Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, echt? Wat lief van je! 😘
Alleen als je echt over hebt hoor.
Ik heb zelf niet zo'n problemen met mijn gegevens te delen in een PB, maar ik snap dat jij daar niet zo'n voorstander van bent.
Ik stuur je anders ff een PBtje daar over.

Denk dat het per ziekenhuis maar ook per land verschilt of je wel of geen bloed moet laten prikken.
Is denk ik maar net wat voor werkwijze ze hebben denk ik.

Geplaatst

@Nora90  Hoi Nora, inmiddels ben ik de 13de toch ongesteld geworden en heb afgelopen vrijdag mijn eerste echo gehad. We zouden eigenlijk pas in feb. Gaan starten maar heb in goed overleg toch aangegeven dat ik deze cyclus ga beginnen. Aankomende vrijdag is het zo ver! Door alle stress/herstel van de afgelopen tijd ben ik even in een parallelle wereld gaan leven. Mijn lichaam en geest waren even helemaal uit balans. Ben best zenuwachtig voor aankomende vrijdag, en heb niemand in mijn omgeving ingelicht. Wat ik voorheen niet kon voorkomen. Ik vroeg me afgelopen week ook echt af hoe het zat met de slagingskans, nu ik jullie berichtjes lees toch behoorlijk heftig wat wij allemaal te verduren hebben. 

Daarentegen ook ook fijn om te horen dat het ook goed kan gaan. 
Mijn traject vervolgd en hou het er gewoon op dat het niet mijn jaar was vorig jaar! 

Geplaatst

Succes loulou met je nieuwe poging.
Als ik je 1 klein tipje mag geven, licht toch 1 persoon in, iemand die je vertrouwd, want dat is wel fijn hoor.
Ik heb ook helemaal niemand iets verteld, maar toch uiteindelijk heb ik mijn beste vriendin het verteld en ik vind het toch heel fijn dat er iemand is bij wie ik mijn verhaal kwijt kan (ook al snapt zij het niet altijd helemaal) en iemand die meeleeft en vraagt hoe het gaat, dat heb je echt wel nodig in dit traject.

Geplaatst

@kitje Helaas vandaag zou mijn terugplaatsing zijn en ze hebben hem gecanceld want mijn eitje is vannacht ingestort. Hij was wel door de ontdooiing gekomen maar niet verder gedeeld vannacht. Hierdoor is er ook geen tijd meer om een nieuw eitje te ontdooien. Dus mijn eerste TP moet nog even op zich wachten. Dankjewel voor de tip om in ieder geval 1 persoon in te lichten ik heb mijn moeder (grootste vriendin) ingelicht en heb haar net gesproken. We blijven positief. Ik heb nog 5 kansen. 🙏🏻

Geplaatst

Wat rot voor je @LouLou1980 dat is niet wat je hoopt en verwacht.
Gelukkig dat je nog wel 5 andere kansen hebt, hopelijk volgende keer wel een tp.
Moet je nu een hele maand wachten weer?

Goed idee hoor om je moeder in te lichten, je hebt wel iemand nodig om je verhaal bij kwijt te kunnen in dit traject.

Geplaatst (aangepast)

Toch lijkt het mij wel een fijn idee @LouLou1980 dat je nog die 5 eitjes hebt. Wij hadden er maar 2 in totaal. Er hoeft maar 1 goeie bij te zitten.. Ga voor je duimen voor de volgende!

@Kitje hoe is het bij jou? Heb je al besloten wanneer je gaat testen? 

Ik heb vandaag toch nog maar een test gedaan. Gelukkig helemaal geen druppels bloed meer te bekennen, maar de schrik zat er ,na afgelopen maandag, toch wel in. Durfde niet voor mijn werk te testen. Dan duurt het wachten toch weer heel lang. Duidelijker dan dit kan het streepje, volgens mij, niet worden ..  pfff blijf het bizar vinden en ergens nog ongelofelijk. Denk dat dit pas weggaat als ik het hartje heb gehoord! Zo spannend!!💖💙

BF657D8C-2F56-47BF-8358-F8B71229472E.jpeg

aangepast door Marsukar
Geplaatst

Wow @Marsukar dat is wel een heel duidelijk streepje, die knalt eruit!
Snap je angt tov het beetje bloed dat je verloren hebt, maar de test zegt echt dat je zwanger bent.
Gefeliciteerd!!!
Nu op naar een mooi kloppend hartje... Volgende mijlpaal in dit traject.
Ben echt zo blij voor je.

Hier gaat alles ok, vandaag zou eigenlijk mijn ongi dag moeten zijn (vorige keer was 4 januari, dus vandaag is precies 28 dagen).
Ik ben altijd 1 of 2 dagen eerder, maar denk dat het in de war is geschopt ook wel door de tp.
Maandag is officieel mijn testdag, die hou ik ook aan, ik durf ook niet eerder te testen, ben bang voor een witte test.
Dan moet ik ook wel de hele dag werken, maandag, dus dat is wel balen.

Status hier is op dit moment, geen ongi, geen gevoel ook dat die eraan komt, heel klein beetje bruin verlies, echt heel erg weinig, 
Maar zo begint mijn ongi ook, alleen heb ik dan altijd een dag vantevoren altijd zon zeurend gevoel en dat heb ik nu niet.
Verder ook geen klachten die kunnen duiden op een eventuele zwangerschap, borsten doen geen pijn meer, niet misselijk en voel me verder best ok.
Geen stemmingswisselingen (voor zover bekend dan) ben eigenlijk best in mijn hum op het moment.
Dus ik weet gewoon ff niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Ga vandaag dan toch maar die test kopen....
Hopelijk heb ik maandag net zo'n foto als jij Marsukar.

Lijkt mij idd ook een prettig idee als je nog 5 eitjes in de vriezer hebt, ik heb nog nooit cryo's gehad en deze laatste poging had ik maar 1 eitje...
1 eitje voor de allerlaatste kans....

Geplaatst

Jaaaa, superspannend @Marsukar 
Mijn vriendin die mee was geweest naar de punctie 2 weken geleden (zij is de enige die ervan weet) belde mij vanmiddag op.
Hadden vandeweek wel app contact gehad.
Dus ik neem op, ohhh zegt ze, ik vind het zooooo spannend! 😂

Nog altijd geen ongi tekenen hier.
Vanmiddag die test toch maar gekocht, zit in de tas.

Nog 1 dag en 2 avonden/nachtjes te gaan hier, begin nu toch wel de bibbers te krijgen...  ☺️

Die roze wolk samen met jou lijkt me wel wat Marsukar.
Thanks voor je berichtje en het duimen! 😘

🤞🍀

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb alles stilletjes mee zitten lezen, ik probeer weer door te gaan met mn leven maar dat gaat toch wel wat moeilijk hoor. Dan was ik afgelopen donderdag op school en zag ik een jonge dame van een andere klas die ik wel eens groet en spreek. Vervolgens komt er jongen bij staan en die zegt tegen haar: En hoe is het met het buikje? Waarop zij haar blouse strak trekt en zegt jaaa die groeit wel !! Ik maakte onbewust een schrikgeluidje, daar kon ik echt niks aan doen. Gelukkig heeft niemand het gehoord, maar jemig wat kon ik janken op dat moment 😞 En nog geen 5 minuten laten na heel veel zwangerpraat en baby praat brak ik toch echt 😞 Ik kon het niet helpen het ging vanzelf en ik wou haar absoluut geen kutgevoel geven.... 

Ik bloed nog steeds niet helaas, alleen steeds een beetje bruin verlies en soms zie ik in de wc pot van die bruine sliertjes en vlokjes.... Maar een echte bloeding wil maar niet komen 😞  

Sorry voor mn zielige verhaal ik wil jullie niet van je roze wolk afhalen of kut laten voelen.

@Marsukar Die test is hartstikke positief meid 😄 Blijf genieten daarboven op die roze wolk hoor, ik lees graag hoe je echo verloopt 😄 

@Kitje Morgen is het zo ver, dan mag je eindelijk testen. Laat even weten hoe dat is gegaan !! 😄 

Ik had de vrijdag na het slechte nieuws een sollicitatiegesprek voor een stage plek en ik heb eergisteren te horen gekregen dat ik ben aangenomen 😄 De wonderen zijn de wereld nog niet uit aangezien ik er totaal niet bij was met dat gesprek 😛  Voor de rest komen er wat toetsen en examens aan voor mij en ik probeer me er echt op te focussen, maar dat gaat zo moeilijk. Maar we gaan ervoor he !! 

Geplaatst

@Nora90 Vermoed dat iedereen je gevoel snapt hoor. Toen ik bij de verse tp ongesteld werd, kreeg ik precies die dag een telefoontje van een hele goede vriendin en vertelde zij mij  dat zij zwanger was. Het is echt niet dat ik het haar niet gunde, maar het deed mij wel heel veel.

Wat jij nu allemaal meemaakt is niet niks. Daar heb je tijd voor nodig en hoort toch bij een stukje verlies verwerken (rouwen). Ik vind het knap en goed van je dat je zo af en toe het van je afschrijft. Hoop echt dat je snel gaat bloeden, zodat je die spanning niet meer hebt! Het is zwaar, maar probeer positief te blijven voor het vervolg van het traject (snap ook dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan hoor!).. Heb je nog cryo’s? 

@Kitje Hoop dat je positief test vandaag! De duimen blijven draaien! 

Geplaatst

@Nora90

Lieve schat, dat gevoel  ken ik maar al te goed. Iedereen om je heen en dan jouw gevoel van waarom ik niet en waarom je nog niet bloed. Ik zou vragen aan de arts voor medicatie opwekken  ongesteldheid (ik kreeg het voor opwekken miskraam maar kan ook helpen mrt het opwekken van je ongesteldheid zodat je lichaam het kan stoppen.

Ik snap je reactie zo erg goed, ik kom zelfs niet eens meer buiten. Raak in paniek als dat gebeurd. Meis maar samen jij en ik kunnen het. Huil wanneer je wilt dat zal nog even aanhouden. Ik kan nu eindelijk wat meer relativeren vergeleken een week terug. Begin weer op aarde te komen en kijken uit naar  donderdag dan check of ik nu echt leeg ben. Wat ik wel verwacht want heb de pijn niet meer die is weg. 

Het is een emotie waar je doorheen moet. En ik zou wel vragen alles zo veel mogelijk goed uitgezocht te krijgen dat ze alles bloed technisch checken nog een keer. Want iets houd je lichaam tegen aan te geven leeg te zjjn.

@Kitje

Spannend als goed is vandaag voor jouw testen  het zou je mega gegunt zijn. We duimen keihard voor jouw 

@Marsukar

ben even kwijt wanneer echo maar hoe gaat het hoe voel je je nu. 

Wij a.s. donderdag dus echo check leeg en plan van aanpak laatste kans eitje in vriezer(hopenlijk ontdooit hij als we weer poging kunnen doen)

Hebben heel veel informatie  ingewonnen en weten bijna zeker waarom bij mij eitje niet doorgroeide, wil het nog wel bevestigd hebben daar vraag ik naar donderdag.

Aantal tips die wij nu via een (internationale arts gekregen hebben)

Na terug plaatsing 2 a 3dagen zo min mogelijk doen. Veel rust en slapen als je kan.

7 dagen lang na terug plaatsing niet zwaar tillen. Zwaarder dan 5 kilo

30 min per dag aan 1 stuk wandelen(rustig)

Gezondr voeding(pcos dieet)

Niet testen voor 10 dpo(na terug plaatsing)

Vitamine c 

Vitamine d

Multivit

Opletten op suiker inname.(niet te veel)

Koffie thee en alcohol totaal niet(deden we ook niet)

Afleiding zoeken in bezigheden 

Minimaal 2 liter water per dag drinken

Melk en zuivel minimaliseren.

Denk zet het hier ook neer wie weet helpt het jullie in deze tijd. Schijnt namelijk tot 12 weken zwanger dir goed tr helpen en ondersteunen van extra kans. (Speciale fertiliteits arts uit usa benaderd die ik ken ivm daar gewoond te hebben)

Geplaatst

Jeetje @Onzefamilie wat ontzettend mooi geschreven.. Misschien is mooi niet het juiste woord, maar weet even niet hoe ik het anders kan omschrijven. Heb tranen in m’n ogen bij het lezen. Wat een verdriet allemaal, maar ook wat een begrip en zeker ook wat een kracht! 
Ik hoop dat ik geen ongepaste vragen stel, mocht dat wel zo zijn, gewoon zeggen hoor... Maar hoe gaat het traject nu verder voor jou/jullie?

Gun het jullie zo! Wat een rot rollercoaster is het toch. Ik heb werk waarbij ik bij mensen thuis kom en dan zie je situaties waar kinderen bij betrokken zijn die niet kunnen. Dan denk je helemaal hoe kan het zo oneerlijk verdeeld zijn?!! 

Ik wens jou en @Nora90 heel veel kracht toe! Fijn dat we zo’n fijn forum hebben samen waar we soms toch even ons ei kwijt kunnen. 

ik heb misschien nu ‘makkelijk lullen’ omdat het vooralsnog positief lijkt te gaan, maar dat betekent niet dat ik niet kan luisteren naar jullie verhalen/uitingen! En ik ben er graag voor jullie. 

Om je vraag te beantwoorden. Ik heb 18 februari de echo. Ik voel mij gelukkig goed. Geen druppels roze meer of iets dergelijks. Wel opgeblazen omdat ik soms dagen niet naar de wc kan. Heel vervelend. Maar goed als dat het is... Durf nog niet te kijken naar spulletjes ofzo. Ben erg bang dat er toch nog iets fout kan zijn.  Dat is het ook met dit traject. Je leeft er zolang naar toe en dan is het zo en dan durf je er niet van te genieten. Komt hopelijk na de 18e. 

Geplaatst
1 uur terug, Marsukar zei:

Jeetje @Onzefamilie wat ontzettend mooi geschreven.. Misschien is mooi niet het juiste woord, maar weet even niet hoe ik het anders kan omschrijven. Heb tranen in m’n ogen bij het lezen. Wat een verdriet allemaal, maar ook wat een begrip en zeker ook wat een kracht! 
Ik hoop dat ik geen ongepaste vragen stel, mocht dat wel zo zijn, gewoon zeggen hoor... Maar hoe gaat het traject nu verder voor jou/jullie?

Gun het jullie zo! Wat een rot rollercoaster is het toch. Ik heb werk waarbij ik bij mensen thuis kom en dan zie je situaties waar kinderen bij betrokken zijn die niet kunnen. Dan denk je helemaal hoe kan het zo oneerlijk verdeeld zijn?!! 

Ik wens jou en @Nora90 heel veel kracht toe! Fijn dat we zo’n fijn forum hebben samen waar we soms toch even ons ei kwijt kunnen. 

ik heb misschien nu ‘makkelijk lullen’ omdat het vooralsnog positief lijkt te gaan, maar dat betekent niet dat ik niet kan luisteren naar jullie verhalen/uitingen! En ik ben er graag voor jullie. 

Om je vraag te beantwoorden. Ik heb 18 februari de echo. Ik voel mij gelukkig goed. Geen druppels roze meer of iets dergelijks. Wel opgeblazen omdat ik soms dagen niet naar de wc kan. Heel vervelend. Maar goed als dat het is... Durf nog niet te kijken naar spulletjes ofzo. Ben erg bang dat er toch nog iets fout kan zijn.  Dat is het ook met dit traject. Je leeft er zolang naar toe en dan is het zo en dan durf je er niet van te genieten. Komt hopelijk na de 18e. 

@Marsukar

bedankt voor je antwoord, ja je moet soms het zelf doormaken om andere hrt gevoel uit te kunnen leggen.

En tip voor jouw haal roosvice laco drink dagelijks smorgens is niet schadelijk voor jouw of je kindjr helpt bij de stoelgang. Daar ben ik ook op gezet want... die bruine slangentjes wouden maar niet produceren.... dus werd dit aangeraden en gebruik het nu even nietmaarhielp mij wel. 

Het is soms zo moeilijk, Juigen doe je na je echo  wetende een hartje te horen en dan duimen tot week wachtweken tor je 12 weken ben daarna krijg  je iets rust.

Voor ons, het is wat moeilijker. Heb nog 1 bevroren eitje. Deze hopen we te mogen plaatsen wanneer ik weer kan beginnen. Helaas heb ik pcos en daarbij ben ik in vroege overgang. Tevens als we diT nog een keer willen doen. Kunne  wij de kosten van een donor niet veroorloven. Het is nu 1200 euro om weer 1 rietje sperma te kopen.  Wij hebben geen donor die ons wil helpen. Dus zijn echt hierop aangewezen. 

De wens is mega groot en zou natuurlijk als deze kans niet lukt  nogmaals willen prikken etc. Maar daar ik al heel slecht eitjes aanmaak.

1 eitje in 3maanden die uberhaubt een kans maakt, maakt het niet makkelijk. Tevens schildklier problemen en nog een paar andere problemen. 

Daarnaast geestelijk ocd, ptss, mdv4 manisch depressief aangeboren afwijking. 

Naast dit alles hebben wij al 5 miskramen gehad plus nu deze erbij maakt 6.  

Verder kan ik geen zout verdragen, nieren.

Heb ik acid reflux, dus een combinatie  van verschillende dingen.

En dan nog het probleem ben zwaar alergisch voor meerdere stoffen en bepaalde voedingsstoffen. Ik kan absoluut geen alcohol  drinken of uberhaubt op mijn huid krijgen. Door dr alcohol  slaat mijn strottenhals dicht. Tevens ook allergie voor bijen en penicilline, asperges, oregano. Huisdieren en huisstofmijt 

Dus dan hahah een zooitje ben gewoon niet goed genaaid door mijn moeder, ze naaide met halve steken.lol

Geplaatst

Nou wat een verhaal zeg @Onzefamilie! Wist ook niet dat sperma zo duur is. Is het geen mogelijkheid om het uit het buitenland te halen? 
Krijg je donderdag ook een indicatie wanneer je wellicht het eitje teruggeplaatst kunt krijgen? 
Wat vervelend dat je ook nog zoveel andere complicaties hebt. Maakt het allemaal niet makkelijker.. 

Dank je wel voor de tip. Ga zeker wat in huis halen. Zo’n opgeblazen gevoel is echt geen pretje.. 

Geplaatst
50 minuten geleden, Marsukar zei:

Nou wat een verhaal zeg @Onzefamilie! Wist ook niet dat sperma zo duur is. Is het geen mogelijkheid om het uit het buitenland te halen? 
Krijg je donderdag ook een indicatie wanneer je wellicht het eitje teruggeplaatst kunt krijgen? 
Wat vervelend dat je ook nog zoveel andere complicaties hebt. Maakt het allemaal niet makkelijker.. 

Dank je wel voor de tip. Ga zeker wat in huis halen. Zo’n opgeblazen gevoel is echt geen pretje.. 

We halen de sperma via cryosbank denmark als nederlandse donor sta je heel lang op wachtbank en dat is voor ons geen optie meer. 

Geplaatst

@Marsukar  Dank je wel 😄 Ja ik heb er nog 2, dus dat wordt dit jaar weer even naar Turkije voor de terugplaatsing.

@Onzefamilie Ik moet nog een miskraam krijgen lieverd, dat bedoel ik met bloeden. Ik was vandaag weer wezen prikken kijken of het hcg weer gezakt is, dat hoor ik morgen. 

Ik kreeg vandaag toch wel wat krampjes en eindelijk een klein beetje rood bloed, dus ik denk dat de miskraam nu eindelijk op gang begint te komen....

Geplaatst
10 uur geleden, Nora90 zei:

@Marsukar  Dank je wel 😄 Ja ik heb er nog 2, dus dat wordt dit jaar weer even naar Turkije voor de terugplaatsing.

@Onzefamilie Ik moet nog een miskraam krijgen lieverd, dat bedoel ik met bloeden. Ik was vandaag weer wezen prikken kijken of het hcg weer gezakt is, dat hoor ik morgen. 

Ik kreeg vandaag toch wel wat krampjes en eindelijk een klein beetje rood bloed, dus ik denk dat de miskraam nu eindelijk op gang begint te komen....

@Nora90

dat snap ik alleen bedoel er is eem medicatie  die helpt dit op gang te maken. Maar lees dat je nu begint te bloeden. 

Eerste wat ik dacht na mijn miskraam gelukkig  heeft nora geluk, was zo blij dat 1 van ons geluk had. Helaas ook jij die klap moeten krijgen. Ik zal van de week na onze afspraak eens een lijst uitschrijven want heb namelijk zoveel dingen en punten gevonden wat ons allemaal zou kunne helpen.

Gelukkig heb je nog 2 staan maar liefste was deze gewoon de blijvende plakker 

Nu wacht ik nog op @Kitje 

Hoop  dat alles ok met kitje is en als goed is mocht ze testen. We duimen hier voor haar en iedereen. Want iedereen is het gegunt. 

Geplaatst

Sorry meiden, ik ben even een dagje afwezig geweest, het was hier fout helaas.
Testdatum was gister, maar het vlakje bleef zo wit als een laken helaas.
In de verste verte geen spoor van een streepje te bekennen en dat kwam even heel hard binnen.
Het was mijn laatste kans, het mag niet zo zijn.
Gister had ik algehele 'ik ben het meest zielige meisje van de hele wereld dag'
Superlief jullie berichtjes en bezorgdheid om mij 😘

Ik ben gister wel gaan werken, dacht dat afleiding goed zou zijn, in de pauze heb ik gebeld om door te geven dat het weer mislukt was, toen kwam er toch wel even een breekmomentje.
Als klap op de vuurpijl krijg ik een collega aan de lijn die gister vader is geworden en dat blij vertelde (heb ik dan weer natuurlijk) en deel ik mijn kantoor met 2 kerels die ook nog eens dit jaar vader gaan worden en waarvan er eentje dus een controle had gehad met zijn vrouw en helemaal happy de peppy komt vertellen en de HELE dag door babypraat (geloof mij, mannen zijn erger als vrouwen nog!) dat deed me een partij pijn gister.
Het gaan werken was dus helemaal geen slimme keus, dus eenmaal thuis voelde ik me nog rotter..
Ongi is vandaag doorgebroken, dus dat ook nog erbij.
20 Februari afsluitend gesprek daar, de rollercoaster is hier tot stilstand gekomen.

Dus @Nora90 ik snap supergoed hoe rot het voor jou gevoeld heeft en dat je brak na al die babypraat, zeker na wat jij mee maakt op het moment.
Wat moet jij je rot gevoeld hebben, voor mij voelde het al klote en ik heb niet eens een miskraam gehad, maar gewoon weer een mislukte poging.
Gefeliciteerd met je stageplek, good for you! Top gedaan.
Je hebt toch wel echt een goede indruk achter gelaten, ook al was je er niet helemaal bij, kun je nagaan hoe een toppertje je bent als je er wel bij bent met je hoofd, ze mogen blij zijn met jou daar hoor.
Succes met je toetsen en examens, dat gaat je lukken hoor! 

Fijn dat je nog 2 emmy's in Turkije hebt, hopelijk blijven die met zijn tweetjes op de juiste plek plakken bij de volgende terugplaatsing!

@Onzefamilie wat fijn om ook weer wat van jou te vernemen en wat fijn te lezen dat het langzaamaan wat beter met je gaat.
Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws en kun je weer verder met je eskimootje.
Ik hoop zo dat deze bij jullie mag blijven, ik gun het jullie zo!

Bedankt voor alle goede tips.
Verder heb ik nog wat aanvullingen hiervoor.
Vwb het niet drinken van thee, je mag wel thee drinken waar geen theeine in zit (dat is namelijk net als cafeine niet goed voor de baby) maar bijvoorbeeld kamillethee mag je gewoon drinken tijdens zwangerschap, daar zit die theeine namelijk niet in, wat erg lekker erbij is, een beetje verse gember toevoegen (gewoon plakjes ervan in je theeglas doen) en gember is ook nog eens suuuupergezond..
Kamillethee vond ik namelijk niet te nassen, maar met die gember erin is het best lekker.
Van Zonnature heb ik die gekocht, voor de theeliefhebbers onder ons, tipje.

Verder heb ik een vriendin die een studie gedaan heeft in gezonde levensstijl en heb ik van haar vernomen dat omega3 algenolie supergoed voor je is (ook tijdens zwangerschap, maar is wel supervies 🤢) en dat je geen vitamines e.d. moet kopen van bijvoorbeeld Davitamon want dat zijn dan niet de juiste hoeveelheden en de juiste vorm (kreeg een heel ingewikkeld verhaal) maar bijvoorbeeld van Vitakruid, dat schijnt stuk beter te zijn, kun je bij de betere reformzaken kopen maar ook online, ik had de Multi Mama heb je 1 pil smorgens en 1 pil savonds (wel grote pillen).

Ik hoop dat je donderdag alle antwoorden krijgt en duidelijkheid hebt waarom je eitje niet wilde groeien verder, wat er mis is gegaan.
Dan kun je met je eskimootje er hopelijk alles aan doen om het tot een succes te maken.

Verder heb ik nog een tipje voor het sperma en de kosten daarvan.
Ik weet niet waar jij in behandeling bent, maar ik ben in behandeling geweest bij Nij Geertgen in Elsendorp.
Weet niet waar je woont en of dat te doen is voor jou.
Maar, zij hebben voor mij bij ESB (European Sperm Bank) rietjes besteld, alleen kun je dan geen foto's zien.
Je kunt dan alleen aangeven kleur haar, ogen, lengte, postuur, beetje globale dingen, dus geen uitgebreid profiel.
Zij bestellen dat dan en dan duurt het 4 tot 10 weken voordat het binnen is (bij mij was dat nooit 10 weken maar altijd binnen de 4 weken).
Ik heb er 318,50 per rietje voor betaald en dan verder nog 85,00 per zending innamekosten (als je meerdere rietjes besteld dan blijft dit bedrag hetzelfde) en 75,00 voor de opslag ervan (blijft ook zelfde bedrag bij meerdere rietjes, dus prijs is totaal en niet per rietje).
Als je dan 1 rietje besteld dan kost het je 478,50.
Bestel je 2 rietjes, dan kost het je 797,00 voor 2 rietjes totaal.
Het verplichte Pregnancy Slot van 250,00 wat je voor NL moet aanschaffen krijg je terug als er geen zwangerschap volgt, dus dat geld ben je niet kwijt en krijg je dus nog terug in het meest trieste geval dat er geen zwangerschap zou volgen.
Verder is ESB minder duur dan Cryos als je zelf wil bestellen.

@Marsukar helaas ben ik niet naast je komen zitten op de roze wolk, dus ik vertrouw erop dat jij die wolk alleen blijft bevrouwen en er niet eerder van af komt dan ergens in september waar je hem kunt inruilen voor een roze babywolkje (of een blauw).
Ik wens je alle geluk van de wereld en ik hoop dat je de 18e een supermooie echo hebt met een mooi kloppend hartje.

Nogmaals iedereen, superbedankt voor het meeleven, vond het echt zo lief om te lezen en deed me best veel ook.

😘

Geplaatst
52 minuten geleden, Kitje zei:

Sorry meiden, ik ben even een dagje afwezig geweest, het was hier fout helaas.
Testdatum was gister, maar het vlakje bleef zo wit als een laken helaas.
In de verste verte geen spoor van een streepje te bekennen en dat kwam even heel hard binnen.
Het was mijn laatste kans, het mag niet zo zijn.
Gister had ik algehele 'ik ben het meest zielige meisje van de hele wereld dag'
Superlief jullie berichtjes en bezorgdheid om mij 😘

Ik ben gister wel gaan werken, dacht dat afleiding goed zou zijn, in de pauze heb ik gebeld om door te geven dat het weer mislukt was, toen kwam er toch wel even een breekmomentje.
Als klap op de vuurpijl krijg ik een collega aan de lijn die gister vader is geworden en dat blij vertelde (heb ik dan weer natuurlijk) en deel ik mijn kantoor met 2 kerels die ook nog eens dit jaar vader gaan worden en waarvan er eentje dus een controle had gehad met zijn vrouw en helemaal happy de peppy komt vertellen en de HELE dag door babypraat (geloof mij, mannen zijn erger als vrouwen nog!) dat deed me een partij pijn gister.
Het gaan werken was dus helemaal geen slimme keus, dus eenmaal thuis voelde ik me nog rotter..
Ongi is vandaag doorgebroken, dus dat ook nog erbij.
20 Februari afsluitend gesprek daar, de rollercoaster is hier tot stilstand gekomen.

Dus @Nora90 ik snap supergoed hoe rot het voor jou gevoeld heeft en dat je brak na al die babypraat, zeker na wat jij mee maakt op het moment.
Wat moet jij je rot gevoeld hebben, voor mij voelde het al klote en ik heb niet eens een miskraam gehad, maar gewoon weer een mislukte poging.
Gefeliciteerd met je stageplek, good for you! Top gedaan.
Je hebt toch wel echt een goede indruk achter gelaten, ook al was je er niet helemaal bij, kun je nagaan hoe een toppertje je bent als je er wel bij bent met je hoofd, ze mogen blij zijn met jou daar hoor.
Succes met je toetsen en examens, dat gaat je lukken hoor! 

Fijn dat je nog 2 emmy's in Turkije hebt, hopelijk blijven die met zijn tweetjes op de juiste plek plakken bij de volgende terugplaatsing!

@Onzefamilie wat fijn om ook weer wat van jou te vernemen en wat fijn te lezen dat het langzaamaan wat beter met je gaat.
Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws en kun je weer verder met je eskimootje.
Ik hoop zo dat deze bij jullie mag blijven, ik gun het jullie zo!

Bedankt voor alle goede tips.
Verder heb ik nog wat aanvullingen hiervoor.
Vwb het niet drinken van thee, je mag wel thee drinken waar geen theeine in zit (dat is namelijk net als cafeine niet goed voor de baby) maar bijvoorbeeld kamillethee mag je gewoon drinken tijdens zwangerschap, daar zit die theeine namelijk niet in, wat erg lekker erbij is, een beetje verse gember toevoegen (gewoon plakjes ervan in je theeglas doen) en gember is ook nog eens suuuupergezond..
Kamillethee vond ik namelijk niet te nassen, maar met die gember erin is het best lekker.
Van Zonnature heb ik die gekocht, voor de theeliefhebbers onder ons, tipje.

Verder heb ik een vriendin die een studie gedaan heeft in gezonde levensstijl en heb ik van haar vernomen dat omega3 algenolie supergoed voor je is (ook tijdens zwangerschap, maar is wel supervies 🤢) en dat je geen vitamines e.d. moet kopen van bijvoorbeeld Davitamon want dat zijn dan niet de juiste hoeveelheden en de juiste vorm (kreeg een heel ingewikkeld verhaal) maar bijvoorbeeld van Vitakruid, dat schijnt stuk beter te zijn, kun je bij de betere reformzaken kopen maar ook online, ik had de Multi Mama heb je 1 pil smorgens en 1 pil savonds (wel grote pillen).

Ik hoop dat je donderdag alle antwoorden krijgt en duidelijkheid hebt waarom je eitje niet wilde groeien verder, wat er mis is gegaan.
Dan kun je met je eskimootje er hopelijk alles aan doen om het tot een succes te maken.

Verder heb ik nog een tipje voor het sperma en de kosten daarvan.
Ik weet niet waar jij in behandeling bent, maar ik ben in behandeling geweest bij Nij Geertgen in Elsendorp.
Weet niet waar je woont en of dat te doen is voor jou.
Maar, zij hebben voor mij bij ESB (European Sperm Bank) rietjes besteld, alleen kun je dan geen foto's zien.
Je kunt dan alleen aangeven kleur haar, ogen, lengte, postuur, beetje globale dingen, dus geen uitgebreid profiel.
Zij bestellen dat dan en dan duurt het 4 tot 10 weken voordat het binnen is (bij mij was dat nooit 10 weken maar altijd binnen de 4 weken).
Ik heb er 318,50 per rietje voor betaald en dan verder nog 85,00 per zending innamekosten (als je meerdere rietjes besteld dan blijft dit bedrag hetzelfde) en 75,00 voor de opslag ervan (blijft ook zelfde bedrag bij meerdere rietjes, dus prijs is totaal en niet per rietje).
Als je dan 1 rietje besteld dan kost het je 478,50.
Bestel je 2 rietjes, dan kost het je 797,00 voor 2 rietjes totaal.
Het verplichte Pregnancy Slot van 250,00 wat je voor NL moet aanschaffen krijg je terug als er geen zwangerschap volgt, dus dat geld ben je niet kwijt en krijg je dus nog terug in het meest trieste geval dat er geen zwangerschap zou volgen.
Verder is ESB minder duur dan Cryos als je zelf wil bestellen.

@Marsukar helaas ben ik niet naast je komen zitten op de roze wolk, dus ik vertrouw erop dat jij die wolk alleen blijft bevrouwen en er niet eerder van af komt dan ergens in september waar je hem kunt inruilen voor een roze babywolkje (of een blauw).
Ik wens je alle geluk van de wereld en ik hoop dat je de 18e een supermooie echo hebt met een mooi kloppend hartje.

Nogmaals iedereen, superbedankt voor het meeleven, vond het echt zo lief om te lezen en deed me best veel ook.

😘

@Kitje

Allerliefste, wat kut,  dit te moeten lezen. We duimden keihard, had kaarsje branden zelfs een gebedje voor een positieve zwangerschap. 

Wat is dit een klotezooi, snap dat de klap keihard is. Ben even woordenloos, ja ons eskimootje is onze enige kans. 

Dat als andere zo blij zijn dat zij het wel zijn, je misgunt het ze niet maar gunt het jezelf ook gewoon zo erg. Ik zou zo graag gewoon contact met je wille  houden. Want ik vind je een geweldige vrouw met een hart van diamant(goud is tegenwoordig  niet meer in;)(

En dat je even moment voor jezelf hield snap ik helemaal. Wij mijn  vrouw en ik zouden het een eer vinden gewoon contact te houden. Weet niet hoe ik je mijn bv email adres kan geven  maar gewoon dat we soms eens kunnen mauilen.

Wij wonen tussen leeuwarden en drachten in in friesland. Maar dat maakt niks uit. Wou dat v ik nu even gewoon je een knuffel  kon geven zodat je weet je bent niet alleen. 

Wij zitten bij zwolle isala. De europese spermabank kan helaas niet zitten donor met bepaalde bloedgroep. Plaatjes kijken wij ook nirt by cryos hoor is gewoon een nummer maar wel bloedgroep  etc. 

Hoop van je te horen 

Knuffels  van ons.

Geplaatst

Lieve @Kitje wat een vreselijk stom nieuws. Snap heel goed dat je gisteren echt geen behoefte had om te schrijven. Uiteraard gun je het anderen, maar logischerwijs gun je het jezelf ook. En zelfs nu geef je nog lief advies. Je wens is groot en de tijd nemen om dit te verwerken is belangrijk. 
Zou zoveel tegen je willen zeggen, maar woorden schieten te kort. 
Ik wil je wel een hele dikke (digitale) knuffel geven!! Heel veel sterkte lieve Kitje!! 

Geplaatst

Oh, lieverds, ik schiet ff vol na jullie lieve berichtjes.
Zo'n forum is dan toch wel heel fijn hoor, dan hoor je eigenlijk net wat je wil horen en vind je begrip en herkenning.
Het doet eventjes heel erg pijn, het besef ook dat het niet is en dat de laatste kans verkeken is.

Dank @Onzefamilie voor de troostende en lieve woordjes, het duimen en het branden van een kaarsje en de virtuele knuffel.
Door mijn traan heen moest ik toch ook nog wel lachen om het zinnetje dat goud tegenwoordig niet meer in is 🙂

Idd wat jij zegt, je misgunt het anderen niet, maar ik gunde het mezelf zo erg.
Mezelf en alle lieve meiden hier op het forum, maar gelukkig is er voor jullie nog een beetje hoop met het eskimootje.

Bij ESB kun je ook bloedgroep kiezen.
Hier ook lastige bloedgroep die niet zoveel voorkomt, de keus is minder, maar het is er wel gelukkig.

Ik stuur je ff een PBtje

Dankjewel ook lieve @Marsukar voor je lieve woordjes en de knuffel.
Klopt, heeft tijd nodig om het een plekje te geven, maar dat lukt ook wel weer uiteindelijk.
Hou jij voorlopig de eer van het wolkje dan maar omhoog tot Nora en Onzefamilie er naast kunnen komen zitten.

X

Geplaatst
9 uur geleden, Kitje zei:

Oh, lieverds, ik schiet ff vol na jullie lieve berichtjes.
Zo'n forum is dan toch wel heel fijn hoor, dan hoor je eigenlijk net wat je wil horen en vind je begrip en herkenning.
Het doet eventjes heel erg pijn, het besef ook dat het niet is en dat de laatste kans verkeken is.

Dank @Onzefamilie voor de troostende en lieve woordjes, het duimen en het branden van een kaarsje en de virtuele knuffel.
Door mijn traan heen moest ik toch ook nog wel lachen om het zinnetje dat goud tegenwoordig niet meer in is 🙂

Idd wat jij zegt, je misgunt het anderen niet, maar ik gunde het mezelf zo erg.
Mezelf en alle lieve meiden hier op het forum, maar gelukkig is er voor jullie nog een beetje hoop met het eskimootje.

Bij ESB kun je ook bloedgroep kiezen.
Hier ook lastige bloedgroep die niet zoveel voorkomt, de keus is minder, maar het is er wel gelukkig.

Ik stuur je ff een PBtje

Dankjewel ook lieve @Marsukar voor je lieve woordjes en de knuffel.
Klopt, heeft tijd nodig om het een plekje te geven, maar dat lukt ook wel weer uiteindelijk.
Hou jij voorlopig de eer van het wolkje dan maar omhoog tot Nora en Onzefamilie er naast kunnen komen zitten.

X

@Kitje

ja dat goud is tegenwoordig ruwe diamant want alleen door jaren door pijn ,verdriet ,een lach , een luisterend oor, altijd klaar staan voor anderen. Dat maakt je meer waard dan goud. Diamanten zijn speciaal gemaakt met hoop tranen en liefde. 

Neatoea naayezu betekend een geslepen hart is puur. 

Heb je berichtje beantwoord. Knufff.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden