Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, hier is alles nog altijd heel onzeker @Marsukar.
Er gaan wel vluchten naar Riga, maar je mag alleen daarheen vliegen als je een goede reden ervoor hebt.
Dus als je daar woont, werkt of de Letse nationaliteit hebt.
Ook mogen de buurlanden vrij in reizen.
Maar alle andere EU landen komen er niet zomaar in, want de noodtoestand is nog steeds geldig tot 9 juni.
De vluchten gaan echt, gister is de eerste vlucht naar Amsterdam weer vertrokken en op de Twitter pagina van Balticair staat dat het aantal boekingen 500% meer is dan een poosje geleden.

Heb het er ook met mijn contactpersoon over gehad en zij vertelde dat ze sinds een week weer af en toe vliegtuigen ziet, terwijl het daar wekenlang muisjesstil is geweest in de lucht wat heel vreemd was omdat ze vlakbij het vliegveld woont, dus dat zijn wel goede tekenen op zich, maar ik kan er nog altijd niet heen want de reden is volgens de autoriteiten niet goed.

Haar vader werkt in Noorwegen en die kon na 2 maanden eindelijk weer vertrekken, maar kwam Noorwegen bijna niet in, werd heel moeilijk gedaan aan de grens, terwijl de man daar werkt.
Dus ik weet nog even niet zo heel goed wat ik nu moet doen.

Ik zou ongesteld moeten worden zo rond de 1e van juni, tp is 20 dagen later, dus zo rond de 21e.
Dat is in het weekend, zou voor mij meer dan perfect uitkomen, ook omdat mijn zoon niet thuis is dan.
Ik kan gewoon gaan zonder iemand wat te zeggen en weer terug komen zonder dat iemand iets vraagt....

De clinic is wel weer volledig open en ook daar worden de maatregelen steeds meer versoepeld, vraag is nu alleen of die noodtoestand weer verlengd gaat worden of niet en ze zijn daar best wel last minute mee iedere keer.

Maar goed, tm de 30e moet ik nog al die afbouw meds nemen dus ik heb nog enkele dagen de tijd.

Fijn dat het bij jou allemaal goed gaat en dat je goed groeit.
Mijn collega is rond dezelfde periode als jij uitgerekend, ik zie haar buikje gewoon iedere week meer groeien.
Leuk om te zien hoor hoe zo'n klein wezentje steeds groter wordt.
En je gaat ook al richting de levensvatbaarheid nu.
Is ook weer zon mijlpaal vind ik.
Die moet nog maar even lekker blijven zitten daar niet van, maar vond het toch een prettig idee ergens.

Die tikjes kan best je kindje zijn hoor.
Het is lastig te herkennen in het begin omdat het nog zo klein is en nog niet zo sterk, maar naarmate je kindje groter en sterker wordt ga je het steeds beter voelen en dan twijfel je niet meer als er ineens een voetje tegen je ribben stampt... 😂

Heb jij de placenta aan de voorkant Marsukar?
Dat had ik namelijk en daardoor voelde ik mijn zoon pas echt met 28 weken.
Zat ik daar bij de pufklas en al die vrouwen die zwemelden hoe ze hun kindje voelden en ik voelde niks, noppes, nada.
Tot aan de 26 weken kon ik al mijn eigen kleren ook nog gewoon aan, je zag amper wat.
Dan twijfelde ik af en toe toch wel of het allemaal wel goed zat, tot ik hem ineens voelde, zeer duidelijk, nou toen waren alle twijfels weg.
Hij lag met 30 weken nog in stuit, maar dan kunnen ze nog draaien uit zichzelf, nou, ook dat heb ik gevoeld, 2 weken later, snachts, wat ging die tekeer!
Volgende dag moest ik weer naar de vk, zo, eens even kijken of die intussen gedraaid is zegt ze, ehhh nou, dat weet ik wel zeker, wat een kabaal vannacht, mijn buik ging heen en weer, niet normaal en idd, lag mooi met het hoofdje naar beneden zoals het hoort, gelukkig maar, want weer 2 weken later lag dat hoofdje en de rest op mijn buik te kijken.

Geplaatst

Vandeweek heb ik de clinic in Letland laten weten dat ik er weer voor wil gaan.
Nu krijg ik net een berichtje dat de grens daar waarschijnlijk open gaat op de 15e van Juni....
En dat ik erheen kan.
Dat als ik wil, dat als de menstruatie komt (rond de 1e) dat ik dan meteen door kan gaan.
Dan zou ik de 18e de tp krijgen.
Het zou voor mij zo een perfecte timing zijn, ik hoop het zo....
Keep the fingers crossed hier nu. 🤞

@Onzefamilie hoe gaat het met jou? Met de meds?
Weet je al wanneer je de tp krijgt?

X

Geplaatst

Wat spannend @Kitje!! Hoop zo dat het nu dan eindelijk doorgaat 🙏.

En hoe is het bij jou @Onzefamilie?

Hier gaat het goed. Placenta ligt wel laag, daarom moet ik met 32 weken terugkomen. Maar hoefde mij niet druk te maken. Ik denk wel dat ik haar af en toe voel. Niet zo vaak als ik zou willen, maar goed heb niet het gevoel dat er iets mis is, dus dat zal dan ook wel niet..

nou lieve dames geniet van jullie pinksterweekend! 😊

Geplaatst

Ja, spannend, ik hoop het ook.
Komende week zou er meer duidelijk worden volgens mijn contactpersoon.
Ze houdt me goed op de hoogte.

De timing is perfect dit keer, want precies in die week ben ik alleen thuis waarschijnlijk.
En kan ik gewoon gaan zonder dat ik hoef uit te leggen waarom ik een paar dagen weg ben.
Volgens mijn contactpersoon is het destiny en moet het gewoon goed komen.

Fijn dat het goed gaat met jou @Marsukar dan ook niet druk maken hoor, anders zouden ze dat niet gezegd hebben.
Enige nadeel met laagliggende placenta is dat het eventueel voor de opening zou kunnen schuiven en dan zou je een keizersnede moeten ondergaan als dat zo is.
Als er iets mis zou zijn, dan hadden ze dat wel gezegd ook, gewoon lekker op je gevoel blijven gaan, dat is meestal wel juist.

En naarmate ze groter wordt, en sterker, ga je haar meer voelen.
Over een paar weekjes dan mopper je als ze weer eens tegen een rib heeft geschopt, of als je een nacht wakker hebt gelegen omdat ze de hele nacht druk bezig is geweest... 😂
Want vaak worden zij druk als jij wil slapen.....
Ook als je rustig ligt voel je alles beter natuurlijk, dat scheelt ook.

Nou, fijn weekend voor iedereen, het wordt prachtig weer!
Lekker genieten ervan.

Groetjes

Geplaatst

@Kitje

Wat goed nieuws, zo blij voor je.. nou dan lopen jij en ik gelijk. Wat geweldig, duimen dat vliegverkeer open gaat. Ja dan is het destiny.

Nou mag pas 8 juni echo en dan hopenlijk beginnen  met de amazing poezenbollen... ze zeiden dan als alles goed erui ziet. Dat ze week later terug plaatsen ligt aan de slijmlaag in mijn baarmoeder.  Dus hoop 15de want 13 en 14 vieren we onze zoon  zijn 4De verjaardag. 

Ik ga gewoon vragen of dat kwaad kan. 

@marsukar, pas goed op jezelf en als je in bezit ben van een yoga bal raad ik aan dan lekker voorzichtig schommelen. Dat helpt voor de bloedtoevoer en helpt de  placenta kracht te geven.

Fijn weekend pinksteren

Geplaatst

Ohh, dan lopen we echt bijna gelijk @Onzefamilie dit is gewoon meant to be!
Als ik de 1e ongesteld wordt, dan moet ik op de 12e de echo doen, de 13e bevruchten ze dan de eitjes en de 18e tp.
Als het de 31e komt dan alles een dag eerder waarschijnlijk.
Eea is ook afhankelijk van de echo, ze zeiden dat na de echo de data mss nog een of 2 dagen bijgesteld konden worden.

Moet dan op de eerste dag weer met de Estrofem beginnen, de poezenbollen en Duphaston volgt dan na de echo, dan krijg ik de rest van het protocol.
Zwangerschapstest dan op 2 juli.

Er gaat wel vliegverkeer naar Letland, maar momenteel is het alleen nog dat je een goede reden moet hebben daarheen te gaan.
Alleen de buurlanden mogen zo er in.
Ik hoop en bid dat het deze keer dan wel gaat lukken....

Spannende tijd nu voor jou ook Onzefamilie...
Zou mooi zijn, de 15e, kun je eerst nog onbezorgd de verjaardag van jullie zoon vieren.
En dan daarna rust pakken.

Dat ga ik deze keer dus ook veel meer doen dan alle andere keren.
Ik zorg dat alles in kannen en kruiken is hier, dat ik 2 weken lang niet veel hoef te doen.
De clinic zei ook dat dat moest, 2 weken rustig aan doen en niet zwaar tillen.
Terwijl hier in NL zeggen ze dat je gewoon alles mag.

Maar, zou gewoon vragen idd Onzefamilie, of dat kwaad kan, de 15e.
Fingers crossed voor ons allemaal.... 🤞🍀

Geplaatst

Lieverds, even een update van mijn kant!

Als eerste word ik echt super blij van alle goede nieuwtjes en ontwikkelingen. Wat maken we allemaal veel mee zeg! 

@kitje fijn dat je weer een houvastje hebt, snap heel goed dat je de moed soms heel snel wegzakt. Maar blijf positief!

@Onzefamilie jij ook!! 8 juni vingers crossed 💪🏻

@Marsukar wat gaat het snel hè!

Ik heb vorige week ook contact gehad met de fertiliteitsarts en ze vertelde mij dat ik gewoon weer kon instromen in het traject. Ik wil alleen even aan jullie doorgeven dat ik met het traject ben gestopt. Mijn man en ik zijn definitief uit elkaar gegaan en sinds begin deze week is het hoge woord eruit dat wij gaan scheiden.

Aangezien de overgebleven eitjes bevrucht zijn door mijn man zal ik ze laten vernietigen.

Het zit me soms zo zwaar tegen in mijn leventje en dit terwijl ik het mezelf zo gun. Sterk blijven heb ik allang bewezen. Mijn tijd komt nog wel.

Ik blijf jullie af en toe volgen en ik blijf die duimpjes draaien voor jullie.

Dikke knuffie van Mij 

Geplaatst

Ach jeetje zeg @LouLou1980. Nou wat kan het leven soms toch oneerlijk in elkaar zitten... Je schrijft het wel heel sterk. (Of in ieder geval, zo komt het over). 
Jouw tijd komt zeker nog wel. Eerst dit verdriet maar verwerken. 
Heel veel sterkte! Heel fijn even wat van je te horen! Weet dat je altijd welkom bent om je gedachtes hier te kunnen plaatsen. 
Een dikke virtuele knuffel voor jou!

Geplaatst

Wat erg @LouLou1980!
Vind het heel rot voor je dat jullie gaan scheiden, wat een moeilijke tijd moet je hebben gehad....
En wat lief dat je dat deelt met ons.
De beslissing de overgebleven Emmy's te laten vernietigen snap ik heel goed, maar wat een zware beslissing moet dat zijn geweest voor je!
Ik had het jou (en ieder van ons) ook zo gegund.

Dit nu eerst een plek zien te geven en jouw tijd komt zeker ook wel.
Je schreef ooit eens in dit topic vele blz terug dat de punctie bij jou toen heel dramatisch was verlopen, maar mocht je ooit info willen over eiceldonatie en bevruchting van een (anonieme) donor, dan mag je me gerust contacten en wil ik je graag helpen aan info waar ik kan.

Veel sterkte lieverd en weet dat je altijd welkom bent om mee te babbelen, of als je ff je ei kwijt moet, of wat dan ook!

Dikke knuffel voor jou! 😘

Geplaatst

Hier vanavond fantastisch nieuws ontvangen.
De regering van Letland heeft besloten om toerisme vanaf morgen weer toe te staan en vanaf bepaalde landen hoef je dan niet in quarantaine daar.
En Nederland staat op de lijst van "veilige" landen, dus ik kan erheen!
Heb vlucht en appartement geboekt.
De menstruatie kwam een dag te laat, was voorzien op 1 juni, maar kwam vanmorgen vroeg.
Vanavond met de medicatie beginnen, de 13e echo om bms te laten meten, de 14e worden de eitjes bevrucht, de 18e vliegen, de 19e terugplaatsing en de 20e weer naar huis met gevuld buikje.
Ik ben echt zoooooo blij.
Gaan we deze maand samen op het wachtbankje @Onzefamilie!
En weg gaan er NIET vanaf, hooguit om ons te verplaatsen naar het 'uitgerekend in "februari/maart bankje" 🤞😊

Geplaatst

@LouLou1980

Och lieverd wat naar zeg, wat een klap. Weet hoe het is om te scheiden. Weet er alles van. 

Wij waren toen ook bezig en ook daarvan niks meer bewaard  gebleven.

Zei ik blijf altijd alleen nou niks is minder waar en het tij kan keren.

Sluit het goed af samen maak het niet een vecht maar goed einde. Want alleen dan kan je weer verder door. Het leven zal nooit stil staan, het verdriet zal er zeker zijn. Maar vergeet niet dat waar liefde ooit zat verdriet de boezemvriend is.

Wou dat ik je gewoon even een knuff kon geven even schijtrolwccoronadoortrekken en gewoon even een knuff. Je bent niet alleen en blijf gewoon bij ons je hoort gewoon bij ons clubje.

Of we allemaal zwanger zijn hopen we in einde zoniet wil ik nog ook steeds  een meet en greet met zijn alle doen

Jij hoort daar bij! Net als @Nora90

@Kitje

@Marsukar

dus je bent bij dezs gewaarschuwd ik ga gewoon op loulou jacht hahahha.

@Kitje

Spannend, wat gaaf ja ik mag dus maandag echo voor mijn bms en mijne is normaal al best dik du verwacht hem al wel rond de 11. 

Maar zo blij als ee n ei voor jouw, he he eindelij positief eindelijk het lichtpuntje. 

Wie weet het bootje met zijn alle varen. Beschuitje varen theetje drinKen.

Hoop dat ons eskimotje goed ontdooid en daarna springkuikentjes goed groeit.

Nu wel bang morgen accupuntuur, maar al sinds vorige week mega rugpijn tranen over mijn wangen. Heb vandaag naproxen voorgeschreven gehad dua hoop paar daagjes wantmag dat minimaal 7 dagen voor tp niet gebruikt hebben.

Bang voor alles, stress mega morgen ook onze knul eerste schooldag op grote school. Volgende week is hij jarig. Dan is hij 4 

Alles valt gewoon samen. 

P.s. mocht ons eskimotje  niet lukken dan stoppen wij geheel, we hebben alles op zolder staan voor zowel een jongen als een meisjes baby dus als jullie dan later wat nodig hebben geef een gil.

Nu weer plat want pijn is niet fijn. 

Fijne avond dames

IMG-20200523-WA0011.jpeg

Geplaatst

@Kitje wow wat een goed nieuws. Ik ben er even uit geweest ivm een mega verbouwing hier thuis, maar dit is super om te horen. Ik ga heel hard voor je duimen.

Wij hebben inmiddels een echo gemaakt en ik heb nog ruim voldoende follikels om door te gaan, gemiddeld 12. Nu nog kijken waar we de behandeling gaan starten. Maar jij eerst en dat gaat zeker goed.

Liefs Simoon

Geplaatst

@Onzefamilie hoe was je accupunctuur geweest? Hoop dat het je goed heeft gedaan of iig rust heeft gebracht.
Baat het niet, dan schaadt het ook niet denk ik dan altijd maar.
Balen van je rug, hopelijk gaat het intussen wat beter.
Morgen echo voor je bms, maar zo te lezen gaat dat wel goed komen. 👍
Wordt spannende tijd he zo voor ons beidjes.
Weet je al wanneer jullie eskiomootje ontdooit en teruggeplaatst gaat worden intussen?
En hoe was het gegaan met school van jullie zoontje?
Spannend weer zo'n volgende stap, hopelijk heeft hij een leuke dag gehad.
Binnenkort dan "gewoon" naar school, gelukkig hoeven jonge kindjes geen afstand te houden en kunnen onbekommerd spelen en gewoon onbezorgd jong zijn.

Hier geen nieuws, menstruatie is alweer voorbij, zit aan de meds sinds de 2e, Estrofem nu.
Volgend weekend echo en dan krijg ik te horen wanneer de bollen (bah) en de Duphaston erbij komen, dat is dan schijnbaar weer afhankelijk van de echo.
Gelukkig is mijn bms ook altijd goed, dat zij de gyn nog tegen mij het was altijd mooi dik met lijntje ertussen precies zoals het hoort.
Ga dit keer de echo niet bij Geertgen laten doen, maar bij een Echocentrum in Eindhoven.
Is dichterbij voor mij, en scheelt een hoop geld (35 Euro ipv 95 bij Geertgen).
Heb ervoor gebeld, op de site staat dat ze medische echo's doen, nee hoor, was geen probleem het bms te meten.
Dus dat is fijn scheelt me weer wat geld, moet het zelf betalen, dus wat ik kan besparen is meegenomen he.

Gister gezellig etentje gehad met een vriendin van mij, die ene die weet van deze plannen.
Ze was heel blij dat ik toch ermee door ben gegaan, ze zei van ik vond het zo jammer dat je zo in zak en as zat, maar denk dat het ook wel door de hormonen gekomen is, want normaal gesproken ben jij zo niet, jij geeft nooit op, jij bent een vechter.
Vond ik dan wel weer superlief dat ze dat zei.

Maar nu heb ik toch wat anders, mss weet iemand van jullie dat?
Ik was bij de tandarts afgelopen week en toen heeft die foto's gemaakt en gezien dat er tussen 2 kiezen een miniem gaatje zit.
Dus dat moet die maken.
Maar als die boort zonder verdoving zit ik tegen het plafond!
Dus heb graag verdoving.
Maar de afspraak voor hiervoor is de 29e.
Dat is dus na de tp.
Kan dat kwaad denken jullie?
Om dan verdoving te doen?
Die vriendin van mij (is mondhygieniste) die zei namelijk dat ik dat beter niet kan doen en beter of zonder verdoving doen, of wachten tot na 3 maanden.
Weet iemand van jullie mss hoe dat zit?
Ga ook wel nog navragen bij de clinic.

@Siepie Bedankt voor je bericht, hoop dat het allemaal gaat lukken idd en wat goed nieuws kon ik wel gebruiken na alle pech van de afgelopen tijd.
Verbouwing gaat idd veel tijd in zitten, hier binnenkort ook verbouwing, das het enige dat slecht getimed is nu, maar ja.
Hoef zelf gelukkig weinig te doen eraan.

Fijn dat je nog genoeg follikels hebt, dat geeft de burger moed.
Heb je intussen een clinic gevonden waar je behandeld kunt worden?
Want zou er niet te lang mee wachten, hier in NL hebben ze vaak wachttijden die best kunnen oplopen, ook moet je vaak nog naar een psycholoog enzo om te bepalen of je dat allemaal wel aankunt ofzo, geen idee, maar ik moest dat iig wel, waardoor kostbare tijd verloren ging (een half jaar bijna bij mij).

Groetjes aan iedereen en fijne zondag!

Geplaatst
16 uur geleden, Kitje zei:

@Onzefamilie hoe was je accupunctuur geweest? Hoop dat het je goed heeft gedaan of iig rust heeft gebracht.
Baat het niet, dan schaadt het ook niet denk ik dan altijd maar.
Balen van je rug, hopelijk gaat het intussen wat beter.
Morgen echo voor je bms, maar zo te lezen gaat dat wel goed komen. 👍
Wordt spannende tijd he zo voor ons beidjes.
Weet je al wanneer jullie eskiomootje ontdooit en teruggeplaatst gaat worden intussen?
En hoe was het gegaan met school van jullie zoontje?
Spannend weer zo'n volgende stap, hopelijk heeft hij een leuke dag gehad.
Binnenkort dan "gewoon" naar school, gelukkig hoeven jonge kindjes geen afstand te houden en kunnen onbekommerd spelen en gewoon onbezorgd jong zijn.

Hier geen nieuws, menstruatie is alweer voorbij, zit aan de meds sinds de 2e, Estrofem nu.
Volgend weekend echo en dan krijg ik te horen wanneer de bollen (bah) en de Duphaston erbij komen, dat is dan schijnbaar weer afhankelijk van de echo.
Gelukkig is mijn bms ook altijd goed, dat zij de gyn nog tegen mij het was altijd mooi dik met lijntje ertussen precies zoals het hoort.
Ga dit keer de echo niet bij Geertgen laten doen, maar bij een Echocentrum in Eindhoven.
Is dichterbij voor mij, en scheelt een hoop geld (35 Euro ipv 95 bij Geertgen).
Heb ervoor gebeld, op de site staat dat ze medische echo's doen, nee hoor, was geen probleem het bms te meten.
Dus dat is fijn scheelt me weer wat geld, moet het zelf betalen, dus wat ik kan besparen is meegenomen he.

Gister gezellig etentje gehad met een vriendin van mij, die ene die weet van deze plannen.
Ze was heel blij dat ik toch ermee door ben gegaan, ze zei van ik vond het zo jammer dat je zo in zak en as zat, maar denk dat het ook wel door de hormonen gekomen is, want normaal gesproken ben jij zo niet, jij geeft nooit op, jij bent een vechter.
Vond ik dan wel weer superlief dat ze dat zei.

Maar nu heb ik toch wat anders, mss weet iemand van jullie dat?
Ik was bij de tandarts afgelopen week en toen heeft die foto's gemaakt en gezien dat er tussen 2 kiezen een miniem gaatje zit.
Dus dat moet die maken.
Maar als die boort zonder verdoving zit ik tegen het plafond!
Dus heb graag verdoving.
Maar de afspraak voor hiervoor is de 29e.
Dat is dus na de tp.
Kan dat kwaad denken jullie?
Om dan verdoving te doen?
Die vriendin van mij (is mondhygieniste) die zei namelijk dat ik dat beter niet kan doen en beter of zonder verdoving doen, of wachten tot na 3 maanden.
Weet iemand van jullie mss hoe dat zit?
Ga ook wel nog navragen bij de clinic.

@Siepie Bedankt voor je bericht, hoop dat het allemaal gaat lukken idd en wat goed nieuws kon ik wel gebruiken na alle pech van de afgelopen tijd.
Verbouwing gaat idd veel tijd in zitten, hier binnenkort ook verbouwing, das het enige dat slecht getimed is nu, maar ja.
Hoef zelf gelukkig weinig te doen eraan.

Fijn dat je nog genoeg follikels hebt, dat geeft de burger moed.
Heb je intussen een clinic gevonden waar je behandeld kunt worden?
Want zou er niet te lang mee wachten, hier in NL hebben ze vaak wachttijden die best kunnen oplopen, ook moet je vaak nog naar een psycholoog enzo om te bepalen of je dat allemaal wel aankunt ofzo, geen idee, maar ik moest dat iig wel, waardoor kostbare tijd verloren ging (een half jaar bijna bij mij).

Groetjes aan iedereen en fijne zondag!

@Kitje

Accupuntuur  was anders maar nog niet echt effect woensdag weer. Zitten nu in auto op weg naar Zwolle.  Onze kerel is helemaal door dolle heen. 

Ja spannend  hoor en mooi dat het goedkoper kan. Het is al zo duur allemaal. 

Je vraag over  verdoving zou het idd uitstellen tot na 12 weken zwanger.

Want het kan de embryo afstoten en dat willen we niet. Zolang je nog niet pijn hebt eraan kam je het uitstellen. Zekerheid voor alles, maar ja de spanning zit er weer in.

Woensdag weer accupuntuur,  druk bezig met soliciteren  voor mijn vrouw. Contract beeindigd ivm corona.:( 

Vandaag horen we meer we hopen de 15de tp te hebben dat is onze hoop. 

Ik ga nu even stil zijn hahah zenuwen  gieren

Geplaatst

En hoe was de echo geweest @Onzefamilie?
Hopelijk het gewenste resultaat en een lekker dik bms.

Hebben jullie aan jullie zoontje verteld over jullie plannen?
Hopelijk woensdag meer effect met de acupunctuur.

Balen zeg dat je vrouw toch haar contract niet heeft kunnen verlengen, daar waren jullie al bang voor, maar ik hoopte zo dat het misschien toch verlengd zou worden.
Hopelijk vind ze snel een nieuwe, leuke baan.

Ja, dat zei mijn vriendin ook, dat ik beter kon wachten ermee, of vooraf laten doen, maar dan had de tandarts geen tijd.
Bedankt voor je input iig.

Nee, ik heb geen last ervan, het gaatje kwam aan het licht toen ze foto's maakten.
Het zit aan de zijkant van de kies, dus niet in het kauwvlak en moet wel gemaakt worden zodat het niet de kies ernaast ook aantast.
Heb daar helemaal niet over nagedacht toen ik die afspraak maakte en als ik het zonder verdoving doe kan het ook gewoon doorgaan natuurlijk, alleen dat is dan weer zo pijnlijk....

Ik denk er nog heel ff over na wat te doen, verzetten naar ergens eind september ofzo of toch zonder verdoving....
Afspraak is over 3 weken, dus dat kan nog wel even met verzetten.
Gedoe toch weer, heb bijna nooit gaatjes en net nu... 😞

Goh, als jij de 15e je tp van de eskimo krijgt dan lopen we echt bijna gelijk... Ik krijg de 19e tp.
Scheelt dan maar 4 dagen.
Moet jij dan ook bloedtest doen?

Op mijn brief staat dat ik dan op 3 juli bloedtest moet doen.
Maar ik loop alweer op de zaken vooruit... 😂

Geplaatst

Wat fijn dat jullie beiden bijna de tp krijgen. Hoop dat je vandaag al goed nieuws hebt gekregen over je bms @Onzefamilie
Vind het zo spannend voor jullie. Leef echt mee hoor en blijf absoluut duimen. Gun het jullie allemaal zo!!!

Wat betreft de Tandarts @Kitje.. Helemaal mee eens. Als je daarmee kunt wachten, dan maar doen. Liever nu al het zekere voor het onzekere nemen. 

Hier gaat het goed. Vrijdag naar vk geweest. Ik voel haar niet zoveel, maar dat zegt niks. Volgens vk beweegt ze juist heel erg veel. Ook toen ze naar het hartje ging luisteren, dus vk zegt dat ik haar zeker straks ga voelen. Een drukke dame. Kan ook niet anders met zo’n moeder 😬😉. Gisteren het wiegje vast in elkaar gezet. Het komt steeds dichterbij. Zo spannend! 
Jullie straks ook op deze wolk. Zitten we er toch nog heel eventjes samen op ☺️. Hoop het zo 🙏 

Geplaatst

@Kitje @Marsukar

Nou terug van zwolle, we hebben groen licht. 15de doen ze de tp. Erg spannend zondag ontdooien ze het eskimotj en hopelijk groeit  hij goed.

Duimen duimen en duimen.

Mijn bmS was al 11.7 dus dat is super. Mag pas woensdag poezenbollen beginnen. Dus weer spannend. Alles was verder mooi rustig in mijn baarmoeder. Dat is ook een opluchting. Alleen contant pijn in rug(bijwerking van estrofem)

Ja soliciteren  gaat gewoon door, ja eruit door corona maar er klopt iets niet. Is vriendjespolitiek. 

Jaaaa dan lopen wij samen ik mag dan een test doen 13 dagen na tp. Dus de 28ste. 

En ga met huisarts overleggen voor de bloedtesten wekenlijks te plannen zodat ik niet naar zwolle ervoor hoef. En dat het mij helpt met mijn angsten.

Allemaal spannend weer. 

Geplaatst

Wat fijn @Marsukar dat alles goed gaat met jou en de kleine dame.
Nee, dat je haar niet zoveel voelt hoeft niks te betekenen, dat komt nog wel als ze groter is en sterker wordt, dat je haar dan meer voelt.
En een klein druktemakertje brengt leven in de brouwerij.
Ja, komt dichterbij voor jou nu he?
Je zal nu ook wel rond de levensbatbaarheidsgrens zitten.
Dat vond ik zo een mijlpaal destijds, dat ik dacht van fijn, als die nu komt (hope not) dan heeft die kans.
Nog iets meer dan 3 maanden te gaan voor je.
Hopelijk schuiven Onzefamilie en ik dan nog even aan op het bankje....

@Onzefamilie wat fijn dat jullie groen licht hebben en dat je bms lekker dik is, is nu al boven de gewenste 7 mm.
Heeft je eskimo straks lekker bedje om in te nestelen.
Ik ga zo hard voor je duimen dat de eskimo goed ontdooit en lekker door gaat met ontwikkelen zodat die veilig en warm bij jou teruggeplaatst wordt.
Goed idee ook om die wekelijkse bloedtesten te gaan doen dan, stress moet je zien te vermijden dus als dit voor jou helpt, dan zou ik dat zeker zo doen hoor.

We gaan echt bijna gelijk op dan zeg.

Ik mag zaterdag voor de echo en dan gaan ze de 14e de eitjes bevruchten.
Hoop zo dat ik dan toch wel een aantal goede emmy's heb.
Stuk of 4 zou ik heel erg blij mee zijn.
Dat geeft dan meer kansen. ook.

Spannende tijd deze maand he?
En dan samen op de wolk naast Marsukar, wat zou dat fijn zijn!

🤞🙏🍀

Geplaatst

Gefeliciteerd @Onzefamilie met jullie zoontje.
Als ik het goed onthouden heb dan vierden jullie zijn verjaardag dit weekend.
Weet alleen niet meer of het de 13e of 14e was, maar dat maakt ook niet uit.
Hoe is het verder met je?
Inmiddels aan de poezenbollen begonnen en morgen dan de ontdooiing van jullie eskimootje....
Ik zal keihard duimen dat het goed gaat en dat je een mooie tp krijgt maandag.
Dat was maandag toch?

Gister kreeg ik ineens nog een schok te verwerken die later gelukkig alsnog goed kwam.
Voor vanmiddag had ik een echo gepland staan, krijg ik om 21.15 uur telefoon van de echo kliniek.
Degene die de echo zou doen was verkouden en dus had die afgebeld, dus de echo kon niet door gaan.
Want ja, stel dat ze corona had....
Maar ik had geen schuifmogelijkheden want de echo MOEST op de 12e of de 13.
Ja, zegt ze, het kan niet, enige wat ik voor je kan doen is maandagochtend 11.40 uur.
Dus ik was helemaal in paniek na dat telefoontje, heb de clinic geappt en ben online gaan kijken naar andere opties.
Maar op vrijdagavond 21.15 uur is alles dicht....
En niet iedere echo kliniek doet ook dit soort echo's....
Ik vond eentje in Amsterdam die vandaag om 9 uur open ging, denk ja, dan bel ik die maar morgen of ze heeeeel misschien een gaatje vrij hebben.
Dikke tranen ook, man, zal het ooit eens meezitten bij mij????
Ik kreeg een bericht uit Riga terug dat het vervelend was, maar dat ik die echo dan maar maandag moest doen, het was geen grote ramp.
Dus ik zat helemaal in zak en as op de bank.

Kwartiertje later weer telefoon, weer de echo kliniek.
Ze had iemand die met zwangerschapsverlof was bereid gevonden om de echo uit te voeren, iemand die ook deze echo's uit kon voeren.
En zij zou toch de echo doen, dus de afspraak van vandaag kon blijven staan.
Ik was zo blij en opgelucht, meteen de clinic in Riga gemeld dat het toch door ging.

Vanmiddag daar dus heen geweest voor de echo.
Voelde me enigszins schuldig wel dat zij nu in haar verlof echo's ging maken, maar ze hadden alle afspraken door laten gaan, niet alleen de mijne.
Ze vertelde dat ze 11 weken geleden was bevallen en dat ze het niet erg vond.
Ik was haar zo dankbaar en dat heb ik haar ook gezegd.

Ze zei dat het er allemaal supermooi uit ziet van binnen, ze kon ook het vleesboompje zien dat ik heb en dat ik ongeveer halverwege mijn cyclus was omdat de baarmoedermond een stukje open stond.
Mijn bms was ook supernetjes en al best dik, het was 8,9 (moet minimaal 7 zijn) en ik heb nog bijna een week te gaan.
Dit is een mooi nestelbedje hoor zei ze, dus dat was fijn om bevestigd te krijgen.
Ik kreeg netjes 2 foto's mee, kon ook op usb als ik wilde, maar foto's was genoeg.

Ze nam er echt ook de tijd voor en vertelde dat zij regelmatig vrouwen krijgt die een behandeling in het buitenland hebben.
Letland was voor haar nieuw, had ze nog niet eerder gehoord dat iemand daarheen ging.
Heel fijne vrouw was het, vond niks gek en keek nergens van op.
Ze doen alle echo's ook alle medische.

Ze vroeg mij ook of ik eentje of 2 wilde laten terugzetten.
Dus ik vertelde haar over mijn twijfels, maar ook over de angst dat het mislukt, corona weer oplaait en het land terug op slot gaat en ik er mss weer maanden niet heen kan.
Ze vertelde dat zij 11 weken geleden bevallen was van een 2-eiige tweeling en dat ze het toch wel een zwaardere zwangerschap vond dan van eentje (ze had al 2 kindjes voor de tweeling) en dat ze ook de zwangerschap spannender vond.
De risico's op complicaties zijn idd wel iets groter, maar ook niet dermate groot dat je het niet zou moeten nemen.
Ook heb je iets grotere kans dat er tenminste eentje blijft plakken.
Ze wenste me veel succes en geluk toe.
Heb iig al besloten dat als het lukt en ik zou kiezen voor pretecho's oid dat ik die dan bij haar laat doen.

Dus al met al kwam alles toch goed gelukkig.

Morgen worden de eitjes ontdooit en bevrucht met ICSI.

Ze sturen me morgen een update hoeveel eitjes de ontdooiing overleefd hebben en ICSI hebben ondergaan.
Maandag krijg ik dan een update hoeveel bevruchtingen er zijn en dan woensdag nog een keertje.
Vrijdag kan ik er dan 1 of 2 laten terug zetten, maar dat kan ik beslissen op het moment van tp nog, dus daar denk ik nog even over na.

Ik kan nog steeds niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren.
Maar vooralsnog ziet alles er heel goed uit.

Nou meiden, fijn weekend!
En ik duim voor jou hoor, Onzefamilie! 🤞

Geplaatst
4 uur geleden, Kitje zei:

Gefeliciteerd @Onzefamilie met jullie zoontje.
Als ik het goed onthouden heb dan vierden jullie zijn verjaardag dit weekend.
Weet alleen niet meer of het de 13e of 14e was, maar dat maakt ook niet uit.
Hoe is het verder met je?
Inmiddels aan de poezenbollen begonnen en morgen dan de ontdooiing van jullie eskimootje....
Ik zal keihard duimen dat het goed gaat en dat je een mooie tp krijgt maandag.
Dat was maandag toch?

Gister kreeg ik ineens nog een schok te verwerken die later gelukkig alsnog goed kwam.
Voor vanmiddag had ik een echo gepland staan, krijg ik om 21.15 uur telefoon van de echo kliniek.
Degene die de echo zou doen was verkouden en dus had die afgebeld, dus de echo kon niet door gaan.
Want ja, stel dat ze corona had....
Maar ik had geen schuifmogelijkheden want de echo MOEST op de 12e of de 13.
Ja, zegt ze, het kan niet, enige wat ik voor je kan doen is maandagochtend 11.40 uur.
Dus ik was helemaal in paniek na dat telefoontje, heb de clinic geappt en ben online gaan kijken naar andere opties.
Maar op vrijdagavond 21.15 uur is alles dicht....
En niet iedere echo kliniek doet ook dit soort echo's....
Ik vond eentje in Amsterdam die vandaag om 9 uur open ging, denk ja, dan bel ik die maar morgen of ze heeeeel misschien een gaatje vrij hebben.
Dikke tranen ook, man, zal het ooit eens meezitten bij mij????
Ik kreeg een bericht uit Riga terug dat het vervelend was, maar dat ik die echo dan maar maandag moest doen, het was geen grote ramp.
Dus ik zat helemaal in zak en as op de bank.

Kwartiertje later weer telefoon, weer de echo kliniek.
Ze had iemand die met zwangerschapsverlof was bereid gevonden om de echo uit te voeren, iemand die ook deze echo's uit kon voeren.
En zij zou toch de echo doen, dus de afspraak van vandaag kon blijven staan.
Ik was zo blij en opgelucht, meteen de clinic in Riga gemeld dat het toch door ging.

Vanmiddag daar dus heen geweest voor de echo.
Voelde me enigszins schuldig wel dat zij nu in haar verlof echo's ging maken, maar ze hadden alle afspraken door laten gaan, niet alleen de mijne.
Ze vertelde dat ze 11 weken geleden was bevallen en dat ze het niet erg vond.
Ik was haar zo dankbaar en dat heb ik haar ook gezegd.

Ze zei dat het er allemaal supermooi uit ziet van binnen, ze kon ook het vleesboompje zien dat ik heb en dat ik ongeveer halverwege mijn cyclus was omdat de baarmoedermond een stukje open stond.
Mijn bms was ook supernetjes en al best dik, het was 8,9 (moet minimaal 7 zijn) en ik heb nog bijna een week te gaan.
Dit is een mooi nestelbedje hoor zei ze, dus dat was fijn om bevestigd te krijgen.
Ik kreeg netjes 2 foto's mee, kon ook op usb als ik wilde, maar foto's was genoeg.

Ze nam er echt ook de tijd voor en vertelde dat zij regelmatig vrouwen krijgt die een behandeling in het buitenland hebben.
Letland was voor haar nieuw, had ze nog niet eerder gehoord dat iemand daarheen ging.
Heel fijne vrouw was het, vond niks gek en keek nergens van op.
Ze doen alle echo's ook alle medische.

Ze vroeg mij ook of ik eentje of 2 wilde laten terugzetten.
Dus ik vertelde haar over mijn twijfels, maar ook over de angst dat het mislukt, corona weer oplaait en het land terug op slot gaat en ik er mss weer maanden niet heen kan.
Ze vertelde dat zij 11 weken geleden bevallen was van een 2-eiige tweeling en dat ze het toch wel een zwaardere zwangerschap vond dan van eentje (ze had al 2 kindjes voor de tweeling) en dat ze ook de zwangerschap spannender vond.
De risico's op complicaties zijn idd wel iets groter, maar ook niet dermate groot dat je het niet zou moeten nemen.
Ook heb je iets grotere kans dat er tenminste eentje blijft plakken.
Ze wenste me veel succes en geluk toe.
Heb iig al besloten dat als het lukt en ik zou kiezen voor pretecho's oid dat ik die dan bij haar laat doen.

Dus al met al kwam alles toch goed gelukkig.

Morgen worden de eitjes ontdooit en bevrucht met ICSI.

Ze sturen me morgen een update hoeveel eitjes de ontdooiing overleefd hebben en ICSI hebben ondergaan.
Maandag krijg ik dan een update hoeveel bevruchtingen er zijn en dan woensdag nog een keertje.
Vrijdag kan ik er dan 1 of 2 laten terug zetten, maar dat kan ik beslissen op het moment van tp nog, dus daar denk ik nog even over na.

Ik kan nog steeds niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren.
Maar vooralsnog ziet alles er heel goed uit.

Nou meiden, fijn weekend!
En ik duim voor jou hoor, Onzefamilie! 🤞

@Kitje

Bedankt voor de felicitaties  ja vandaagen morgen verdeeld in 2dagn ivm regels corona.

Wow wat wwn rollarcoaster heb jij dan gehad en wat een mooie bms. Dat is weer goed nieuws.

Wat een gedoe, maar blij opgelost. Als ik de leuze had zou ik als ik 2 eitjes nog had ze beide laten terug plaatsen. Gewoon meer kans..

Hier erg hectiek, we hebben de hond van mijn ouders te logeren voor 6 weken. Mijn vader is niet in orde( word de 24ste geopereerd )

Allemaal stress doe me best ben nerveus voor maandag, mijn vrouw mag nietmee naar binnen ook al heb ik dus ptss daar word geen uitzondering voor gemaakt. Dit is gewoon lastig.

Ik ga ze maandag ochtend vroeg bellem kijken wat het doet.

Jij mag dan 2 july testen toch? Wij officieel 28ste geven ze aan.

We komen weer in de buurt van de wachtweken. Het word weer afwachten. 

Nog tip hoor  ze graag, 

Geplaatst

Ja, dat valt nu niet mee idd om een verjaardagsfeestje te organiseren met alle restricties @Onzefamilie he?
Gelukkig hebben jullie er een manier op gevonden en hopelijk heeft jullie zoontje een fantastische dag gehad vandaag.

Ik had idd ff een momentje gister, maar ja, het kwam goed gelukkig.
Heb vanmiddag de foto aan mijn contactpersoon geappt en zij heeft het weer naar de dokter toegestuurd.
Volgens haar was de dokter erg blij met het resultaat van de echo en het was heel erg goed.
Dat had de echoscopiste ook al gezegd, maar is fijn als de dokter het bevestigd.

Nu morgen afwachten, ze laat me wat weten na de ICSI.

2 Eitjes geeft idd iets meer kans, maar ook iets meer risico op een tweelingzwangerschap met daar ook wat meer risico's.
De echoscopiste (schrijf je dat zo eigenlijk?) zei tegen mij dat ze het nu de kindjes geboren zijn wel superleuk en bijzonder vind en ook leuk voor de kindjes, die zijn altijd met tweetjes.

Jij zou 2 doen ja? Ook als het extra risico's geeft op complicaties?
Dat is het hem eigenlijk voor mij, ik vind tweeling geen enkel probleem, maar ben beetje bang voor complicaties en een vroeggeboorte.

Vind het stom dat je vrouw niet mee naar binnen mag met de tp, tegenwoordig mag er toch ook 1 persoon mee met de echo, hoezo dan weer niet met de tp?
Belachelijk.
Zeker in jouw geval met je ptss, maar ook omdat het iets bijzonders is tussen jou en je vrouw, namelijk een kindje van jullie samen, ook al groeit het dan in jouw buik, jullie kiezen daar toch samen voor, dan wil je toch ook het hele traject samen doen lijkt mij?
Klotecorona!

Ik mag 3 juli bloedtest doen dan, in eerste instantie hadden ze 2 juli gezegd maar toen gingen ze uit van 1 juni ongi dag, maar dat werd 2 juni heel vroeg in de ochtend, dus schoof alles een dagje op en dan neem ik aan ook de bloedtest.
Maar ga eerst zelf ff over een staafje heenplassen hoor, dan weet ik al wat de uitslag gaat zijn.

Zo ver is het nog niet, eerst moeten we nog wat terugkrijgen en jij eerst!
Maandag, nog 2 nachtjes slapen.
Niet druk om maken mop, laat het over je heen komen, zenn!

Succes met je vader, hoop dat hij de operatie binnenkort goed doorstaat!

Geplaatst

Ahh wat fijn dat je emmy goed ontdooit is, nu fingers crossed dat het zich weer lekker door ontwikkeld en dan morgen lekker warm in jouw buikje!
Ik zal duimen voor je @Onzefamilie 🤞

Hier nieuws uit Riga, de 8 eitjes hebben alle 8 het ontdooien overleefd en hebben een ICSI behandeling gehad vanavond.
Morgen krijg ik te horen of, en hoeveel er bevrucht zijn, dus fingers crossed dat het er lekker veel zijn... 🤞
Afwachten nu voor mij.

Succes morgen Onzefamilie met de tp!
Niet te druk maken he? Dat is niet goed voor je.

😘

Geplaatst

Wat een goed nieuws allemaal!! 

Heel veel succes morgen @Onzefamilie! Hele spannende dag. Probeer ajb te ontspannen. Bedenk; het zijn tot nu toe allemaal goede voortekens. 

Hetzelfde geldt voor jou @Kitje! Vind het zooooo spannend voor jullie!!! Mijn duimen draaien als een gek 🙏

Geplaatst

Dankjewel @Marsukar een beetje goed nieuws mochten we ook wel gebruiken na alle toestanden he?
Hopelijk gaat de goednieuwstrein nog even lekker door!
🤞🍀

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden