dagen. Heel mooi om te zien! Nog steeds onwerkelijk maar echt heel leuk 😃. Over 3 weken de 11 weken echo. En nu op zoek naar een leuke verloskundige.

Geplaatst
Zojuist, Marsukar zei:

Net de echo gehad. Prachtig kloppend hartje. Heel bijzonder om te zien. Ook de grootte van het kindje was precies goed voor 8 weken en 3 dagen. Heel mooi om te zien! Nog steeds onwerkelijk maar echt heel leuk 😃. Over 3 weken de 11 weken echo. En nu op zoek naar een leuke verloskundige.

@Marsukar

Gefeliciteerd  wat geweldig zo blij voor jouw is jullie mega gegunt geniet ervan 

Yayyyyy je wolkje mag je nu echt gaan voelen hartje klopt wat geweldig...

Geplaatst

Ohhh, wat een fijn nieuws @Marsukar gefeliciteerd!!!

Wat moet dat mooi zijn geweest, de eerste kennismaking met jullie kindje.
Nu niet meer druk maken om druppeltjes bloed in het begin, in weinig of veel klachten, in wel of niet misselijk (wees blij dat je het niet bent 😉) maar geniet, geniet van dit wondertje in je buik, van je buikje die binnenkort gaat groeien, van de broeken die niet meer dichtpassen en van alles wat bij een zwangerschap hoort!

Wanneer ben je nu uitgerekend? 

Geplaatst

Dank jullie wel! Ja echt heel bijzonder.. Ga nu zeker meer genieten. Arts was heel enthousiast en zei dat het er echt heel goed uitziet. Dus nu kunnen we er niet meer omheen. Het is gewoon zo! 😄. Ben 27 september uitgerekend. Nu maar over alles na gaan denken.. Heel spannend allemaal! 

Blijf absoluut voor jullie duimen!! Hoop dat jullie ook dit jaar nog lekker met mij mee kunnen genieten 🤞

Geplaatst

Wat fijn dat de arts ook zo enthousiast is en dat het er allemaal goed uit ziet.
Nu breekt er een leuke tijd aan, dingetjes regelen, spulletjes kopen, leuk is dat.
Kleine ieniemienie kleertjes, niet om aan iemand kado te geven, maar lekker voor jezelf.
Is het een kadootje? Neeeeee het is voor mijn babietje...  😀

Dus 27 september is nu rood omcirkelt in de agenda 😉

Hopelijk sluiten we het jaar hier allemaal zo af net als jij, kan nog net allemaal als we een beetje opschieten 😂

Dus hop, onzefamilie, die ongi eruit, de schildklier op orde.
Ik een reisje naar letland.
Nora er nog bij.
Komt allemaal goeoeoeoeoeoeoeoeodddd 
Toch? #wishfullthinking... 😄

En wel hier blijven schrijven hoor Marsukar, we (of ik iig) willen wel weten hoe het gaat verder met je 🙂

Geplaatst

Wishful thinking is echt wel ergens goed. Houd de hoop erin! En hoop is absoluut belangrijk in ons geval.

Ik blijf zeker meelezen en meeschrijven. Gun het jullie zo!! Ben ook echt benieuwd naar jullie ervaringen. Allemaal spannende tijden! 
Hoop ook zo dat het een beetje met @Nora90 gaat.. We denken iig aan je! 

Geplaatst

Dat is zeker zo en hoop moet je blijven houden in een traject als dit.
Spannende tijden binnenkort, nu nog niet, nu nog on hold, wachtend tot maandelijkse ellende zich komt aandienen hier.
Hoop het ook, het is zo stilletjes rondom Nora.

Geplaatst

Vandaag gesprek gehad bij de gyn om mijn IVF met eigen eicelltjes af te sluiten.
Met haar de mogelijkheid van eiceldonatie besproken.
Ze mocht mij officieel gezien daar geen advies in geven, maar wel de medische vragen die ik heb beantwoorden.
Ik merkte aan haar hele houding wel dat ze het geen dom plan vond.
Heb een heel fijn gesprek met haar gehad en ging met een goed gevoel naar huis.
Eea is me een stuk duidelijker nu ook.
De echo's die ik nodig heb mag ik daar doen, bloed moet ik via de huisarts regelen en of ik haar dan toch wel wilde laten weten als het gelukt was en dat ga ik ook zeker doen.

Vandaag ook mail gehad uit Riga, ze hebben me de medicatie opgestuurd (heb nog niet eens betaald) en ook een brief erbij voor de douane voor als ik daarheen vlieg ivm de medicatie die ik dan weer mee moet nemen ook.
Netjes met track en trace code erbij van het pakket, zou 3-4 dagen duren zeiden ze.

Donor zouden ze ook voor mij bestellen (dat was iets minder duur via hun) en als ik ergens hulp bij nodig had voor het plannen van mijn trip, dan moest ik dat maar zeggen.
So far so good dan en verder wacht ik het maar af.

Geplaatst

Begint dus allemaal op rolletjes te lopen. Spannend hoor. 
Ook fijn dat je het gevoel kreeg dat de arts het geen dom plan vindt. Al met al is het inderdaad nu afwachten. Geeft vast wel rust dat je nu hebt besloten en dat er een concreet plan is 😊

Geplaatst

Ja, vooralsnog loopt het behoorlijk op rolletjes, alles past precies in elkaar, heel apart.
Ik heb dat dus letterlijk gevraagd zoiets... Vroeg aan haar, ´is dit niet stom?' 
Nee, zegt ze is helemaal niet stom.
Als ik zelf een eiceldonor zou hebben zou ik zelfs de behandeling daar kunnen doen, maar die heb ik geen en ga ik hier in NL ook niet zoeken, dus dan maar naar Riga.
Dat was wel nieuw voor dr, meesten gaan naar Spanje of Griekenland zei ze.

Maar ik lijk niet op Spanjaarden en Grieken... Wel op Letten... Denen.... Russen...

Ze zei dat van wat ik vertelde de kliniek als kundig overkwam op haar, ook dat de arts mij gebeld heeft vond zij heel netjes en dat deze donor nieuw is en 33 jaar (en niet max 25 zoals bij veel Spaanse klinieken) sprak haar ook aan (ivm eventuele uitbuiting en uit geldnood doen).
Volgens haar was 33 jaar een hele prima leeftijd om als donor op te treden (donor heeft zelf 2 kindjes) dan maakt ze deze keuze weloverwogen waarschijnlijk en de kansen dat er goede bevruchtingen bij zitten zijn volgens haar heel groot.
Als het zou lukken en ik ben zwanger heb ik net zo weinig kans op een miskraam als een vrouw van 33 die van haar eigen eitje in verwachting is, wel heb ik grotere kans op hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging, ik moest dus onder behandeling bij een gyn en niet bij een vk en in het ziekenhuis bevallen zei ze en de bloeddruk moest goed in de gaten gehouden worden.

Verder zei ze dat mijn bms bij alle drie de IVF pogingen geweldig goed was, 2 laags met lijntje ertussen en lekker dik, supergoed om in te nestelen.
Dat het bij mij niet gelukt is lag echt aan mijn eitjes en de kans van slagen met hele goede donoreitjes is behoorlijk groot.
Ze zag geen enkel bezwaar om dit te gaan doen lichamelijk gezien dan.

Verder heb ik ook nog gevraagd over het aantal eitjes, 6 of 12 en of dat het ene of het andere belastender is voor de donor.
Ze zei van niet en 12 eitjes is een vrij normaal aantal voor iemand van die leeftijd die goed vruchtbaar is.
Zij gaat altijd uit van 10-15 eitjes in zulke situaties, dus 12 is helemaal prima en wenselijk.
Als je bij hun eiceldonatie doet, dan verwachten zij ook 4 goede embryo's uit 10-15 eitjes, dus dat komt wel overeen met wat de Letse arts tegen mij zei.

Ik heb haar ook het schema laten zien wat ik moet nemen, de Estrofem vond zij een logische keuze, net als de Utrogest, alleen had de Duphaston dezelfde werking volgens haar als de Utro, dus dat vond ze geen toegevoegde waarde hebben, maar kon ook geen kwaad, dus als zij dat zo doen, dan is dat helemaal prima, prijs van de medicatie was in haar ogen ook normaal en idd iets goedkoper dan in NL.

Ik vond het heel fijn om hierover te praten met iemand die daar deskundig in is en mij een eerlijk oordeel geeft zonder eigen gewin.
Ze nam er ook echt de tijd voor om alle vragen die ik had te beantwoorden en ze vond dat ik alles goed uitgezocht en overdacht had.

Ze zei wel dat als ik het budget had dat ik dan misschien toch beter voor de 12 eitjes kon gaan om de kansen te vergroten en niet 2, maar eentje laten terugplaatsen.
Vanwege de grote kans dat het lukt zou ze niet aanraden 2 te doen ivm risico op tweeling.
Mocht je dan alsnog de pech hebben dat jij dan bij de verkeerde 50% hoort de eerste keer, dan heb je nog wat embryo's in de vriezer liggen daar en zou je bij een tweede terugplaatsing er voor kunnen kiezen er 2 terug te zetten en als het wel lukt, kun je altijd later nog kijken of je misschien nog een tweede kindje zou willen op deze manier (of derde dan eigenlijk want ik heb al een zoon) zei ze.

Ze zei dat als ik eiceldonatie bij hun zou hebben gedaan dat ik dan sowieso eentje zou terugkrijgen en niet 2, omdat ze uitgaan van de leeftijd van de donor en niet de wensmoeder en dat is in dit geval dus 33 jaar.
Maar ja, of ik hier in NL ergens met de auto heen rij of een trip naar Letland moet maken zit ook nog wel een verschil in....
Hoef dat nu nog niet te beslissen, dus daar kan ik dan nu nog ff over nadenken.

Het geeft idd rust dat er een concreet plan is, nu de ongi afwachten, ergens volgend weekend waarschijnlijk, of net na het weekend....

Geplaatst

Klinkt als een zeer goed gesprek. Fijn dat de gyn zo met je meedenkt en je advies heeft gegeven. Snap haar ook qua eitjes en terugplaatsen. Als het er qua bms goed uitziet en ook zij denkt dat je een goede kans maakt, is het misschien toch wel verstandiger om eentje terug te plaatsen En toch voor de 12 eitjes te gaan. Tja wat is wijsheid in dit geval hè.. daarbij is het natuurlijk ook nog wel wat extra kosten als je toch voor meer eitjes gaat. Fijn dat je er nog even over na kunt denken. Leef wel echt met je mee hoor. Vind het zo knap van je dat je dit hebt besloten. Tot nu toe klinkt het echt heel goed. 

Geplaatst

Ja, was heel fijn gesprek, ze heeft me echt gerustgesteld en goede hoop gegeven dat dit zou kunnen lukken.

Toen ik haar vroeg naar mijn bms zei ze, oh dat van jou is echt geweldig goed, iedere keer, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ja, wat is wijsheid... 12 eitjes kost wel bijna 2000 euro meer, wat ik wel heb, maar als alles lukt moet ik ook nog wel eea hebben voor babykamertje... 😀

Het geeft me wel meer kansen, maar om meer te betalen dan nodig is ook zonde, ik besef ook dat dit een luxe probleem is.

Op de eerste ongidag moet ik dat laten weten.

Lief dat je met me meeleeft, dat is altijd fijn in zo'n traject vind ik.

Vanmorgen de donor betaald, de kliniek besteld het voor mij, dat scheelde me 150 euro, dus dat wilden ze graag voor mij doen zeiden ze en het moet toch dasrheen, die weten precies hoe dat moet.

Overigens zei de gyn dat de bloedgroep op zich niet zo heel veel uitmaakt, alleen als je echt alle eventuele risico's wil uitsluiten dan zou je kunnen kiezen voor 2 donoren met allebei dezelfde bloedgroep, of iig dezelfde rhesusfactor zei ze.

Volgens de gyn heeft ongeveer 25% van de wereldbevolking rhesus - (wat ik dus heb) en dat is dan weer onderverdeeld in 4 groepen, a, b, ab en o dus dat maakt de kansen allemaal wel wat kleiner.

Bij mij hebben ze beide hetzelfde, dus als het lukt gaat het kindje dezelfde bloedgroep hebben als ik, heb ik daar tenminste geen gedoe mee en komt er niet nog een rhesusbabietje wat extra gevaren oplevert tijdens de zwangerschap.

Als je dan toch de mogelijkheid hebt om alles uit te sluiten, dan doe ik dat liever wel.

Hoe is het verder met iedereen? 

Groetjes

Geplaatst

Nou ja zeg.... voor de behandeling moet ik een uitstrijkje laten maken.
Dit jaar ben ik daarvoor aan de beurt ook toevallig.
Dus ik bellen naar bevolkingsonderzoek.
Nee, mevrouw, u moet netjes wachten tot u aan de beurt bent, dus u krijgt de brief pas in de maand dat u jarig bent.
Over een half jaar dus.
Nee mevrouw, die kunnen wij niet nu al opsturen, want u moet netjes wachten tot u aan de beurt bent.
Prima, doe ik het zelf wel, bij de huisarts hou de brief dan ook maar.
Nee mevrouw, de brief krijgt u toch, dan gooit u die maar weg.
Heerlijke bureaucratie in Nederland.
Wachten tot ik aan de beurt ben 😡🤬

Dus nu maar afspraak gemaakt bij huisarts, aanstaande woensdag voor uitstrijkje en bloedonderzoek.
Zo dat moest er ff uit.

Geplaatst

Ja mooi hè die bureaucratie hier 😂. Gelukkig kun je het ook omzeilen en zelf een afspraak maken. Maar jammer dat het dan zo moeilijk moet gaan.. 

Wat goed dat je meer duidelijkheid hebt over de bloedgroepen. Geeft vast ook rust. Nu nog de hoeveelheid eitjes bepalen. Gelukkig kun je daar nog even over nadenken. Nog een weekje toch? Dan verwacht jij je ongi dag? 

Hier gaat het goed. Deze week lijkt t wel wat heftiger te worden. Ben zoooooo moe! En een beetje humeurig. Misschien ook de spanning die eruit komt.  Ach mag niet klagen. (Maar die het soms stiekem toch 😜).

Geplaatst

Ja, snap dat soms niet hoor, waarom dingen zo moeilijk gaan.
Hoop wel dat ik de uitslag van het uitstrijkje op tijd heb, want blijkbaar duurt dat 3-4 weken.
Ook bloedprikken moet ik eerst verwijzing van huisarts voor hebben die dan een briefje invult.
Naja, ik doe het er maar mee, zie ik die man ook weer eens 😉

Ja, weekje nog ongeveer kan ik erover denken.
Mijn ongi is beetje lastig te bepalen nu, normaal gesproken heb ik dat om de 26-27 dagen, maar de vorige keer was het 31 dagen.
Toen had ik ook de Utro, dus moet ik dan uitgaan van de 28e dag, dat het eigenlijk moest komen, of uitgaan van de dag dat het doorbrak.
Omdat het door de Utro werd tegengehouden.

In januari was de ongi op de 4e, toen heb ik de 18e punctie gehad en de 21e tp, ik mocht toen op 3 februari testen, die was toen negatief en werd toen 4 februari ongi, dus moet ik dan uitgaan van de dag dat ik eigenlijk ongi had moeten worden als ik 28 dagen cyclus zou hebben? 1 februari was dat dan, of van de dag dat ik ongi werd, 4 februari dus?
En mijn cyclus meestal 1 of 2 dagen minder, dus die moet ik er dan ook nog vanaf halen....
Dus dan krijg je ergens tussen 29 februari en 3 maart zal het dan wel komen vermoed ik.

Fijn dat het goed gaat, en klagen mag hoor, hoort er ook bij 😉
Hebben we allemaal weleens nodig he? Ff keer lekker klagen.

Geplaatst
Op 21-2-2020 om 20:21, Kitje zei:

Ja, snap dat soms niet hoor, waarom dingen zo moeilijk gaan.
Hoop wel dat ik de uitslag van het uitstrijkje op tijd heb, want blijkbaar duurt dat 3-4 weken.
Ook bloedprikken moet ik eerst verwijzing van huisarts voor hebben die dan een briefje invult.
Naja, ik doe het er maar mee, zie ik die man ook weer eens 😉

Ja, weekje nog ongeveer kan ik erover denken.
Mijn ongi is beetje lastig te bepalen nu, normaal gesproken heb ik dat om de 26-27 dagen, maar de vorige keer was het 31 dagen.
Toen had ik ook de Utro, dus moet ik dan uitgaan van de 28e dag, dat het eigenlijk moest komen, of uitgaan van de dag dat het doorbrak.
Omdat het door de Utro werd tegengehouden.

In januari was de ongi op de 4e, toen heb ik de 18e punctie gehad en de 21e tp, ik mocht toen op 3 februari testen, die was toen negatief en werd toen 4 februari ongi, dus moet ik dan uitgaan van de dag dat ik eigenlijk ongi had moeten worden als ik 28 dagen cyclus zou hebben? 1 februari was dat dan, of van de dag dat ik ongi werd, 4 februari dus?
En mijn cyclus meestal 1 of 2 dagen minder, dus die moet ik er dan ook nog vanaf halen....
Dus dan krijg je ergens tussen 29 februari en 3 maart zal het dan wel komen vermoed ik.

Fijn dat het goed gaat, en klagen mag hoor, hoort er ook bij 😉
Hebben we allemaal weleens nodig he? Ff keer lekker klagen.

@Kitje

Zeker mag je even klagen, bij mij krijg vanaf mijn 16de al borst onderzoek tot ik verhuisde naar usa. Aangeven aan de huisarts dat ik borstkanker in de familie heb.  Zegt ze ow ja dan had je al eerder gemoeten. 

Echt soms zijn ze zo grrr dom van bevolkingsonderzoek ik doe het altijd liever via huisarts.

Achja ze zijn soms zo dom he. Maar ja je mag npg weekje nadenken. Spannend. Het lijkt nu of mijn ongi nu begint te spelen. Wat al die tijd niet lukt. Al ruim week krampen, pijn onderrug.  Maar niks net een klein beetje alleen met afveeg moment.(raar praatje maarja)

Op 18-2-2020 om 16:22, Marsukar zei:

@Marsukar

Gefeliciteerd  wat geweldig zo blij voor jouw is jullie mega gegunt geniet ervan 

Yayyyyy je wolkje mag je nu echt gaan voelen hartje klopt wat geweldig...

@Nora90

lieve schat, hoop alles ok met jouw. We denken  aan je.

Geplaatst

lieverds ik heb afgelopen tijd aandachtig op de achtergrond meegelezen met het verloop bij jullie.

Ik heb me afgelopen tijd zo met mijn kop in het zand gezeten omdat ik gewoonweg niet wist/weet waar ik in zit en wat ik kan/kon verwachten. 

Na het herstel van de bacteriële infectie hebben wij ervoor gekozen om half januari toch voor de eerste terugplaatsing te gaan. Alles zag er goed uit cryo was goed uit de ontdooiing gekomen maar helaas in de nacht ingezakt. Dus TP was geannuleerd. Het is echt heftig qua emoties omdat het de ene keer dit is en de andere keer dat. Ik zit er ook nog mee dat ik inmiddels 15kg ben aangekomen waardoor ik ook zo niet lekker in mijn vel zat. Het valt mij ook op dat er zo weinig advies beschikbaar is met wat en waar je rekening mee moet houden.

We hebben inmiddels morgen onze eerste (tweede) terugplaatsing, Fingers crossed dat het allemaal goed gaat. 

Hoe gaan jullie met de verloren pogingen om? Ik heb voor de eerste cryo een bedeltje gekocht voor mijn armband gewoon omdat ik heel blij was met het bestaan en de hoeveelheid liefde wat ik had. Misschien een beetje sentimenteel 😊

Ik ben zo blij voor jou @Marsukar ik hoor en zie zo weinig hoe het gaat met de vrouwen bij wie het wel lukt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden