Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
17 uur geleden, Kitje zei:

Ja, dat rekenen doen we hier allemaal wel, zijn we experts in geworden intussen.. 😉
Het gaat idd supersnel allemaal, kan het soms amper bijhouden, maar het is ook wel heel bijzonder en leuk.
Ja, over 3 weekjes vlieg ik al gewoon die kant op.
Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat.

In de wacht duurt de tijd idd lang, vooral die wachtweken zijn vreselijk.
Maar nu als ik dan terug kijk is het allemaal toch weer snel gegaan.

Helemaal mee eens ja, zijn een leuk stel geworden zo, delen lief en leed, ben blij met jullie allemaal!
Het is heel fijn om zo'n proces niet volledig alleen te hoeven doen, maar dit te kunnen delen met meiden die precies weten wat het is en hoe het voelt.
Ik heb toch wel een wolkje gereserveerd hoor, naast jouw wolkje @Marsukar eentje die groot genoeg is om ook @Onzefamilie en @Nora90 te kunnen vervoeren...

💞💞💞💞

Zeker weten we zijn een top stel, @Nora90 @Marsukar @Kitje

de 4 musketierettes

Spannend ja voor ons pas eind april dat we dan weten ja of nee of gelukt is. 

We duimen mega dat alles goed gaat, nou druk bezig achtertuin zomer  klaar maken(wat moet je anders doen hahaha)

Nee we zijn de tuin aan het omzetten gewoon even weer fris en fruitig en beter ingedeeld. Speelhuisje verhuizen enzo ach je blijft zo bezig. 

Krampen en rugpijn door de ongi soms moordend maar gaan gewoon door hahah

Nou als het lukt dit weekend poortdeur maken en erin hangen en huisje van onze zoon verhuizen dat din is loodzwaar echt zwaar!

Achja als ik iets bouw dan is het voor jaren hahaha proest. 

Geplaatst

@Kitje @Onzefamilie @Marsukar De vier musketiers 😄 Dat klinkt leuk !! 

Ik heb dus na die ene nacht geen bloeding meer gehad... Ik denk dat mn lichaam dacht: ZO ff na 5 weken alles in 1 keer eruit gooien haha. Ik heb daarna 2 of 3 dagen heeeeeeel klein beetje bruin verlies gehad, gisteren even in bad geweest en ja misschien een beetje gek maar heb het van binnen gespoeld met water en er kwam toen een klein bloedsliertje mee en dat was het en vandaag heb ik helemaal geen bruinverlies gehad. Ik hoop dat dat zo blijft want ik word gek van die inlegkruisjes elke dag al 5 weken lang 😞 

Ik heb dus begrepen dat als ik ongesteld word ik moet beginnen met de pil voor minimaal 14 dagen (mag ook langer) en daarna moet ik stoppen en dan dag 2 moet ik beginnen met een medicijn ben zo even de naam vergeten. En die moet ik dan 15 dagen slikken en dan is de terugplaatsing.... Heel spannend weer allemaal, het is echt even wachten op de menstruatie. Ik hoop dat die snel komt en niet zo lang op zich laat wachten. Ik hoop dat ik in April al de terugplaatsing van de cryo's mag hebben 😄  Heb nog nooit zo graag ongesteld willen zijn hahahaha Wat een kinderwens wel niet met je kan doen 😛 

En @Kitje wat super spannend voor jou dat de "rit" al is begonnen 😄 Ben zo blij voor je x

@Onzefamilie Wij zijn ook bijna aan de beurt 😄 

Geplaatst

Ja, wat moet je anders doen als het hele dag regent @Onzefamilie 😂De tuin heb ik hier nog niet bekeken....
Hopelijk wordt het eens een keertje lente, dan kan ik ook aan de slag, want dit weer nodigt niet uit om buiten wat te doen.
Daarom binnen maar aan het ruimen, overbodige spulletjes verkopen enzo, dan heb ik vast ruimte voor (hopelijk) een babykamertje.
De 4 musketierettes klinkt idd goed, die houden we erin 😃

Dat klinkt dan idd alsof alles er nu uit is @Nora90 ik hoop het ook dat het nu allemaal weg is en dat je weer vlug ongi wordt.
Stom ja, dat we daar op sommige momenten in dit traject juist naar uitkijken,terwijl we het normaal gesproken liefst niet zien.
Maar ja, na een (helaas) mislukte poging wil die ongi zeggen dat we weer verder kunnen.
Ik hoop zo dat jij ook in april de tp kunt gaan hebben.
Dan zijn we weer alle 3 in de race.

Hier vandaag superveel buikpijn gehad, echt niet normaal, heb sowieso altijd wel wat last, maar deze keer was wel heel erg.
Niet veel gedaan dus.
Morgen maar weer dan.

Ja, rit is begonnen hier 😃, heb alles doorgegeven aan de kliniek, ze komen me halen op het vliegveld en brengen me dan naar het appartementje dat ik geboekt heb.
Voor de terugreis zouden ze dan een taxi regelen voor me omdat dat heel ver buiten hun normale werkuren valt (terugvlucht is om 06.45 uur).

Ook moet ik nu doorgeven welk programma ik kies, omdat ik de helft van de behandeling moet gaan betalen.
Dus dat moet ik dan dit weekend doorgeven.... Overboeking wordt toch pas maandag bij hun bijgeschreven en weekend antwoorden ze de mail meestal niet, maar ja, het beslismoment is nu wel daar.

Ohja, en de male donor is ook gearriveerd daar vandaag, ze hebben het daar opgeborgen, transport was goed verlopen, dus die ligt te wachten op de eitjes... 😊
Bedenk me ineens nu dat over 3 weken de tp al is geweest, jeetje, wat gaat het vlug!

Geplaatst

Goedemorgen  dames,

Nou wij ook op het rekenplankje, de datum van mogelijke tp zal zijn tussen 6 en 10 april.

En dan zijn we helaas tussen kerst en oud en nieuw  uitgerekend dat is iets wat ik eigenlijk niet wou. Maar wil niet langer wachten.

Het nieuwe manier van eten heeft mij nu al 5 kilo in gewicht doen afvallen. (Zelfs paar dagen valsgespeeld dus wel wat lekkers genomen, want ja ik en ongi altijd trek in patat en snoep.) 

Speelhuisje is verhuisd, poortdeur nog niet want dat lukt niet alleen. Onze zoon is helaas weer ziek. Dat is nu 4dr keer in 5 weken met koorts. 

Straks gaan we maar even beginnen met het huishouden, 

Wat eten we vandaag? Nou quesadilla 

Wraps met monchoo, cheddar, stukjes kip, paprika, groentes die je lekker vind. Of een salade erbij. 

Stukjes kip bakken dan 2 kleine wraps palken  leg 1 vlak, smeer dun laagje monchoo erop dan de kip en groentes erop dan de cheddar in stukjes erop leggen dan de 2de wrap erop en aan beide kanten in de pan als een pannenkoek even warm maken.

Doel vandaag 3.5 liter water  

Dames, geniet van vandaaag wees blij met morgen maar vergeet niet gisteren.

@Kitje @Nora90 @Marsukar

Geplaatst

Goedemorgen!

Het gaat nu allemaal toch wel weer snel bij jullie zeg. @Kitje al besloten wat je gaat doen? Was zeker even een Peinzend weekendje.. 

Wat fijn dat @Onzefamilie en @Nora90 waarschijnlijk beiden in april de tp kunnen verwachten. We zitten alweer in maart, dus het gaat allemaal sneller dan je denkt. Snap dat oud & nieuw niet ideaal is, maar als het zo moet zijn dan is het niet anders.. 

Hier gaat het goed. Geen bijzonder nieuws. Ben echt aan het wachten totdat je wat gaat zien. Voel mij niet heel zwanger ofzo, maar goed dat komt straks wel als ik van alles ga voelen. Kleine kwaaltjes blijven. Moe en wel al een beetje bandenpijn. Wat ik wel grappig vind is dat ik normaal meer van de hartige dingen ben en nu meer van zoetigheid. 
Einde van de middag eerste afspraak met de verloskundige. Het wordt allemaal steeds echter 😊.

Geplaatst

@Marsukar zo fijn te horen dat het goed met je gaat. Ook voor de anderen ben ik zo blij dat iedereen weer een plekje aan het vrijmaken is voor een nieuwe poging.

De aanhouder wint 🙏🏻

Inmiddels gelijk dag na terugplaatsing blastocyte hele dag overgegeven zelfs water hield ik niet binnnen. Volgende dag niks aan de hand rest van de dagen ruikt/smaakt alles anders en vind ik niks lekker. Gisteravond was ik op een lezing en ben daar weer net zo misselijk geworden als de eerste keer onderweg naar huis begon ik weer met overgeven tot midden in de nacht. 
Ben er al met al wel weer 2 kilootjes mee kwijt geraakt maar hoop echt dat dit voor het goede doel is.

Probeer aan jullie tips te houden 30 min bewegen, aan leuke dingen denken, en letten op mijn voeding.

Zo ga ik het laatste wachtweekje in! 

Geplaatst

Dag @LouLou1980 wat ontzettend fijn wat van je te horen. En dan nog wel met het fijne nieuws dat de tp in ieder geval was doorgegaan. Spannend zeg dat je nu in je laatste wachtweken zit!! Klinkt wel alsof er genoeg speelt in je lichaam. Wat zou het ontzettend fijn zijn als jij ook goed nieuws krijgt! Wanneer mag je testen?

De duimen draaien voor je hoor!! 

Geplaatst

Ja wat dat betreft ben ik Vergeleken met jullie allemaal nog een groentje betreft mijn 1ste terugplaatsing.

Toen mijn eerste terugplaatsing vroegtijdig was geannuleerd heb ik de stress van de wachtweken kunnen ontspringen, maar voel het nu wel hoor 🥴
Ik mag 8 maart testen hoop echt dat de uitslag positief is het zou een leuk kadootje zijn ik ben 6 maart 5 jaar getrouwd en tevens mijn man zijn verjaardag dus hij geeft elke dag een kusje op mijn buik.

Wanneer krijg je je eerste echo van het kindje?

Geplaatst

Zou echt een prachtig cadeautje zijn zeg!! Hoop het echt voor jullie! 
Ja die wachtweken zijn heel vervelend. Maar waarschuw je wel. Als je een positieve test hebt, dan ga je de, zogenoemde, verlengde wachtweken in. Dan is het wachten op de 8 weken echo. Ook heel spannend en die weken duren nog langer 😕. Maar goed als het goed voelt dan zeker al lekker een beetje genieten. Iedereen ervaart het natuurlijk op zijn eigen manier. 

Ik heb mijn 8 weken echo al gehad. Had een prachtig kloppend hartje en hij/zij groeit zoals hij/zij moet, dus allemaal positief gelukkig. Ik ben nu 10 weken. Volgende week maandag 11 weken echo in het ziekenhuis. Als die goed is dan hoeven we pas weer naar het ziekenhuis als we voor ons tweede kindje willen gaan. Heel fijn idee 😊.

Geplaatst
9 uur geleden, LouLou1980 zei:

Ja wat dat betreft ben ik Vergeleken met jullie allemaal nog een groentje betreft mijn 1ste terugplaatsing.

Toen mijn eerste terugplaatsing vroegtijdig was geannuleerd heb ik de stress van de wachtweken kunnen ontspringen, maar voel het nu wel hoor 🥴
Ik mag 8 maart testen hoop echt dat de uitslag positief is het zou een leuk kadootje zijn ik ben 6 maart 5 jaar getrouwd en tevens mijn man zijn verjaardag dus hij geeft elke dag een kusje op mijn buik.

Wanneer krijg je je eerste echo van het kindje?

Hoi loulou, @LouLou1980

Nou 1 tip je zou op 6 maart kunnen testen met een early test. Dan maak je het een mooi trouw cadeautje. Kan soms dan al positief testen wie weet is dat bij  jouw ook. Of heb je pregnyl gehad dan kan dat niet dan moet je echt wachten 

Het is moordend die wachtweken hoor, maar je moet zorgen dat je niet denkt moet nog zoveel dagen wachten. Maar wat ging vandaag weer snel voorbij. 

Weet is moeilijk maar je kan het, duimen voor je 

@Marsukar

Zo leuk, nou ik zeg je krijgt een jongentje die zijn lief voor je lichaam maar een bengel uit je lichaam hahaha. 

Zo leuk dat jij al weer 10 weken bent, wat gaat het hard.

Ja het is allemaal raar. Maar soms heb je geen keuze. Wij druk bezig met tuin zomer klaartr maken, zodat ik daar geen stress van heb na tp. Want dat zou mega erg zijn.

Ben graag van te voren helemaal op rit hahaha. Waarom geen idee. (Ocd)  elke stress factor wil ik in de aankomende weken nog elimineren zodat wanneer tp is , wij in een chill wereld zijn.

Dus lijstje nog te doen, tuin afmaken, schuur opruimen en garage deur eruit halen, andere deur erin maken, dan in huis nog zolder opruimen,  kleine kamer ombouwen  en wat projectjes  lol

Ach het houd me bezig zodat ik sneller bij de datum ben. Daarna, heb ik alle kleine projectjes staan zoals de schilderijen die ik wil maken allerlei dingen die leuk zijn. 

We gaan ervoor blijven lachen 

Geplaatst

Wat goed @Onzefamilie dat je al 5 kg kwijt bent.
En dan binnenkort ook weer in de race voor een kleintje 😃
Snap dat je niet langer wil wachten en dat je liever niet uitgerekend wil zijn tussen kerst en oud en nieuw, maar babies die houden zich soms helemaal niet aan uitgerekende data, ook niet als je een maand zou wachten, dan kan die alsnog in de kerstperiode komen....

Mijn zoon kwam te vroeg, dus ik weet er alles van, ik was nog niet eens met verlof... Moest werkgever bellen dat ik voorlopig niet kwam.
Ik zit op 6 december als alles lukt, ook geen fijne datum, maar ja, wachten wilde ik ook niet,want dan zou ik een half jaar moeten wachten om alle risico's op een decemberkindje te moeten uitsluiten... 😉

Zo te lezen ben je goed op weg om alles te maken zoals je wil, met de tuin en het speelhuisje.
Die poort gaat je binnenkort ook wel lukken.

Beterschap met je zoon, balen dat hij nu weer ziek is.

Snap heel goed dat je alles op orde wil hebben hoor, lekker doen wat goed voelt, zoals je zelf al zegt, het houdt je lekker bezig, het leidt af en zo gaat de tijd sneller.
Kun je straks na je tp lekker chill met je vrouw op de bank zitten.

Hoe was het bij de verloskundige @Marsukar?
Kon je het hartje van je kindje al horen met die doptone? Of hoe schrijf je zoiets?
Nu wordt het wel heel echt he, nu je daarheen moet gaan.
Jij gaat al zo snel, einde van de maand heb je het eerste trimester al achter de rug!
Fijn dat je binnenkort niet meer naar het zhs hoeft en dat je dan gewoon net als ieder ander onder controle bij de vk kunt blijven.

Wat fijn @LouLou1980 dat de tp goed gegaan is en die dingetjes die jij schrijft zijn zeer veelbelovend hoor.
Dat klinkt als een gelukte poging en een zwangerschap. 😃
8 Maart is al bijna, nog maar een paar daagjes.
Spannend he, die tweede wachtweek....
Volgens mij heb je geen pregnyl bij het tp van een cryo, want die pregnyl is ervoor om de eiblaasjes goed te laten loslaten bij een punctie, maar die heb je niet bij een cryo tp, dus ik denk dat je op 6 maart al wel kunt testen, dat zou toch wel een mooi extra kadootje voor je zijn dan.

En dan voor mijn situatie hier...
Het was idd een overpeinzend weekendje hier, wikken en wegen, wat te doen.
Heb uiteindelijk dan toch besloten voor de 12 te gaan, stel dat het mislukt heb ik toch nog meer kansjes en idd evt ook nog mogelijkheid voor broertje of zusje.
Vond mezelf ineens een enorme vrek dat ik wilde gaan besparen daarop omdat het "zonde" is als je dan "teveel" emmy's zou hebben die je dan niet "nodig" zou hebben.
Dus 12 it's gonna be...

Intussen de meds aan het slikken volgens protocol en is de ongi weer voorbij hier.
Afwachten nu voor mij tot de 20e, dan zit ik weer in de race... 😊

Geplaatst

Denk ook dat het een goede beslissing is @Kitje. Je bent nu toch al bezig, dus dan maar gelijk goed. Kun je ook geen spijt krijgen. Ben zooo benieuwd. Hoop het echt zo voor jullie allemaal!!! 
Fijn dat iedereen weer veelal een positieve blik heeft op de toekomst. Knap hoor hoe er toch elke keer gestreden wordt en hoe sterk iedereen mentaal is. (Mag ook weleens gezegd worden toch?!). Naast het traject gaat ook het leven eromheen nog door. Met (zieke)kids, werken Etc. Moet je toch allemaal er maar even bij doen. 

Het is nog te vroeg om het hartje te horen. Dat kan vanaf 12 weken. Ze hebben dan een hartjes spreekuur. Dan kun je op woensdagavond binnenlopen om even naar het hartje te luisteren. Omdat ik nog niet veel voel, snapt ze dat het ook wel fijn is om daarheen te gaan en die bevestiging te krijgen. Wat ook lief was, ze zei dat normaal alleen extra echo’s worden gemaakt als er een medische reden voor is, maar omdat wij uit dit traject komen denkt ze wel dat ze wat kan verzinnen zodat wij een extra echo vergoed krijgen door de verzekering. Ze snapt dat wij soms wat extra bevestiging. Vond ik wel heel lief. Of we het ook nodig vinden, dat weet ik nog niet. Voor nu hebben we volgende week nog een echo gepland staan.. 
We moeten ook nadenken over de niptest of combinatietest en wat we met een eventuele uitslag willen doen. We neigen sterk naar de niptest. Die laten we dan nog in het ziekenhuis doen. 
Ja einde van de maand is het begin van mijn tweede trimester, zijn Kitje en LouLou hopelijk in verwachting en zijn onzefamilie en Nora90 bijna klaar voor de tp! De duimen blijven draaien voor jullie 😊🤗

Geplaatst

@Onzefamilie jaaa heb idd pregnyl gebruikt.

Afgelopen week ging mij heel goed af, alleen mentaal  hield mijn lichaam mij voor de gek. Ik had vandaag een abonnement op de toilet want kreeg steeds kramp en voelde wat vloeien. Elke keer vals alarm en was er alleen een beetje vocht beetje zelfde als voor dat je ovuleert.

volgens mijn berekening hoor ik woensdag ongi te krijgen dus stress hakte er vandaag in. Collega zag wat aan mij en zei gelijk ben je zwanger? Ik zei ja dat is mogelijk, vervolgens pushte ze mij een test te doen maar heb afgewezen heb eerlijk verteld dat ik weer een TP heb gehad en bang ben om negatief te testen en dat het dan misschien vals alarm is. Dankjewel dat je mij waarschuwde over het gebruik van de pregnyl want kon dat nergens lezen dat vroegtijdig testen mogelijk was.

Zoals ik in jullie voorgaande gesprekken heb gelezen kan je lichaam je behoorlijk voor de gek houden!

Mijn man heeft mij vandaag verrast met een lang weekend naar istanbul. Ik heb een hobby dat ik sieraden maak van halfedelstenen en er zit een groothandel in Istanbul waar ik mijn voorraden vandaan haal. Hoop op een heel speciaal weekje, en ik hou jullie op de hoogte.

@Marsukar Spannend hè  volgende week maandag al 🥳

@Kitje klinkt echt als een super goed plan zoals je beschrijft “kansjes” zijn een goede houvast, bij mij gingen de kansen in rap tempo van 8 top cryo naar 6 ingevroren toen een voor tp ingezakt en zit nr 5 nu mij lekker op de stress te jagen dus snap jou heeel goed.

Geplaatst

Helaas vanmiddag mijn ongesteld gekregen op het werk. 
Ben er best kapot van, mijn man heeft het ontzettend goed opgepakt qua steun. 
Dus ik sluit mij binnenkort weer aan bij jullie!

Geplaatst

Ach @LouLou1980 wat ontzettend kl*te! Snap dat je er kapot van bent.. Neem je tijd. Heel fijn dat je zo’n goede steun aan je man hebt!
We horen je wel weer als je eraan toe bent! Altijd welkom. Ook als je even lekker wilt spuien. Heel veel sterkte en digitale knuffels.

Geplaatst

Oh, kak @LouLou1980 dat is echt balen.
Het klonk allemaal zo hoopgevend....
Snap dat je er ff kapot van bent, zoiets moet je ook maar weer mee dealen en zien te verwerken.
Neem je tijd meis en als je zin hebt om te babbelen, dan zijn wij hier.
Fijn dat je man je zo goed steunt, dat heb je wel nodig in deze tijd.

Wat leuk @Marsukar een hartjes spreekuur, gewoon ff binnenlopen en luisteren, helemaal top, maar daar moet je dan nog eventjes geduld voor hebben.
Fijn dat de vk zo meedenkt met je en doet wat jij nodig hebt (extra bevestiging dmv echo) zeker met zo'n traject is dat wel superfijn denk ik.
Dus aftellen voor jou tot maandag en dan vaarwel zeggen tegen het ziekenhuis, hello tegen beebje op de echo en hello tegen de vk die je de komende tijd regelmatig gaat zien.

Het is idd wel zo ja dat je mentaal toch sterk in de schoenen moet staan in zo'n traject.
Er komt zoveel op je af, steeds weer tussen hoop en vrees en de teleurstellingen weer moeten wegslikken, het valt niet altijd mee, maar toch lukt het ons iedere keer weer opnieuw.

Die testen is ook een moeilijke beslissing denk ik, ik denk dat je eerst moet nadenken wat je zou doen als het kindje niet goed is, laat je het sowieso dan toch komen? Of laat je de zwangerschap beeindigen (hoef je geen antwoord op te geven natuurlijk, ik zet alleen de vraagstelling uit voor jezelf om te bedenken).
Als je namelijk zoiets hebt van ik laat het hoe dan ook toch gewoon komen, wat heeft zo'n test dan voor nut?
Dan lig je in de stress, heb je geen leuke zwangerschap en loop je je zorgen te maken.
Wil je het wel laten beeindigen dan is een test doen wel zinvol.
Dat is hoe ik erover denk hoor, ieder moet doen wat zij zelf goed vind voelen natuurlijk en over zoiets wil je ook helemaal niet nadenken.

Ik heb vandaag de uitslagen gehad van de bloedtesten en de soa testen die ik moest doen, muv het uitstrijkje.
Alles was goed, negatief (offcoure) dus dat was fijn.
Kan ze vandeweek ophalen om door te sturen naar de kliniek.

Verder weinig nieuws hier, slik braaf de meds tot het tijd is om richting kliniek te vertrekken.
Over 2 weken al! 😃

Geplaatst (aangepast)

Fijn dat alle testen goed waren @Kitje. Nog twee weekjes en dan is het al zo ver. Bizar hoe snel het dan opeens weer kan gaan hè?! 

Qua mijn testen heb je ergens wel gelijk. Het is alleen dat je dan leest dat je na je 35ste toch een verhoogd risico hebt en dan denk je ‘ach het is er, dus waarom zou je het niet doen’. Maar, zoals jij ook zegt, het kan natuurlijk wel je zwangerschap beïnvloeden. Daarbij is de uitslag geen volle 100% zekerheid. Welke kant het ook op gaat. Weghalen doen ze niet zomaar, vertelde de verloskundige. Mocht het kindje waarschijnlijk het syndroom van down krijgen dan is dat geen reden om de zwangerschap te stoppen. Gelukkig maar.. Denk ik dan.
Wat wil je er dan mee? Misschien dat je jezelf erop kunt voorbereiden. Ik weet het niet. Spookt van alles door m’n hoofd. Krijgen nu ook opeens zoveel vragen en folders Etc. Overal moet over worden nagedacht 😬. Maar goed ga niet klagen hoor. Komt gewoon even veel op je af.. en allemaal nieuw. leuk nieuw.. maar wel nieuw 😉😆
We hebben nog even om erover na te denken, dus denk dat ik die tijd maar ga benutten 😊.

aangepast door Marsukar
Geplaatst

@LouLou1980

Awww wat rot, nou houd kitje, nora en mijn hand vast we gaan samen op naar de volgende ronde.

@Kitje

Word steeds dichter  bij voor jouw, 12 eitjes klinkt als een heerlijk eftal met 1 reserve hahah.

Jij vliegt op de 19de toch? Dat is een geluksdag dan ben ik jarig hahahah.

Blij te horen dat je testen goed zijn, het is allemaal wel een weggetje te gaan. Maar wie weet.

Vraagje, nu je naar letland gaat ga je je bliebje dan letje noemen(eitje) haha even grapje.

Hier goed hoor, poortdeur klaar, tuin begint  weer vorm te krijgen. Moet nog een hoop doen maar komt goed. Hoop voor mijn verjaardag de tuin klaar te hebben.

@Marsukar

wij hebben een eigen dopler dus kunnen vanaf week 12 zelf luisteren. Dat vind ik zelf prettig ivm de angsten  maar dat hartjes spreekuur is een goed iets. 

Let niet op de rotzooi nog maar je kan achterin zien de nieuwe poort en stukje schutting. Aan de andere kant kan je het speelhuisje zien 

Denk even wat anders dan een test foto hahah

20200303_141441.jpg

Geplaatst

Ja, was fijn dat de testen goed waren, maar had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.
Maar is fijn dat ik nu die bevestiging heb ervan.
Het gaat ineens zo vlug allemaal idd bizar.
Soms kan ik het amper bij houden ook 😂

Ja, @Marsukar goed je tijd nemen om er goed over na te denken wat je wil.
Hoef je gelukkig niet nu te beslissen.
Een zwangerschap en het hele traject staat vol met nadenkerij en beslissingen nemen.
Sommige dingen zijn leuk om over na te denken, sommige dingen minder leuk.
Vroeger was dat toch makkelijk he, je kreeg gewoon een kind en moest maar afwachten of het een jongen of meisje is en of het gezond is.
Toen waren er geen testen, geen echo's geen niks, je kreeg gewoon een kind.
Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden dat we er tureluurs van worden 😂

Wow @Onzefamilie hard gewerkt zeg.
De poort, schutting en het huisje zien er perfect uit.
Fijne grote tuin ook, heerlijk.
En de rommel, och, dat is kwestie van opruimen en netjes maken.
Tuin hier ook een puinhoop, heb je al snel in de winter, dan ook minder noodzaak en zin om het netjes bij te houden op een of andere manier.

Ja, ik vlieg op de 19e, wat een grappig toeval dat het op jouw verjaardag is dan. 😃
De 20e dan terugplaatsing en de 21e weer terug.
Ja, hahaha, een elftal met een reserve, hopelijk komen er een stuk of 4, 5 goede emmy's uit dan heb ik veel kansjes.
Ze zeiden in de kliniek dat er gemiddeld genomen 4 emmy's uit 12 eitjes komen (5 daagse).
Haha, grapjas, letje...  Nee, ik hou het maar gewoon op Emmy... 😂

Geplaatst

Lekker bezig @Onzefamilie. Heerlijk hoor zo’n tuin en goede afleiding 😃
Nou echt hè @Kitje.. Vroeger had je dit allemaal niet. Zegt m’n moeder ook 😬😂. Dat is nu echt met alles. Je mag en kunt bijna niks meer, als je alles moet geloven. Probeer nog wel een beetje te leven hoor. 
Weet je omgeving eigenlijk wel van je trip naar Letland? Vind het ook helemaal spannend hoor! Leef wel echt met jullie mee ☺️

Geplaatst

Ja, idd @Marsukar niet dat het vroeger dan perse beter was, maar op sommige punten wel makkelijker.
En veel minder om over na te denken...

Gelijk heb je ja, moet je ook doen, gewoon leven, maar omdat we in dit traject zitten hebben we de neiging onszelf in een glazen stulpje te zetten zodat der niks met ons gebeurt, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is, maar omdat we er zoveel voor hebben moeten doen willen we alle eventuele risico's uitbannen.... 

Nee, niemand hier weet uberhaupt van mijn wens en ook niet van het IVF traject dat ik  alachter de rug heb, alleen 1 superfijne vriendin weet het.
Ik heb niet zoveel zin in al die meningen en opmerkingen die ik ga krijgen, maar dan liever als het een voldongen feit is.
Dus ik heb er voor gekozen niemand iets te vertellen.
Ow, de huisarts trouwens, die weet ook van het hele traject en vindt het helemaal prima, ik heb al zijn steun, super fijn.
Sowieso fijne man.

Ik gooi hopelijk over een maand of 3 hier een big surprise, knuppel in het hoenderhok 😃
They will be choqed 😂

Geplaatst

Knap hoor dat je het zo voor jezelf hebt kunnen houden. Nou dat wordt echt een big surprise! Heel leuk!! 
Je zei wel dat je het aan één vriendin had verteld, maar dacht wellicht heb je het nu met meer gedeeld. Het is best een onderneming allemaal.. Wij hebben het wel aan een aantal mensen verteld. Sommige vroegen het zelf omdat ik 3 jaar geleden had aangegeven dat we wel een kinderwens hadden. Toen ze het vroegen kon ik niet echt liegen... zei wel dat ik geen zin had om het er uitgebreid over te hebben. Mensen gaan toch doorvragen en daar moet je wel zin in hebben. 

Oh ja heb wellicht nog bollen over. Vraag het eerst hier maar even of men er nog oren naar heeft? Denk dat ik ook nog estradiol over heb. Maandag weet ik het zeker. Dan weet ik hoeveel ik nog moet gebruiken enzo. Maar dacht vraag het toch maar even hier 😊. Zag andere forums. Heb daar wel nog hormoonspuiten op gezet, want die hebben jullie niet nodig vermoed ik? Zo wel dan hoor ik het wel. 

Geplaatst

@Kitje

Nou vond letje leuk hoor, enne ja de tuin is een bezigheid even. We gaan gewoon door, natuurlijk een glazenstolpje is nu het beste wat ik wil. Dat het gaat lukken. Nou ik denk dat ik eerd3r ongesteld ga worden. Want mijn eisprong is dus al geweest.

Wie weet we gaan het merken, mijn ongi kan ik nooit echt in kaart brengen lol.

Maar ja op mijn verjaardag ga jij letland veroveren  maak het je bezoek 1000× meer waard!

Ook wij dit keer iemand die het weet, houden we zo totdat we 11 weken zijn dan vertellen we familie  en met 12 weken de buitenwereld. Dit omdat anders zon stress geeft.

Plan voor vandaag nou we gaan even het huishouden doen, wassen,strijken, zuigen en dweilen. Ook nog even buiten weer verder schieten op.

Gisteren ook de schuur alvast rechtgezet.

We komen er langszaam wel hoor, nog 21 dagen  en daarna moet ik echt in een rustiger vaarwater gaan komen. 

21 maart heb ik een date met de accupuntuur specialist. Wat niet baad schaad niet. 

@Marsukar

Lief dat je dat allemaal wil delen, gelukkig krijg ik ze allemaal vergoed en hoef maar te bellen en kan nieuwe halen.

Nog paar daagjes en dan  mag je weer je wonder bekijken.

We zijn zo blij voor jouw. 

1 ding vergeet niet ook gewoon je zelf te zijnz zwanger maakt je niet anders. Dit is vaak kmdat je die glazen koepel wilt. Maar 1 keer per week iets wat je heel lekker vind moet je gewoon doen. 

@Nora90

hoe voel jij je meis? Zat aan je te denken. Dacht even kijken hoe het met onze nora gaat. 

@LouLou1980

Loulou, misschien voor jouw ook leuk is een fetiliteits armband daar jij graag met natuurlijke stenen gebruikt.  Ik heb hem ook maansteen rozenkwarts carneool en jade groene

Wie weet alles is een hulpje. 

Ik wacht nu op kralen vannwitte jade, voor rust en ondersteuning van ptss. 

Geplaatst

Is eigenlijk meer een stukje zelfbescherming @Marsukar dat ik het niemand heb verteld.

Mensen hebben zo vlug een oordeel klaar en heb nog niet zoveel zin in de ongetwijfeld negatieve reacties die ik ga krijgen.

Men denkt namelijk dat het superfijn is als op den duur de kids gaan uitvliegen, nou, ik zie dr als een berg tegenop als hij uit huis zou gaan en ik alleen achterblijf.

Dan kun je fijn dingen voor jezelf doen wordt dan gezegd, nou, zo fijn vind ik dat helemaal niet en met wie moet ik dat dan doen? In mijn eentje? Want niemand heeft tijd, iedereen heeft druk met gezin, en wat heb ik dan nog? Niks....

Maar als je dat probeert uit te leggen dan snapt niemand dat, dus ik doe voortaan alleen nog maar dat wat mij gelukkig maakt en als een ander het er niet mee eens is, tja, pech dan.

Omdat ik niet zeker weet of het gaat lukken allemaal heb ik besloten het voor mezelf te houden, als het gelukt is zet ik iedereen voor een voldongen feit en dan kun je dat accepteren of ophoepelen.

Klinkt wel beetje hard zo, maar heb veel mee gemaakt, ik ben eigenlijk helemaal niet zo een hard mens van mezelf, maar ik laat me ook door niemand  meer vertelen hoe ik mijn leven moet leiden.

Ja, als je verteld hebt dat je een kinderwens hebt dan gaan mensen vragen, het kan ook helpen als mensen het weten, maakt het traject mss iets minder zwaar als je steun uit je omgeving krijgt.

Bij mij gaat iedereen er gemakshalve vanuit dat ik die wens niet (meer) heb, vragen er ook niet naar, dus das makkelijk. 😉

De bollen wil ik wel graag als je over hebt, ik.moet alles zelf betalen, scheelt toch weer wat. 🙂

Stuur me maar een berichtje als je over hebt.

Geplaatst

@Onzefamilie dan moet het wel gaan lukken als ik op een geluksdag ga vliegen... 🙂

Hopelijk komt je ongi snel, dan kun jij ook weer het traject in met je eskimo.

Gaan we samen op Nora en Loulou wachten op het vierpersoons wachtbanlje tot we naast Marsukar kunnen gaaan zitten op het vijfpersoons zwangerbankje, die zit daar ook maar zo Remy....

Nog even flink aanpoten met de tuin, hopelijk wordt het snel beter weer, dan kun je dat ook weer van je lijstje strepen.

Acupunctuur heb ik wel heel positieve dingen over gehoord, het kan je heel veel rust bieden wat sowieso goed is in dit traject, idd baadt het niet dan schaadt het ook niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden