Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
7 uur geleden, Kitje zei:

Ik ga maar naar bed, dan kan ik ook geen dramatische berichten opzoeken... 😅
Trusten!

@Kitje

Vandaag  vlieg jij voor het prille geluk,

Je dag kan niet meer stuk.

Het is je zo gegund,

Gooit je een geluks munt.

Vandaag en morgen zal ik mijn armband aan de andere kant dragen,

Jw zal je wel  af vragen.

Nou die is voor positiviteit, 

Dat raken we dan nietkwijt.

Maar even alle gekheid op een rij,

Straks heb jij ook een blij ei.

We zullen aan je denken, vandaag en morgen. 

Het is zo onwerkelijk allemaal, ik snap je gevoel je verdriet gewoon  alles. Het is niet niks he. Nou het gaat goed komen  ik weet het zeker.

Vanaf hier zeg ik een mooie dag. 19de staat voor geluk. Dus we duimen en duimen en duimen owja duimen

Knuffels van ons 6jes

We hebben 3 hol bewoners erby 3 konijnen  meisjes fluffy(onze zoon zijn cadeau voorverjaardag) twinkle en fusly de mamas hun konijn zodat ze niet alleen zijn.

@DinaDina29

nou inbreken deed je niet je stelde je netjes voor, inbrekers doen dat niet. Ik snap je echt hoor vele mensen snappen het niet. Hier idem wij zijn 2 vrouwen en ja we moeten maar geen kinderen krijgen want we zijn lesbisch. Beetje nog oude stempel gedoe.

Spannend al 5 weekjes, als je die angst hebt weet ik uit ervaring dat je beter niet kan testen. Want dat maakt je stress erger. Ga einde dag lekker een halfuurtje wandelen. Is goed voor jouw goed voor kruimeltje in buikje. 

Doe spelletjes, of lekker filmpjes kijken die je doe lachen. Gewoon leuke dingen. Verder je kan je vk vragen of mogelijk is eerder echo ivm je angsten. 

Kop op en welkom in de crazypinkcloudgroup lol.

IMG-20200608-WA0000.jpeg

Geplaatst

Jaaahhh, Eindhoven Airport is weerr up and running en mijn vlucht staat erop.

Dank allen voor de positiviteit en de gelukswensen, superlief.

Ik ga gewoon echt vliegen vandaag....

@Onzefamilie wat een ontzettend schattige nieuwe familieleden hebben jullie erbij. 

Goed dat je ze niet alleen houdt, konijntjes zijn groepsdiertjes, die vereenzamen als ze alleen gehouden worden.

Dat zal jullie zoontje vast een leuk verjaardags cadeau hebben gevonden.

Fijne dag meisjes, ik ga een half dagje werken nog en dan op naar het vliegveld.... 😀

Geplaatst

Op de luchthaven nu 😀 Veel te vroeg!
Gate nummer is nog eens niet bekend, dat wordt pas om 14.10 op de borden gezet....
Denk ik ga maar op tijd, maar nu heb ik de security en alles al gehad, moet ik nog 2 uur gaan zitten te kijken hier... 😂
Met zon rotmondkap op, bah, wat benauwd is dat zeg!
En moet hier overal EN de hele vlucht... 🙄

De vlucht vanuit Riga is onderweg naar hier, verwachte aankomst is 14.20 uur (kwartiertje eerder dan voorzien) dus ik heb hopelijk geen vertraging.
Laptop had ik meegenomen, dus dan ga ik maar mail beantwoorden enzo en jullie lastig vallen om de tijd te doden.
Wifi is prima hier.

Ook zoiets mafs, kom je op het vliegveld heb je security gehad moet je verplicht door zo'n winkel lopen, want zo loopt de route.
Heb ik bijna de hele winkel al gehad, krijg ik een winkelmandje in mijn handen gedrukt, die moest ik verplicht meenemen ivm de afstand...
Ehhh, welke afstand? Met zo'n winkelmandje in de hand heb je echt niet extra afstand ofzo.... 😂
Dus ik loop 30 meter met mandje, einde winkel, en dan krijg je vervolgens een opstropping met het neerzetten van de mandjes (met geen afstand tot gevolg) dus het bracht mijns inziens meer kwaads dan goeds want iedereen hield al netjes afstand, maar doordat die mandjes terug gezet moesten worden stropte het op.
Domme regel.

Heb klein beetje gesjoemeld nu met die mondkap nu ik hier rustig zit in mijn eentje op een bankje door hem beetje laag op de neus te dragen, krijg ik iets meer lucht door de neus.

Komt er nu dus net eentje naast me zitten, 50 cm afstand, lekker dan.
Ik zat er al!
Aso. Bah.

Nou ik ben uitgemopperd voor nu.
Op naar Riga... 😀

Geplaatst
1 uur terug, Kitje zei:

Op de luchthaven nu 😀 Veel te vroeg!
Gate nummer is nog eens niet bekend, dat wordt pas om 14.10 op de borden gezet....
Denk ik ga maar op tijd, maar nu heb ik de security en alles al gehad, moet ik nog 2 uur gaan zitten te kijken hier... 😂
Met zon rotmondkap op, bah, wat benauwd is dat zeg!
En moet hier overal EN de hele vlucht... 🙄

De vlucht vanuit Riga is onderweg naar hier, verwachte aankomst is 14.20 uur (kwartiertje eerder dan voorzien) dus ik heb hopelijk geen vertraging.
Laptop had ik meegenomen, dus dan ga ik maar mail beantwoorden enzo en jullie lastig vallen om de tijd te doden.
Wifi is prima hier.

Ook zoiets mafs, kom je op het vliegveld heb je security gehad moet je verplicht door zo'n winkel lopen, want zo loopt de route.
Heb ik bijna de hele winkel al gehad, krijg ik een winkelmandje in mijn handen gedrukt, die moest ik verplicht meenemen ivm de afstand...
Ehhh, welke afstand? Met zo'n winkelmandje in de hand heb je echt niet extra afstand ofzo.... 😂
Dus ik loop 30 meter met mandje, einde winkel, en dan krijg je vervolgens een opstropping met het neerzetten van de mandjes (met geen afstand tot gevolg) dus het bracht mijns inziens meer kwaads dan goeds want iedereen hield al netjes afstand, maar doordat die mandjes terug gezet moesten worden stropte het op.
Domme regel.

Heb klein beetje gesjoemeld nu met die mondkap nu ik hier rustig zit in mijn eentje op een bankje door hem beetje laag op de neus te dragen, krijg ik iets meer lucht door de neus.

Komt er nu dus net eentje naast me zitten, 50 cm afstand, lekker dan.
Ik zat er al!
Aso. Bah.

Nou ik ben uitgemopperd voor nu.
Op naar Riga... 😀

@Kitje je moet gewoon zeggen ik ben leshisch rennen ze gelijk  weg.

Lekker rustig aan enne tipje  voor je benauwdheid onder zon kapje, als je elastiekjes hebtvan je haar knoop die aan de uiteindes dan is meer ruimte om je mond en staat kapje weider uit.

Zet hem op succes

Geplaatst

Hahaha, ze spraken russisch ofzo @Onzefamilie

Dank voor de tip.

In het vliegtuig nu. Gaan zo vertrekken.

En ik ben mijn geluksarmbandje kwijt... 

Vind dat heel erg, was zon lief cadeautje en nu is het kwijt. 

Ik hoop maar dat het geen ongeluk brengt....

Geplaatst
1 uur geleden, Kitje zei:

Hahaha, ze spraken russisch ofzo @Onzefamilie

Dank voor de tip.

In het vliegtuig nu. Gaan zo vertrekken.

En ik ben mijn geluksarmbandje kwijt... 

Vind dat heel erg, was zon lief cadeautje en nu is het kwijt. 

Ik hoop maar dat het geen ongeluk brengt....

@Kitje

je bent hem kwijtgeraakt zodat de volgende ool geluk krijgt. Betekent geen ongeluk hoor. Wie weet komje hen straks ergens tegenwat je niet verwacht. 

Abrahundalah azam azijn zoutumus 1.5 muoses

Lol 

Geplaatst

Nou, ik ben dr hoor, had beetje vertraging, vlucht duurde 2 uurtjes.
Was wel superstom want ik had dus geen stoel gereserveerd omdat ik dat niet nodig vond, boeit me namelijk niet zo heel erg waar ik zit en kost extra geld.
Dus dan krijg je bij inchecken een stoel toegewezen.
Dus ik naar mijn stoel.
Zit er een meneer naast mij, dus ik denk, nou dan schuif ik een stoeltje op (was rijtje van 3) dus ik aan het raam gaan zitten, zat er mooi een stoel tussen.
Komt er een mevrouw aan, die daar moest zitten.
Eh, ok, we moeten allemaal afstand houden en als een debiel met een mondkapje lopen en nu zitten we in een halfvol vliegtuig met 3 vreemden naast elkaar?
Dat rijm ik dan niet.

Dus toen het ernaar uit zag dat zo'n beetje iedereen in het vliegtuig was heb ik maar even een steward aangesproken, dat ik dit niet zo een wenselijke situatie vond en of ik misschien het rijtje voor mij mocht gaan zitten want daar zat NIIEMAND.
Natuurlijk was dat prima en hij verwachtte niet dat er iemand zou gaan zitten, dus ik kon alvast verkassen als ik wilde.
De meneer naast mij (die enorm naar drank stonk) vond het ook een goed idee dus die stond meteen op.
Er kwam niemand meer in dat rijtje zitten, dus ik had een heel rijtje stoelen voor mezelf alleen.
Lekker in het hoekje gekropen en alle armleuningen omhoog gezet, kon ik lekker de benen strekken en heb een uurtje geslapen.

Vlucht duurde maar 2 uurtjes, das zo om, tegen 19.00 uur (plaatselijke tijd, is uurtje later hier) was ik in Riga.
Vervolgens heel vliegveld doorgeklost, die mondkap maar af gedaan, alles was dicht en gesloten, geen man te bekennen alleen de paar mensen die voor mij liepen op het vliegveld.
Kom een bewaker tegen die vond dat ik de mondkap moest op doen, dus maar weer braaf op gedaan.

Vond het wel frappant dat NIEMAND aan mij gevraagd heeft of ik wel gezond ben, geen gezondheidscheck gehad en ook geen temperatuur opgemeten, ik kon zo overal doorlopen.
Heb nergens controle gehad, pas bij boarden vroeg iemand om mijn paspoort en ook de instapkaart.
Nu valt Letland onder Schengen gebied dus kun je vrij reizen, maar dan nog, de halve wereld ligt stil en ik kan zo Nederland uitlopen en Letland inlopen zonder enige medische controle, dus vond dat wel beetje apart.

Op Riga Airport mag niemand verder binnen komen dus mijn contactpersoon stond netjes buiten bij de deur te wachten, bordje in dr hand met mijn naam erop, dat was perfect.
Ik had je zo graag een knuffel willen geven zegt ze, maar dat doen we dan maar niet, dan doen we elkaar in gedachten maar knuffelen.
Ze was precies zoals in de apps, warm en hartelijk en superlief.

De administratief directeur was onze chauffeur en die stond netjes te wachten in de (aircogekoelde) auto, ook supervriendelijk.
Het ritje duurde 10 minuutjes ofzo en heb gezellig gekletst in de auto.
Hij reed eerst naar de kliniek zodat ik wist waar die was, daarna is hij naar Spice shopping centre gereden waar van allerlei winkels en een supermarkt zitten, is in dezelfde straat, super makkelijk te vinden.
Daarna ben ik naar mijn appartementje gebracht, hij sjouwde mijn rugzak uit de auto en ze gingen eerst zorgen dat ik in mijn appartementje stond zodat ze wisten dat ik veilig was.
Van mijn contactpersoon kreeg ik nog 2 contracten die ik alvast kon doorlezen en die ik dan morgen moet tekenen, verder nog een document over het ene ingevroren embryo wat ik nog heb met de vorige donor in maart en ook een formulier over risco op meerlingenzwangerschap.

Toen ze zeker wisten dat alles in orde was en me ook nog gevraagd hadden of alles ok was zijn ze weg gegaan.
Daarna heb ik mijn spullen uit mijn rugzak gehaald en wilde ik boodschappen gaan doen.
Maar ik had helemaal niet op zitten letten van welke kant we af gekomen waren, dus toen wist ik (heel mutserig) ineens niet meer of ik nu linksaf moest lopen of rechtsaf....😂

Dus op goed geluk maar een kant op gelopen, de verkeerde natuurlijk... 😂
Het maakte op zich niet zo gek veel uit want ik kwam uit bij een kleine supermarkt en laat ik die nu net eentje nodig hebben....
Dus boodschapjes gedaan, maar dat valt nog niet mee.
Want Lets is toch wel echt een compleet andere taal waarvan maar weinig woorden te herleiden zijn in iets begrijpelijks.
Maar uiteindelijk toch allemaal gelukt.

Het appartementje is klein maar op een fijne plek, de straat is vrij druk, rijden veel auto's maar er zit een supergrote tuin bij met gezellig fluitende vogeltjes.
Zit een slaapkamertje in met knoerthard 2 persoonsbed, superklein keukentje en badkamertje.
De inrichting van de keuken is wel vrij minimaal met 2 pannetjes en geen spatels oid, maar ja het voldoet.
Verder is er een wasmachine en koelkast.
Het is een klein huisje met eigen ingang.
Ramen zijn wel vies, maar verder is het schoon.
Voor 2 daagjes is het prima toeven zo.

Daarnet alle contracten doorgenomen, is gewoon standaard contract, morgen tekenen.
Er zat ook een brief bij over meerlingenzwangerschap en alle risico's opgesomd.
Verder staat er dat volgens hun data er geen significant verschil is in het zwangerschapspercentage bij het terugplaatsen van 1 of 2 emmy's.
Ook staat er dat hun voorkeur uitgaat naar terugplaatsen van 1 embryo om het risico te reduceren op een meerlingenzwangerschap.
Ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit, dus ik ga dat dan morgen last minute maar beslissen.

Met mijn eigen bejaarde eitjes was er voor mij geen twijfel mogelijk, 2 terug, maar nu met jonge eitjes en blasto's van 5 dagen oud zijn de kansen op een zwangerschap vele malen hoger dan de 3-5% die ik kreeg met mijn eigen eitjes.

Ik bespreek het morgen met de arts en dan beslis ik.

Dus weer heel verhaal neergekledderd, sorry.

Morgen is het dan eindelijk zo ver.
11.30 uur (plaatselijke tijd, 10.30 in Nederland) krijg ik dan eindelijk wat ik al zo graag wil.
En ik ga hopen en bidden dat het ook bij me blijft.

Voor het verloren armbandje heb ik trouwens gekeken bij lost and found, het is niet gevonden, maar ik heb wel een verzoekje aangemaakt, als iemand het vind dan komt het bij mij terug.

Al vind ik de gedachte van @Onzefamilie ook wel heel mooi, dat iemand anders die het vind nu geluk krijgt.
Misschien heb ik het dan niet meer nodig, omdat ik nu het geluk gevonden heb.
Dan ga ik daar maar van uit.

Ik zal morgen een update sturen 😁

Geplaatst
7 uur geleden, Kitje zei:

Nou, ik ben dr hoor, had beetje vertraging, vlucht duurde 2 uurtjes.
Was wel superstom want ik had dus geen stoel gereserveerd omdat ik dat niet nodig vond, boeit me namelijk niet zo heel erg waar ik zit en kost extra geld.
Dus dan krijg je bij inchecken een stoel toegewezen.
Dus ik naar mijn stoel.
Zit er een meneer naast mij, dus ik denk, nou dan schuif ik een stoeltje op (was rijtje van 3) dus ik aan het raam gaan zitten, zat er mooi een stoel tussen.
Komt er een mevrouw aan, die daar moest zitten.
Eh, ok, we moeten allemaal afstand houden en als een debiel met een mondkapje lopen en nu zitten we in een halfvol vliegtuig met 3 vreemden naast elkaar?
Dat rijm ik dan niet.

Dus toen het ernaar uit zag dat zo'n beetje iedereen in het vliegtuig was heb ik maar even een steward aangesproken, dat ik dit niet zo een wenselijke situatie vond en of ik misschien het rijtje voor mij mocht gaan zitten want daar zat NIIEMAND.
Natuurlijk was dat prima en hij verwachtte niet dat er iemand zou gaan zitten, dus ik kon alvast verkassen als ik wilde.
De meneer naast mij (die enorm naar drank stonk) vond het ook een goed idee dus die stond meteen op.
Er kwam niemand meer in dat rijtje zitten, dus ik had een heel rijtje stoelen voor mezelf alleen.
Lekker in het hoekje gekropen en alle armleuningen omhoog gezet, kon ik lekker de benen strekken en heb een uurtje geslapen.

Vlucht duurde maar 2 uurtjes, das zo om, tegen 19.00 uur (plaatselijke tijd, is uurtje later hier) was ik in Riga.
Vervolgens heel vliegveld doorgeklost, die mondkap maar af gedaan, alles was dicht en gesloten, geen man te bekennen alleen de paar mensen die voor mij liepen op het vliegveld.
Kom een bewaker tegen die vond dat ik de mondkap moest op doen, dus maar weer braaf op gedaan.

Vond het wel frappant dat NIEMAND aan mij gevraagd heeft of ik wel gezond ben, geen gezondheidscheck gehad en ook geen temperatuur opgemeten, ik kon zo overal doorlopen.
Heb nergens controle gehad, pas bij boarden vroeg iemand om mijn paspoort en ook de instapkaart.
Nu valt Letland onder Schengen gebied dus kun je vrij reizen, maar dan nog, de halve wereld ligt stil en ik kan zo Nederland uitlopen en Letland inlopen zonder enige medische controle, dus vond dat wel beetje apart.

Op Riga Airport mag niemand verder binnen komen dus mijn contactpersoon stond netjes buiten bij de deur te wachten, bordje in dr hand met mijn naam erop, dat was perfect.
Ik had je zo graag een knuffel willen geven zegt ze, maar dat doen we dan maar niet, dan doen we elkaar in gedachten maar knuffelen.
Ze was precies zoals in de apps, warm en hartelijk en superlief.

De administratief directeur was onze chauffeur en die stond netjes te wachten in de (aircogekoelde) auto, ook supervriendelijk.
Het ritje duurde 10 minuutjes ofzo en heb gezellig gekletst in de auto.
Hij reed eerst naar de kliniek zodat ik wist waar die was, daarna is hij naar Spice shopping centre gereden waar van allerlei winkels en een supermarkt zitten, is in dezelfde straat, super makkelijk te vinden.
Daarna ben ik naar mijn appartementje gebracht, hij sjouwde mijn rugzak uit de auto en ze gingen eerst zorgen dat ik in mijn appartementje stond zodat ze wisten dat ik veilig was.
Van mijn contactpersoon kreeg ik nog 2 contracten die ik alvast kon doorlezen en die ik dan morgen moet tekenen, verder nog een document over het ene ingevroren embryo wat ik nog heb met de vorige donor in maart en ook een formulier over risco op meerlingenzwangerschap.

Toen ze zeker wisten dat alles in orde was en me ook nog gevraagd hadden of alles ok was zijn ze weg gegaan.
Daarna heb ik mijn spullen uit mijn rugzak gehaald en wilde ik boodschappen gaan doen.
Maar ik had helemaal niet op zitten letten van welke kant we af gekomen waren, dus toen wist ik (heel mutserig) ineens niet meer of ik nu linksaf moest lopen of rechtsaf....😂

Dus op goed geluk maar een kant op gelopen, de verkeerde natuurlijk... 😂
Het maakte op zich niet zo gek veel uit want ik kwam uit bij een kleine supermarkt en laat ik die nu net eentje nodig hebben....
Dus boodschapjes gedaan, maar dat valt nog niet mee.
Want Lets is toch wel echt een compleet andere taal waarvan maar weinig woorden te herleiden zijn in iets begrijpelijks.
Maar uiteindelijk toch allemaal gelukt.

Het appartementje is klein maar op een fijne plek, de straat is vrij druk, rijden veel auto's maar er zit een supergrote tuin bij met gezellig fluitende vogeltjes.
Zit een slaapkamertje in met knoerthard 2 persoonsbed, superklein keukentje en badkamertje.
De inrichting van de keuken is wel vrij minimaal met 2 pannetjes en geen spatels oid, maar ja het voldoet.
Verder is er een wasmachine en koelkast.
Het is een klein huisje met eigen ingang.
Ramen zijn wel vies, maar verder is het schoon.
Voor 2 daagjes is het prima toeven zo.

Daarnet alle contracten doorgenomen, is gewoon standaard contract, morgen tekenen.
Er zat ook een brief bij over meerlingenzwangerschap en alle risico's opgesomd.
Verder staat er dat volgens hun data er geen significant verschil is in het zwangerschapspercentage bij het terugplaatsen van 1 of 2 emmy's.
Ook staat er dat hun voorkeur uitgaat naar terugplaatsen van 1 embryo om het risico te reduceren op een meerlingenzwangerschap.
Ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit, dus ik ga dat dan morgen last minute maar beslissen.

Met mijn eigen bejaarde eitjes was er voor mij geen twijfel mogelijk, 2 terug, maar nu met jonge eitjes en blasto's van 5 dagen oud zijn de kansen op een zwangerschap vele malen hoger dan de 3-5% die ik kreeg met mijn eigen eitjes.

Ik bespreek het morgen met de arts en dan beslis ik.

Dus weer heel verhaal neergekledderd, sorry.

Morgen is het dan eindelijk zo ver.
11.30 uur (plaatselijke tijd, 10.30 in Nederland) krijg ik dan eindelijk wat ik al zo graag wil.
En ik ga hopen en bidden dat het ook bij me blijft.

Voor het verloren armbandje heb ik trouwens gekeken bij lost and found, het is niet gevonden, maar ik heb wel een verzoekje aangemaakt, als iemand het vind dan komt het bij mij terug.

Al vind ik de gedachte van @Onzefamilie ook wel heel mooi, dat iemand anders die het vind nu geluk krijgt.
Misschien heb ik het dan niet meer nodig, omdat ik nu het geluk gevonden heb.
Dan ga ik daar maar van uit.

Ik zal morgen een update sturen 😁

@Kitje

welkom wereldreiziger in riga,

Blij dat je veilig bent aangekomen, jammer vannde vertraging. Het vies zijn van de ramen komt gewoon  van net letnjet schoonmaken 

Wat een spanning, je moet je hartje volgen als je 1 of 2 doet. Die 3 a 5procent dat is onzekans op slagen op dit moment  dus snap dat je toen 2 wou.

Hard matrass heeft zijn voordelen voor embryo, je zal namelijk dan op je linkerzij beste kunnen liggen vrijdag op zaterdag 

Nou je geluk is wel mee hoor, want de vogels zingen al vanaf 3 uur vanmorgen hier en het liedje klinkt adembenemend. Ze hebben er zin in.

Die armband brengt echt de volgende geluk want jouw geluk kan niet meer stuk.

En het moeten beslissen, het is altijd een risico een meerlingenzwangerschap. 

Maar vandaag is de dag dat iedergeval 1 embryo in je buikje mag. Gewoon weer een kans en je kan nu 4 kansen hebben 4 eitjes  4 kansen.

Volg je hart, niet je hoofd want je hart weet wat jij aankan.

Knuffels voor nu

Geplaatst

@Siepie Dankjewel! Je hebt gelijk, moet wel proberen een beetje positief te blijven. Testen doe ik niet meer, gwn loslaten en wachten. Wat spannend een behandeling in Riga! Oh ik duim ook mee. Is het ook zo'n goeie kliniek? Heb je een link?

@Marsukar Wauw gefeliciteerd! 26 weken 💕💕! Inderdaad! Het wachten is het moeilijkst. Bedankt voor je woorden. Doet me wel goed. Geen bloeding en krampen worden ook steeds zachter. Ik ga proberen om het los te laten en positief te blijven. Heb jij toen ook een vroege echo gedaan?

@Kitje ah dankjewel dat ik mag 'inbreken' haha! Het is soms zo een eenzame wereld. Iedereen om je heen heeft andere problemen, logisch, maar dit wat wij meemaken is soms moeilijk voor anderen om te begrijpen. Dat worstel ik vaak mee. Het heeft mij zelfs vriendschappen gekost. Daarnaast ben vaak zo onzeker. Zo erg dat ik nu om de 2 weken gesprekken heb met de GGZ. Wat helpt is om erover te praten met mensen die echt begrijpen, daarom toch fijn zo in een forum! Doet mij goed! Ik ga nu proberen rustig te blijven en duimen dat het goed loopt deze keer. Als het idd echt niet gaat, da ga ik een vroege echo vk zoeken. Wist niet eens dat dat zomaar kon haha! Wat een life saver.

Ik lees dat jij ook een behandeling hebt in Riga! Wat spannend. Mooi dat dit mogelijk is. Ben je alleen gegaan? Hoe voelt het voor jou? Ik ben benieuwd! Oh ik ga zooo hard duimen en bidden voor ons allemaal 💕

Geplaatst

@Onzefamilie Dankjewel! Ik zal zeker proberen ontspanning te zoeken. Ik werk 36 uur op kantoor, in het weekend ben ik weddingplanner en dan nog heb ik zoveel tijd om mezelf helemaal gek te maken lol! Zelfs mijn man die over alles zelfverzekerd is vindt het spannend deze keer. Hij is wel heel positief! Ik heb ook 2 pyrhurra vogels als afleiding. Ze zijn heel tam en heel nieuwsgierig, maar slopen alles haha! 

Wat leuk jou foto van je konijntjes! Heb je nou 4? Ben jij nu ook nog bezig met een behandeling?

Geplaatst

@DinaDina29 ik heb geen vroege test gedaan. Persoonlijk denk ik dat je beter kunt wachten op de 8 weken echo. Ik denk dan ‘ze zullen niet voor niks de planning zo hebben dat je eerste echo dan is’. Maar dat ben ik. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Het klinkt wel goed allemaal. Probeer jezelf niet gek te maken. Ik las op een gegeven moment ook alle forums enzo. Als je het kunt filteren, dan kan het geen kwaad. Kun je dat niet. Dan hoop ik dat je het zo min mogelijk probeert te doen 😬.. 

@Kitje heel veel geluk vandaag! Ben benieuwd wat het wordt. 1 of 2.. het wordt er iig eentje en ik hoop gelijk raak 🙏!

@Onzefamilie hoe voel jij je? Al een goed gevoel van binnen? 

Geplaatst

Nou meiden, hier dan de update.
Ik moest er om 11 uur zijn, vanaf appartement was 10 minuutjes lopen.
Ik moest van die blauwe overschoentjes over mijn schoenen doen en daarna werd ik naar een kamer gebracht waar 2 bedden stonden.
Eerst heb ik allerlei formulieren ondertekend, ik had extra formulieren omdat ik nog een Emmy in de vriezer heb zitten van de afgelaste poging in maart.
Ik kreeg ook nog de informatie die zij hadden gekregen over de mannelijke donor, er is van hem best heel veel bekend (daarom had ik hem ook uitgekozen)
Daarna kreeg ik een soort van wegwerpbadjas die ik aan moest doen en slippers.
Mijn ondergoed mocht ik aanhouden.
En een haarnetje voor over mijn hoofd.

Rond 11.30 uur kwam de dokter binnen en ze was blij me eindelijk te zien in Riga zei ze en ze gaf me een hand, wat heel apart aanvoelde nadat ik al 3 maanden niemand meer de hand mocht schudden overal.
Ze was erg aardig en vertelde mij dat er nog steeds 3 goede Emmy´s waren.
Eentje was al een blasto en de andere 2 waren Morula´s (dat is het stadium net voordat ze Blasto worden), ze waren erg goed van kwaliteit zei ze, alle 3.
Ze raadde me aan om de blasto en 1 Morula te laten terugplaatsen en de andere Morula zouden ze vanavond invriezen als die een Blasto zou worden.
Dus ik hoefde niks meer te beslissen of na te denken, ik hoefde enkel maar "ja dokter" te zeggen 😂

Daarna ging ze weer weg en kwam iemand anders binnen die de dokter zou gaan assisteren.
Ik kreeg weer een andere badjas aan (een warme, maar dat was niet echt nodig) en die wegwerp had ik ook nog steeds aan.
Mijn onderbroek moest uit en ik moest meelopen naar het hokje ernaast, daar moesten de slippers uit en moest ik over zo'n blauw plakvel lopen wat we in NL ook hebben en daarna de behandelkamer in..

Toen moest ik in die stoel gaan liggen met mijn benen in die steunen en toen lag ik daar mezelf ongemakkelijk te voelen voor een paar minuten, terwijl zij heen en weer rommelde.
Mijn contactpersoon kwam ook nog binnen en die kwam naast mij zitten voor morele steun ofzo.
Hoefde voor mij niet perse, maar vond het ook niet erg, hebben al zoveel mensen de onderkant bekeken het laatste jaar, kon er nog wel eentje bij...

Daarna kreeg ik een inwendige echo om mijn bms te bekijken en dat was 11 en was zeer goed zei de dokter.
Helaas hadden ze geen scherm waar ik op kon meegluren, dat vond ik wel erg jammer.

Daarna werd met (koud) water tussen mijn benen schoongemaakt en terwijl de assistent het echo apparaat hanteerde werden 1 voor 1 de Emmy's in mijn baarmoeder gezet, netjes dicht bij elkaar.
En niet 2 op dezelfde plek zoals in NL gedaan wordt, deze werden echt elk apart erin gezet.
Daarna werd gecontroleerd of het rietje leeg was en dat was het en toen was alles klaar.
Er werd ook nog een fototje afgedrukt waar de minieme puntjes op werden aangewezen van wat ooit mijn kindertjes zouden moeten gaan worden.
Ik moest gewoon blijven liggen in de tussentijd en daarna ging de dokter weer weg nadat ze nog even op mijn buik wreef en dat ze maar goed binnen moesten blijven.

Ik mocht mijn benen uit de beugels halen en op de bank zetten, met de knieen gebogen, maar ik moest wel nog een half uur blijven liggen.
Er werd een dekentje over me heen gelegd en ik heb maar wat gebabbeld met mijn contactpersoon.

Daarna mocht ik langzaam overeind komen en op de andere kamer mijn kleding weer aan doen.
Het ging compleet anders dan in NL, want daar word je na de tp meteen uit je stoel gehesen en kun je naar huis.
Ook die 'operatiekleding' die ik aan kreeg hoeft in NL allemaal niet.

Daarna heb ik daar nog extra poezenbollen gekocht want die moet ik blijven gebruiken tot minimaal 16 weken zwangerschap, maar soms wordt het ook nog langer voorgeschreven, ligt aan de echo's die ik dan telkens moet doorsturen (als ik zwanger zou zijn).

Ik kreeg een recept mee voor extra Duphaston want die had ik niet meer en Estrofem, die had ik nog wel 3 pakjes, maar ja, heb die ook langer nodig, dus ook maar meteen die erbij.
Ook kreeg ik een recept wat ik in mijn tas moet stoppen voor de douane, mocht iemand vragen stellen erover.

Er werd me ook nog verteld wat wel en niet mag.
Vandaag moet ik rustig aan doen, ik mag wel wandelen maar verder relaxen.
Tijdens de zwangerschap mag ik ook wandelen (niet rennen) en zwemmen mag ook (vinden ze erg goed) maar liever niet fitness.
Fietsen, is mwah, het mag wel, maar geen grote fietstochten dan.
Huishouden doen is geen probleem, maar rustig aan, niet als een gek tekeer gaan.
Niet sjouwen.
En verder gewoon normaal leven wat je anders ook zou doen.
Ik heb niet echt regels opgelegd gekregen ofzo.

Over 2 weken mag ik een bloedtest doen, een urine test vinden ze ook goed, maar dan kan ik beter een weekje wachten, want over 2 weken zou die nog vals negatief kunnen zijn, als die positief is, dan raden ze aan een week later de test te herhalen.
Ze hebben het liefst wel een bloedtest.

Vanavond krijg ik nog een update over de overgebleven morula.
En dan heb ik als het goed is 2 cryo's in de vriezer daar.

Daarna ben ik naar het winkelcentrum gelopen want daar zat ook een apotheek.
Ben nu wel de goede kant op gelopen....😂
De apotheek was makkelijk te vinden en heet hier ook iets wat op Apotheek lijkt namelijk apotheka.
Er hangt ook een groen lichtgevend kruis aan de muur, dus dat kan niet missen.
Alles opgehaald en wat te eten voor vanavond gehaald en op het gemakje weer terug gelopen en nu zit ik dus in mijn appartementje....
Ga verder niet veel meer doen, heb laptopje mee dus kan nog wat online doen of een filmpje kijken ofzo.

Morgen word ik weer opgehaald door mijn contactpersoon en de administratief directeur en netjes op het vliegveld gedropt.
Ik vlieg om 13.10 uur, dus kan lekker relaxed doen morgeenochtend.
Dus heel verhaal weer... lol.

Het heeft hier trouwens vannacht enorm gedonderd en gebliksemd.
Het bed ligt niet echt lekker en het rolgordijntje houdt nou niet echt veel licht tegen, dat was een beetje jammer, want om 2.30 uur vannacht toen ik weer een keer wakker werd, werd het al licht!
Mijn contactpersoon vertelde dat het volgende week feestweek is (daarom is de clinic ook een week dicht) want dan wordt het dus HELEMAAL niet donker die week. Alleen een beetje schemering.

@Onzefamilie de vertraging was idd een beetje jammer, maar het was maar een half uurtje, dus dat viel mee.
Idd, de ramen worden lenjet schoongemaakt, lol.
Tot nu toe heeft alles geluk gebracht, dus ik hoop dat mijn geluk nog niet op is.
Ik heb niet hoeven beslissen uiteindelijk, heb het advies van de dokter gevolgd, dat voelde goed.
Dus nu zitten we samen op het wachtbankje en trekken we elkaar er samen doorheen, we gaan alleen maar ons verplaatsen naar andere bankjes, het "ik ben zwanger bankje"en "ik ben uitgerekend dan en dan bankje" ok?

@DinaDina29 het kan idd een eenzame wereld zijn als je in dit traject zit, vaak word je niet begrepen of willen ze je niet begrijpen.
Dat het jou zelfs vriendschappen heeft gekost vind ik onbegrijpelijk.
Zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn, maar ik kan me voorstellen dat het je pijn heeft gedaan.
Hier op dit forum huilen en lachen we met elkaar, we zijn verdrietig als een ander slecht nieuws heeft en blij als iemand goed nieuws heeft.
We leven mee met elkaar en snappen elkaar zo goed.
Ieder heeft haar eigen dingen en issues maar de bottomline is, we willen allemaal graag een kindje dat op de "gewone manier" niet is gelukt om wat voor reden dan ook.
Het is fijn om dat te kunnen delen met elkaar.

Ja hoor, er zijn zeker echo praktijken die echo's maken op eigen verzoek.
Je moet het dan wel zelf betalen, maar als het jou gerust stelt dan zal dat geen probleem zijn.

Ik ben idd naar een kliniek gegaan in Letland, dit omdat ik IVF pogingen met mijn eigen bejaarde eitjes heb gedaan die allemaal mislukt waren.
Daarna ben ik voor eiceldonatie gegaan, omdat het voor mij geen bal uitmaakt of het kindje genetisch wel of niet van mij is.
Ik heb het gedragen, ik voed het op, dus het is van mij!
In Nederland zijn wachtlijsten hiervoor tot wel 8 jaar!
Of je moet zelf een donor vinden, wat ik niet wilde.

Je kunt op heel veel plekken eiceldonatie doen, meest gangbaar is Spanje en Griekenland, maar ik ben blond met lichtblauwe ogen, dus dan zijn er niet veel Spanjaarden en Grieken die op mij lijken.
In mijn zoektocht kwam ik ook uit in Rusland en Letland, mensen zijn hier ook blank zoals wij en niet licht getint (wat wel heel mooi is) en er zijn genoeg mensen ook met lichte ogen.
Als single vrouw kan ik niet overal terecht (Duitsland en Tsjechie bijvoorbeeld niet) en Ukraine wilde ik niet heen.
Rusland had heel veel eisen (mammografie bijvoorbeeld) en een visum natuurlijk, maar was qua prijs wel goed.
Letland is ook niet duur (medicatie ook niet) het is een welvarend land, ook werken ze hier alleen maar met donoren die zelf al kinderen hebben en niet met superjonge studentes (zoals vaak in Spanje en Griekenland gedaan wordt) dat voelde voor mij beter.
Mijn eerste donor was 33 jaar en had zelf 2 kindjes, maar het aantal eitjes viel tegen, uiteindelijk had ik maar 1 Emmy die hier nu in de vriezer ligt omdat mijn behandeling last minute gecanceld werd door de Corona, of nou ja, de vlucht werd gecanceld, dus ik kon hier niet komen.

De kliniek heeft mij toen een nieuwe behandeling aangeboden (geen meerkosten) met dezelfde donor of met bevroren eitjes van een andere donor.
Uiteindelijk heb ik na lang wikken en wegen besloten voor die andere donor te gaan van de bevroren eitjes, ook gezien haar resultaten in het verleden.
Deze donor heeft zelf 3 kinderen en is 30 jaar.
Van haar heb ik uiteindelijk 3 Emmy's nu, waarvan er 2 zijn teruggeplaatst en eentje in de vriezer gaat vanavond.

De mannelijke donor komt van European Sperm bank en heb ik zelf uitgekozen op basis van zijn uiterlijk, interesses en ook dat er heel veel background information bekend was van hem.

Ik ben heel lang bezig geweest met het zoeken naar een goede clinic, het alles vergeleken met elkaar en uiteindelijk voor deze in Riga (Letland) gekozen, vanwege de prijs, het uiterlijk van de mensen, de ontzettende hulpvaardigheid en vriendelijkheid van de clinic, en de gemakkelijkheid van het reizen, zonder visum, 2 uurtjes vliegen.

Deze informatie heb ik ook doorgespeeld aan Siepie op een ander topic en zij heeft naar aanleiding daarvan ook contact gezocht met dezelfde clinic.
Het is geen grote clinic, maar dat hoeft voor mij ook niet, het is wel de beste van Letland.

Grappig was trouwens, dat de dokter nog tegen mij zei, jij bent de eerste uit Nederland en nu hebben we binnenkort nog een patient uit Nederland...
Dus ik zeg tegen haar, ja die heb ik gestuurd naar jullie.
Dat vond ze erg tof.

@Marsukar dankje voor je gelukswensen, het zijn er dus 2 geworden.
Dus we gaan morgen met zijn  drietjes naar huis 😅
Wordt spannende tijd nu voor me....

Geplaatst

Och, krijg net berichtje door dat ze de overgebleven Emmy al hebben ingevroren, was intussen doorontwikkeld naar een early blastocyst en was looking good.
Dus 2 in de vriezer, 2 in de buik... 😊

Geplaatst

@Kitje

Wat een luxe, hier benen open eendebek en klaar.

Nou wat een mooi iets dat hun beslissing nemen. Echt gaaf jeetje mijne was pas 9 cellig bij terug plaatsing had ook liever nog gewacht kijken  of wel verder groeide. Maar duimen.

Hang nu op stoel in tuin erg lood in de benen. Ben moe voel me bleh... 

Haal ik net onze zoon uit school komt hij aanrennen. Ik denk film dat even leuk voor mijn vrouw. Heeft meneer plakband op zijn mond alle kindjes komen aanrennen naar buiten  meerdere met plakband op mond sommige op voorhoofd andere op shirt.

Ik ben me toch duivels een kind van net 4 plakband op dr mond wat voo praktijken  zijn dit. Heb gelijk in parro dit gemeld dat ik hier absoluut niet van gediend ben!

Zijn ze nou helemaal van de zotte! Stel kind allergisch, of kan niet goed door neus ademen.

Vanmorgen ook nog de konijnen moeten doen want we hebben een muizen familie er ook ib debuurt. Niet blij mee. Zwangere fusly(konijn van 1 jaaroud) die helemaal in de stresss. 

Heb mijn dagje wel gehad. Moeten nog naar moestuin aardbeien  plukken. 

To be continiud

Geplaatst

Ja, het ging echt zoooo compleet anders dan in NL @Onzefamilie ik was idd ook gewend aan broek uit, liggen, eendebek erin, Emmy"s terugzetten, uit de stoel, kleren aan en naar huis.
Hier ging het allemaal heel relaxed en plannen ze ieder half uur een patient (ipv ieder kwartier) ze nemen uitgebreid de tijd voor je, ook met het terugplaatsen en daarna half uur blijven liggen.
Vond het prettig.

Snap ik ja, dat je liever wat langer had laten doorgroeien, was die van jou ook een 5 daagse dan bij invriezen? Of een 3 daagse?
Hier vriezen ze bij voorkeur 5 daagse blasto's in zodat die ook sterk genoeg zijn om dat en het ontdooien te overleven, vandaar dat ze die morula nog even hebben laten doorontwikkelen tot blasto.
Een blasto schijnt een iets grotere zwangerschapskans te geven.

Maar jouw emmy ontwikkeld zich dan verder gewoon lekker door in jouw buikje Onzefamilie, die zit daar goed en warm en die moet daar gewoon lekker blijven zitten.

En over jullie zoontje, OMG heb geen woorden ervoor, ik snap dat je woedend bent, zou ik ook zijn.
Welke idioot doet zoiets?
Plakband op de mond van een kindje dat pas net een week of wat naar school gaat.
Belachelijk!
Goed dat je er wat van gezegd hebt, ik zou het ook niet pikken.

Lekker, aardbeitjes, ik heb daarstraks kersen gekocht in de supermarkt, mmmmm
En een lekkere salade, een worstje en rijst met groenten voor vanavond.
Eten is hier niet duur trouwens, de supermarkt bedoel ik dan want ben verder niet in restaurant geweest.
Alleen alles ontcijferen valt niet mee soms...😅

Geplaatst
Op 19-6-2020 om 15:14, Kitje zei:

Ja, het ging echt zoooo compleet anders dan in NL @Onzefamilie ik was idd ook gewend aan broek uit, liggen, eendebek erin, Emmy"s terugzetten, uit de stoel, kleren aan en naar huis.
Hier ging het allemaal heel relaxed en plannen ze ieder half uur een patient (ipv ieder kwartier) ze nemen uitgebreid de tijd voor je, ook met het terugplaatsen en daarna half uur blijven liggen.
Vond het prettig.

Snap ik ja, dat je liever wat langer had laten doorgroeien, was die van jou ook een 5 daagse dan bij invriezen? Of een 3 daagse?
Hier vriezen ze bij voorkeur 5 daagse blasto's in zodat die ook sterk genoeg zijn om dat en het ontdooien te overleven, vandaar dat ze die morula nog even hebben laten doorontwikkelen tot blasto.
Een blasto schijnt een iets grotere zwangerschapskans te geven.

Maar jouw emmy ontwikkeld zich dan verder gewoon lekker door in jouw buikje Onzefamilie, die zit daar goed en warm en die moet daar gewoon lekker blijven zitten.

En over jullie zoontje, OMG heb geen woorden ervoor, ik snap dat je woedend bent, zou ik ook zijn.
Welke idioot doet zoiets?
Plakband op de mond van een kindje dat pas net een week of wat naar school gaat.
Belachelijk!
Goed dat je er wat van gezegd hebt, ik zou het ook niet pikken.

Lekker, aardbeitjes, ik heb daarstraks kersen gekocht in de supermarkt, mmmmm
En een lekkere salade, een worstje en rijst met groenten voor vanavond.
Eten is hier niet duur trouwens, de supermarkt bedoel ik dan want ben verder niet in restaurant geweest.
Alleen alles ontcijferen valt niet mee soms...😅

@Kitje

Nou ben je veilig thuis gekomen?

En ontcijferen  is een hele kunst  hahahah

Geplaatst

Yes, @Onzefamilie we zijn met zijn allen veilig thuis 😊😅
Terugvlucht was verder goed gegaan en ik had weer een nieuwe stoel gevraagd en gekregen, lekker 3 stoelen voor mezelf.
Maar ja, ik was dan ook met drie he? 😉😂

Ontcijferen was idd een hele kunst, maar het is me allemaal gelukt.
En dan nu op de wachtbank met jou..

Spannende tijd is dit altijd vind ik.

Hoe is het met jou verder? 

X

Geplaatst

@Marsukar

@Kitje

Nou dames even een update, er zat wat licht roze afscheiding in mijn maandverband. 

Dus wie weet was echt heel klein beetje(klopt wel met tijd schema innesteling  kan vanaf nu)

Heb al 3 dagen wat trekkende onprettige banden. En moe en net als ons konijn(die zwanger is) knorrig.

Dus wie weet we duimen dat dit een goed teken gaat zijn. We houden in ons a achterhoofd  dat kans heeeeeeeeel klein is dus gaan uit van nee en hopen op ja.

Officiele test dag is 29ste. A.s. woensdag heeft mijn vader een operatie aan zijn hersenstam( heeft zwaar aangezichtspijn wat ondragelijk is en ze gaan poging doen zenuw door te snijden.)

Dus we gaan die woensdag misschien testen wat zeggen jullie?

Geplaatst

@Kitje Wat een belevenissen allemaal. Fijn dat het zo goed voelde in die kliniek en dat ze zo met je meedenken. Mooi dat je nu met z’n drieën bent en toch nog eentje op de reserveband hebt zitten. Hoe voel jij je nu? Goed gevoel? 

@Onzefamilie ja dat kan nu van alles zijn idd. innestellingsbloed is zeker een logische gedachte. Spannend hoor allemaal! Wat zegt jouw gevoel?

Vroeg testen ben ik geen voorstander van.. Ik heb zelf gewacht tot de dag zelf. Ze hebben niet voor niks zoveel wachtdagen staan denk ik. Maar goed dat ben ik... 😬😊.

Geplaatst

Ja dat zou idd weleens van innesteling kunnen zijn @Onzefamilie als ik dat zo lees, voor menstruatie is veels te vroeg.

We gaan gewoon uit van het positieve....

Hoe merk je eigenlijk aan een konijn dat het knorrig is? 😂

Ik heb zelf ook op 1x na altijd op de officiele testdatum getest, die ene keer niet was 1 dag vroeger.

Ze zetten die dagen zo ivm de pregnyl, die kan vals positief geven ondat daar hcg in zit, maar ik lees ook wel verhalen van meiden die 9 dagen na tp al testen, maar is niet zo heel betrouwbaar dan, ik persoonlijk zou zo vroeg nog niet testen, maar snap jouw gedachtegang hierin ook met zo een heftige operatie voor je vader in het verschiet.

Doe wat goed voelt.

Als je vroeg test, koop dan zo een vroege test, die van kruidvat zouden heel goed zijn, en niet duur.

Iig alvast heel veel sterkte met je vader komende woensdag, zal hard duimen dat hij er goed uit komt.

@Marsukar ik voel me prima, behalve de pijnlijke boobs al een week, heb ik geen klachten, maar het is ook nog maar dag 3 na tp dus dat zou wel vroeg zijn ook.

Al schijnt een blasto wel heel snel na tp in te nestelen, dus wie weet is dat intussen al ongemerkt gebeurd.

Ik heb er zelfs 2 op de reservebank, ook nog die ene in maart van de andere donor.

Dat voelt toch wel geruststellend, stel dat het niet gelukt is (wat ik uiteraard niet hoop) dan heb ik nog wat in de vriezer....

Geplaatst

Dat is fijn om te horen @Onzefamilie dat de operatie goed is verlopen, hopelijk een vlot herstel nu ook.
Balen van de test, maar het is nog 5 dagen, je was wel erg vroeg met testen, ik duim voor je dat je maandag wel een postieve test in handen hebt!
🙏🤞🍀😘

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden