Ga naar inhoud

Start nieuw ICSI/IVF traject juli/aug 2020


Johanna82

Aanbevolen Berichten

Haha ja had toevallig 1bericht opgeslagen  en toen kwam ik erachter idd..  wij zijn nu de trotse ouders van een ontzettende deugniet van een jongen die word in jan alweer 3...

Ja vanmorgen de punctie gehad en alles goed gegaan eerste bakje vloeistof was gelijk een super mooi eicelletje gevondennu wachren tot zaterdag da krijgen we te horen of er bevruchting en celdeling js geweest en dan misschien zondag tp...

Spannnendsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hopefulness ik houd niet van achtbanen, ook niet van deze soort 😋  Maar we moeten het er maar mee doen. Ik duim héél hard voor je dat het niet de 19e of de 26e komt dan 🤞🤞🤞

@Missblueeye wat fijn dat de punctie goed is gegaan. Ik las dat je ivf in je natuurlijke cyclus doet, toch? Betekent dat dan ook dat de punctie steeds voor één eitje is? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen? In ieder geval spannend nog even tot zaterdag. Fijn dat je in ieder geval wel in het weekend ook terecht kan!

@Djenna ik hoop dat het goed met je gaat. Kan me voorstellen dat je in ieder geval tot januari even afstand neemt, maar weet dat we aan je denken 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Roza91 ik zag je vraag over acupunctuur. Het helpt mij heel goed. Ik heb een Chinese dame in Alkmaar. Als dat in de buurt is, geef ik je graag haar naam. Ik kijk vooral hoe ze opgeleid zijn. Zij is Chinese arts en acupuncturist en dat is wel echt wat anders dan iemand die 2 jaartjes in nl heeft gevolgd, als je begrijpt wat ik bedoel. Tijdens mijn eerste IVF traject heeft zij mij ook enorm geholpen. Ik geloof er zeker in. Het is een medische wetenschap die al 5000 jaar wordt toegepast. 

@Eggerthon van harte welkom! Spannend dat jullie nu gaan starten! Ik vond het zeker een pittig traject, lichamelijk en emotioneel, maar ik weet ook dat ik lichamelijk best heftig reageer en dat hoeft zeker niet. Als je vragen hebt of twijfels, meld het gerust. Dit is een hele fijne groep van niet oordelende en steunende vrouwen. 🙂 Voor je directe omgeving is het soms lastig te begrijpen. Ik heb mijn ouders en een paar goede vrienden wel meer informatie gestuurd en met hen het proces gedeeld. Maar het is echt aan jullie. Blijf goed praten met je partner, het is ook voor hem best wat, ondanks dat het een polonaise aan jouw lijf is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@johanna82 Dankjewel, dat merk ik nu ook wel in mijn omgeving. Mensen gaan er een beetje vanuit dat IVF een garantie is. Lukt het niet ach dan ga je toch IVF doen dan komt het goed. Wij hebben rond de zomer de keuze gemaakt om mensen toch maar wat te vertellen over onze kinderwens. Na 3 jaar werd het toch wel tijd, met alle ziekenhuis afspraken was het ook steeds lastiger om niets te zeggen.

Ik heb een beetje mee zitten lezen met jullie berichten. Begreep dat sommige van jullie veel eiblaasjes hebben gehad bij de punctie. Ik vroeg me af of jullie daar veel last van hadden?

Ik heb een snelle cyclus wat een zegen was met de iui maar maakte ook daar al vaak 2 a 3 eitjes aan waardoor de iui vaak op dag 11 al plaatsvond. Ben wat bang voor overstimulatie.

Alvast bedankt. En sorry voor mijn lange verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eggerthon 

Welkom!

Logisch dat je het spannend vind. Ik hoop dat alles je mee valt. Ik doorloop het traject altijd fluitend, alleen ben ik erg slecht in de wd (wachtdagen). En de punctie is ook niet leuk, maar dat verschilt enorm per persoon. Je moet het gewoon ondergaan en kijken wat het bij je doet.

Over je angst van overstimulatie kan ik wel aanhaken. Bij mijn eerste traject ben ik giga overgestimuleerd. En dat was geen pretje. Nu bij mijn 2e traject hebben ze mijn protocol aangepast ipv 21 dagen stimuleren heb ik nu maar 10dgn hoeven prikken en was niet overgestimuleerd met het zelfde oogst resultaat. Ik zou je zorgen bij je hoofdbehandelaar neerleggen.

Succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

Welkom iedereen die nieuw is hier. Als er vragen zijn stel ze idd gerust. 

@Roza91 wat lief, hier gaat het nu zijn gangetje. Ik merk aan mijzelf dat ik ondanks dat ik pas in januari ergens weer begin, toch de hoop heb dat het misschien deze maand 'gewoon' lukt. Dus al hebben we even rust ik ben er toch mee bezig🙈

Ik ben een paar dagen geleden op aanraden van iemand naar een paragnost in Alkmaar geweest, nou dat was me wat. Ze begon direct over mijn mk en zag een kindje bij me met een bosje bloemen die haar vertelde dat ik op mijzelf moest letten. Een meisje vertelde de paragnost💖 Daar zijn we nog even op door gegaan tot zij een bruine hond naast me zag zitten die mij bedankte. Emoties all over⭐ 

Ondanks dat ik wat minder reageer lees ik alles hoor meiden. Ik hoop dat het voor iedereen een mooi einde jaar of een spetterend nieuwjaar word met allemaal mooie kindjes.

@Eggerthon  Hier het zelfde verhaal, na 6 iui's van de zomer begonnen met ivf. Van de 7 eitjes 3 over gehouden. Daar is er 1 van teruggeplaatst maar helaas een mk. In januari starten wij met een terugplaatsing in mijn eigen cyclus. Ook wij hebben de mensen om ons heen ingelicht en ik vond het een verademing. Zelf mij werk is echt super meegaand en alles kan en mag. Dat is een grote zorg minder.

@Missblueeye wat fijn dat de punctie goed is gegaan. Dat is altijd al een lekker begin met een goed gevoel... de duimen draaien voor je hoor meid.

@Hopefulness jij aan de ovu testen nu? Of heb ik dat verkeerd begrepen? 

@Loes1986 hoe is je echo gegaan?

@Johanna82 hopelijk voel jij een stuk beter en helpt de acupunctuur goed. Lief dat je altijd zo snel reageert en met goeie tips.

Fijn weekend allemaal en zet hem op💪

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi 

Vandaag de eerste echo gehad na een week prikken. Eitjes zien er goed uit maar moeten nog groter groeien. Weekend verder met prikken en maandag opnieuw een echo. Naar verwachting dan wo-do of vr de punctie.. daar konden ze nu niet veel over zeggen. 
Begin wel een beetje last van lichte buikpijn te krijgen. Dit zal nog wel meer worden naarmate de eitjes groter worden. 
Fijn weekend allemaal!

Liefs Marloes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor de lieve groeten en het meedenken! Vroeg me af of jullie voor de eerste aan het proberen of misschien al een kleine hebben rond lopen?


@Hopefulness
Jeejtje 21 dagen klinkt ook wel als een heftig aantal qua hormoonprikken zeg. Ik geloof dat in ons ziekenhuis 14 dagen het gangbare is. Bij de intake ook meteen aangegeven dat het met iui zo verschrikkelijk snel ging(wat toen natuurlijk heel fijn was, weinig echo's en ziekenhuis bezoeken gehad)


@Djenna
Fijn om te horen dat je wat eitjes over hebt gehouden voor een ronde in je eigen cyclus maar wat een verdriet om de eerste te verliezen. Gaan we samen er in januari tegen aan 😉

Zal voor iedereen hard duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loes1986 wat fijn dat de eitjes goed groeien en spannend je punctie. Ik was daar zo ontzettend zenuwachtig voor de 1e keer. Je weet helemaal niet hoe het gaat lopen. Maar het viel mij zo ontzettend mee. Ik heb 2 dagen rustig aan gedaan wat ik echt wel nodig had. Maar verder was het goed te doen.

@Eggerthon einde jaar begin volgend jaar gaan we het gewoon rocken met zijn alle💪 wij hebben een dochtertje die geboren is op 24-07-2018 met onze eerste iui poging. Het viel dan ook vies tegen dat het er nu 6 waren zonder resultaat en nu dus ivf. Bij ons weten ze ook niet waardoor het komt. Mijn vriend zijn zaadcellen zijn prima in orde en bij mij hebben ze ook niet veel kunnen vinden buiten dat ik een gekantelde baarmoeder heb. Dat ik niet snel en niet veel eitjes produceer heeft daar wel wat mee te maken denk ik zelf, maar ja je hebt er maar 1 nodig dus tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Vandaag de genderreveal: een jongen! Het maakte ons echt niet uit, maar ik vind het wel heel leuk dat de familienaam nu gecontinueerd wordt, verder alleen maar meiden geboren in mijn mans familie met onze achternaam 😉

@Hopefulness ik hoop dat het een oplossing kan bieden, zou mooi zijn! Ik duim dat je ovulatie goed uitpakt. Ik duim weer hoor!!

@Loes1986 oeh, spannend! Deze week dus de punctie! Ze kijken naar je bloedwaardes en de eiblaasjes, dus idd, woe, do, vrij is heel gangbaar. Je hoort waarschijnlijk maandag al iets meer, maar het kan zomaar veranderen ook weer, bij mij zeiden ze ook ma/di en er was die do ervoor zoveel gegroeid dat het zaterdag werd.

@Djenna ik snap het hoor dat je even afstand neemt. Dat is ook echt ok. Die paragnost klinkt interessant zeg! Wauw, dat ze dat allemaal kon zien zo voor je. Ik hoop dat het wat rust heeft gegeven. Dikke knuffel meid!

@Eggerthon Hele verhalen zijn ook welkom hoor, je mag je ei hier lekker kwijt, dat doen wij ook 🙂 Kijk, komt ie: een heel verhaal, haha. Mijn man is verminderd vruchtbaar. Bij mij is niets geks geconstateerd. in aug 2015 zijn wij actief met onze kinderwens gestart, in aug 2016 eerste onderzoeken, in jan 2017 kregen wij te horen: ICSI of niksi. Ik was toen bijna 35. Dus van zelf proberen, meteen ICSI in. Ik heb altijd geroepen dat ik geen IVF traject in zou gaan. vooral om spirituele redenen. Maar onze kidneren hebben mijn principes al uitgedaagd voor ze er waren, haha. We hebben met vrienden gesproken die hetzelfde traject hebben gevolgd. Wij hoorden dat we rond de 10% kans hadden in een jaar (tegen 85-90% bij gezonde stellen) om zwanger te worden. En zo'n 20% kans met ICSI. Ik denk dat het enorm scheelt dat er bij mij weinig mis is. In april 2017 eerste ICSI ronde. 18 eitjes, uiteindelijk 5 goed bevrucht, 1 verse tp gehad van onze dochter nu. In nov 2019 verder met de embryo's die ingevroren waren. In nov zwanger, miskraam. In januari natuurlijk zwanger, miskraam. In feb tp van 1 embryo, een ander embryo uit hetzelfde rietje was niet goed ontdooid. ook miskraam. In maart geen tp want het embryo ontdooide niet goed. In mei weer spontaan natuurlijk zwanger, weer miskraam. In aug 2020 opnieuw een ICSI cyclus gestart. Ik ben nu 18 weken zwanger van de verse tp. Deze ronde had ik 26 eitjes, 8 waren uiteindelijk echt goed bevrucht, eentje dus de verse terugplaatsing en nu dan nog 7 embryo's in de vriezer. Ik merk dat veel eiblaasjes uiteindelijk niet perse gunstig is hoor, 10 is echt heel mooi. Uiteindelijk gaat het om goede bevruchting, niet om de hoeveelheid.

Ik was 35 bij het eerste traject en 38 bij het tweede. Dan zijn de meeste vrouwen minder vruchtbaar. Nou, ik had eitjes te over. En alles rijpt ook mee bij mij, dat is zeker ook anders bij iedereen. 
Ik ben er heel ziek van geweest, beide keren. Ziek, opgezette buik, nachtzweten, missleijk, hoofdpijn, concentratiestoornissen, moe. Ik heb ook beide keren tegen overstimulatie aangezeten, ondanks de maatregelen van het ziekenhuis, de eerste keer extremer dan de tweede keer. En toch heb ik beide keren een verse terugplaatsing gehad, dus direct aansluitend op het traject zonder invriezen.  Halverwege het stimuleren de eerste keer ben ik van 150 naar 100 gonal-f gegaan en mijn oestradiolwaarde ging in 2 dagen ook van 9 naar 17, echt bizar. Ik ben altijd gevoelig geweest voor medicatie, voor hormonen, zo ook de pil. En ik weet ook dat iedereen een eigen reis mee maakt. Spreek je angst zeker uit bij het ziekenhuis en houdt zelf goed vinger aan de pols. Als je vocht vast houdt, in 2 dagen 2 kg of meer aankomt: bellen! Daar zijn ze voor, dus als je twijfelt, gewoon bellen. Dan maar een extra rondje zk. Maar zo te horen letten ze goed op je.
Laat je niet gek maken door de verhalen van anderen hier hoor. We maken allemaal zo ons eigen verhaal mee. En het is wat het is. Jouw lijf reageert zoals het doet. Dus juist nu: blijf ook bij jezelf en neem vooral je intuïtie serieus. de mening van anderen is echt ondergeschikt 😉 Hoe fijn het ook is om elkaar hier te steunen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johanna82

Bedankt voor je verhaal. Fijn om te horen dat het meteen de eerste keer gelukt is met een verse tp. Wat verschrikkelijk verdrietig van alle andere terugplaatsingen. Nu een jongetje wat ontzettend leuk! Van harte gefeliciteerd
@Loes1986
Ga voor je duimen dat je snel meer weet :)

Bij ons is niets gevonden qua afwijkingen. Mijn partner heeft wel jaren geleden met zijn ex in de eerste ronde icsi gezeten en toen uiteindelijk uit elkaar gegaan. Dus hij was eerst niet zo enthousiast dat ik dit graag wilde doen. Maar veel over gepraat en gelukkig beide geloven we in onze relatie en dat deze sterk genoeg is om hierdoor heen te komen. We hebben te horen gekregen dat zijn kwaliteit in verhouding met jaren geleden zelfs vooruit is gegaan en dat ze daarom nu liever IVF willen gaan proberen ipv weer icsi. Lijkt me op zich positief maar ben echt een regelneef dus het wachten en zien hoe het gaat vind ik wel erg lastig.



Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames 

Ik start met de laatste poging. Het word te duur allemaal en zwaar. Heeft er iemand nog wat lekkers in de groentela over? Ik mag en lust vrij veel . graag in pb en betaal benzine 

 

verder is er iemand bekend  met lucrin? Iig heb ik dus endometriose in de baarmoederwd wat ook niet meehelpt . Wellicht positieve ervaringen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2020 om 14:38, Djenna zei:

Hi meiden,

Welkom iedereen die nieuw is hier. Als er vragen zijn stel ze idd gerust. 

@Roza91 wat lief, hier gaat het nu zijn gangetje. Ik merk aan mijzelf dat ik ondanks dat ik pas in januari ergens weer begin, toch de hoop heb dat het misschien deze maand 'gewoon' lukt. Dus al hebben we even rust ik ben er toch mee bezig🙈

Ik ben een paar dagen geleden op aanraden van iemand naar een paragnost in Alkmaar geweest, nou dat was me wat. Ze begon direct over mijn mk en zag een kindje bij me met een bosje bloemen die haar vertelde dat ik op mijzelf moest letten. Een meisje vertelde de paragnost💖 Daar zijn we nog even op door gegaan tot zij een bruine hond naast me zag zitten die mij bedankte. Emoties all over⭐ 

Ondanks dat ik wat minder reageer lees ik alles hoor meiden. Ik hoop dat het voor iedereen een mooi einde jaar of een spetterend nieuwjaar word met allemaal mooie kindjes.

@Eggerthon  Hier het zelfde verhaal, na 6 iui's van de zomer begonnen met ivf. Van de 7 eitjes 3 over gehouden. Daar is er 1 van teruggeplaatst maar helaas een mk. In januari starten wij met een terugplaatsing in mijn eigen cyclus. Ook wij hebben de mensen om ons heen ingelicht en ik vond het een verademing. Zelf mij werk is echt super meegaand en alles kan en mag. Dat is een grote zorg minder.

@Missblueeye wat fijn dat de punctie goed is gegaan. Dat is altijd al een lekker begin met een goed gevoel... de duimen draaien voor je hoor meid.

@Hopefulness jij aan de ovu testen nu? Of heb ik dat verkeerd begrepen? 

@Loes1986 hoe is je echo gegaan?

@Johanna82 hopelijk voel jij een stuk beter en helpt de acupunctuur goed. Lief dat je altijd zo snel reageert en met goeie tips.

Fijn weekend allemaal en zet hem op💪

 

Jep de 2e dag ovu zit erop. Nog geen positieve maar die verwacht ik ook nog niet. Ik hoop de 16e of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2020 om 18:47, Eggerthon zei:

Dankjulliewel voor de lieve groeten en het meedenken! Vroeg me af of jullie voor de eerste aan het proberen of misschien al een kleine hebben rond lopen?


@Hopefulness
Jeejtje 21 dagen klinkt ook wel als een heftig aantal qua hormoonprikken zeg. Ik geloof dat in ons ziekenhuis 14 dagen het gangbare is. Bij de intake ook meteen aangegeven dat het met iui zo verschrikkelijk snel ging(wat toen natuurlijk heel fijn was, weinig echo's en ziekenhuis bezoeken gehad)


@Djenna
Fijn om te horen dat je wat eitjes over hebt gehouden voor een ronde in je eigen cyclus maar wat een verdriet om de eerste te verliezen. Gaan we samen er in januari tegen aan 😉

Zal voor iedereen hard duimen!

Ja wij hebben het 1 jaar actief geprobeerd ergens na die tijd kreeg ik een raar bruin bobbeltje in mijn navel en dat bleek endometriose te zijn en ik had de extreemste vorm. 2016 geopereerd en 2017 kreeg ik dankzij ivf (verse tp)onze Wim en 2019 (eskimootje) onze Joep.

Nu een nieuw traject gestart en ons laatste eskimootje word deze maand tp. Hopelijk blijft deze wel plakken anders is dit traject zonder kindje als resultaat en starten we ons 2e traject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2020 om 15:00, Johanna82 zei:

Hai!

Vandaag de genderreveal: een jongen! Het maakte ons echt niet uit, maar ik vind het wel heel leuk dat de familienaam nu gecontinueerd wordt, verder alleen maar meiden geboren in mijn mans familie met onze achternaam 😉

@Hopefulness ik hoop dat het een oplossing kan bieden, zou mooi zijn! Ik duim dat je ovulatie goed uitpakt. Ik duim weer hoor!!

@Loes1986 oeh, spannend! Deze week dus de punctie! Ze kijken naar je bloedwaardes en de eiblaasjes, dus idd, woe, do, vrij is heel gangbaar. Je hoort waarschijnlijk maandag al iets meer, maar het kan zomaar veranderen ook weer, bij mij zeiden ze ook ma/di en er was die do ervoor zoveel gegroeid dat het zaterdag werd.

@Djenna ik snap het hoor dat je even afstand neemt. Dat is ook echt ok. Die paragnost klinkt interessant zeg! Wauw, dat ze dat allemaal kon zien zo voor je. Ik hoop dat het wat rust heeft gegeven. Dikke knuffel meid!

@Eggerthon Hele verhalen zijn ook welkom hoor, je mag je ei hier lekker kwijt, dat doen wij ook 🙂 Kijk, komt ie: een heel verhaal, haha. Mijn man is verminderd vruchtbaar. Bij mij is niets geks geconstateerd. in aug 2015 zijn wij actief met onze kinderwens gestart, in aug 2016 eerste onderzoeken, in jan 2017 kregen wij te horen: ICSI of niksi. Ik was toen bijna 35. Dus van zelf proberen, meteen ICSI in. Ik heb altijd geroepen dat ik geen IVF traject in zou gaan. vooral om spirituele redenen. Maar onze kidneren hebben mijn principes al uitgedaagd voor ze er waren, haha. We hebben met vrienden gesproken die hetzelfde traject hebben gevolgd. Wij hoorden dat we rond de 10% kans hadden in een jaar (tegen 85-90% bij gezonde stellen) om zwanger te worden. En zo'n 20% kans met ICSI. Ik denk dat het enorm scheelt dat er bij mij weinig mis is. In april 2017 eerste ICSI ronde. 18 eitjes, uiteindelijk 5 goed bevrucht, 1 verse tp gehad van onze dochter nu. In nov 2019 verder met de embryo's die ingevroren waren. In nov zwanger, miskraam. In januari natuurlijk zwanger, miskraam. In feb tp van 1 embryo, een ander embryo uit hetzelfde rietje was niet goed ontdooid. ook miskraam. In maart geen tp want het embryo ontdooide niet goed. In mei weer spontaan natuurlijk zwanger, weer miskraam. In aug 2020 opnieuw een ICSI cyclus gestart. Ik ben nu 18 weken zwanger van de verse tp. Deze ronde had ik 26 eitjes, 8 waren uiteindelijk echt goed bevrucht, eentje dus de verse terugplaatsing en nu dan nog 7 embryo's in de vriezer. Ik merk dat veel eiblaasjes uiteindelijk niet perse gunstig is hoor, 10 is echt heel mooi. Uiteindelijk gaat het om goede bevruchting, niet om de hoeveelheid.

Ik was 35 bij het eerste traject en 38 bij het tweede. Dan zijn de meeste vrouwen minder vruchtbaar. Nou, ik had eitjes te over. En alles rijpt ook mee bij mij, dat is zeker ook anders bij iedereen. 
Ik ben er heel ziek van geweest, beide keren. Ziek, opgezette buik, nachtzweten, missleijk, hoofdpijn, concentratiestoornissen, moe. Ik heb ook beide keren tegen overstimulatie aangezeten, ondanks de maatregelen van het ziekenhuis, de eerste keer extremer dan de tweede keer. En toch heb ik beide keren een verse terugplaatsing gehad, dus direct aansluitend op het traject zonder invriezen.  Halverwege het stimuleren de eerste keer ben ik van 150 naar 100 gonal-f gegaan en mijn oestradiolwaarde ging in 2 dagen ook van 9 naar 17, echt bizar. Ik ben altijd gevoelig geweest voor medicatie, voor hormonen, zo ook de pil. En ik weet ook dat iedereen een eigen reis mee maakt. Spreek je angst zeker uit bij het ziekenhuis en houdt zelf goed vinger aan de pols. Als je vocht vast houdt, in 2 dagen 2 kg of meer aankomt: bellen! Daar zijn ze voor, dus als je twijfelt, gewoon bellen. Dan maar een extra rondje zk. Maar zo te horen letten ze goed op je.
Laat je niet gek maken door de verhalen van anderen hier hoor. We maken allemaal zo ons eigen verhaal mee. En het is wat het is. Jouw lijf reageert zoals het doet. Dus juist nu: blijf ook bij jezelf en neem vooral je intuïtie serieus. de mening van anderen is echt ondergeschikt 😉 Hoe fijn het ook is om elkaar hier te steunen!

Jaaa een koningspaar! Wat leuk! Een stamhouder, mijn man vond dat ook een groot cadeau! De familienaam blijft voortbestaan.

Geniet ervan.

Ik ga rustig aan verder met ovu's ik heb mijn hoop nu op de 16e gevestigd. We wachten het af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hopefulness

Ga duimen dat deze ronde gaat lukken voor je! Had je naast het bruine plekje in je navel nog andere klachten van de endometriose?Wat een ontzettend leuke benaming (eskimootje) voor een embryo uit de vriezer 😄

Fijn om te horen dat sommige van jullie al een kindje hebben gekregen vanuit het traject, geeft wat extra hoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve meiden!

Pff wat vind ik dit een onzekere tijd zeg. De dagen richting de jaarwisseling KRUIPEN voorbij. Dit wordt denk ik de langzaamste kerst ooit voor mij haha. Ik merk dat ik elke keer toch veel angst heb dat het niet goed gaat. Ik heb best wel veel krampjes en als ik dan dan iets voel lopen beneden (gross, sorry) en dan ben ik echt bang om naar het toilet te gaan. Zo veel stress dat ik dan bloed ga zien.. Gelukkig blijft het tot nu toe bij restjes van de utrogestan met soms een heel klein beetje bruin/licht roze, maar pff wat voel ik me onzeker zeg. Nog twee en een halve week tot de eerste echo. Ik hoop echt dat ik me daarna ook wat beter ga voelen, minder angstig en meer kan ontspannen!

@Eggerthon stel gerust al je vragen hoor, dat vindt niemand erg! Lange verhalen typen daar zijn we allemaal specialist in denk ik haha. Mijn vriend en ik gaan voor ons eerste kindje. Wij hebben ook 6 IUI pogingen gedaan en tussendoor gehoopt dat het wellicht alsnog spontaan raak zou zijn. ICSI bleek bij ons de oplossing! Bij ons waren ook niet heel veel bijzonderheden. Mijn vriend produceert wel iets minder dan gemiddeld en ik ben wel een beetje onregelmatig, maar eigenlijk zou dat allebei niet echt zo'n probleem moeten zijn. Toch lukt het niet, dus ik ben ontzettend blij dat deze opties er tegenwoordig allemaal zijn!

@Loes1986 dank je wel voor de felicitatie! Wat fijn dat de echo goed was. Ik had inderdaad ook wel flink last van buikpijn. Bij mij is de verse terugplaatsing in september niet gelukt en eerlijk gezegd denk ik dat dat ook vooral te maken had met die buikpijn, dat mijn lijf gewoon hele andere prioriteiten had op dat moment dan een embryo nestelen. Onze eerste cryo terugplaatsing voelde ik me kip lekker en die is nu ook gelukt! Hoe was je echo vandaag? Ik duim voor je!

@Johanna82 gefeliciteerd!! Wat leuk een zoon erbij! Ik vind het ontzettend lief van je dat je hier ook zo betrokken blijft en ons allemaal helpt met onze trajecten! Alkmaar is voor mij helemaal niet in de buurt haha, dus ik denk dat ik dan toch op zoek moet naar een andere acupuncturist als ik er behoefte aan heb. Ga ik nog eens over nadenken 

@Djenna ik herken helemaal wat je zegt. Dat je tussen pogingen door alsnog zó zit te hopen dat het misschien tóch spontaan lukt. Het is ook gewoon echt onmogelijk om het helemaal los te laten. Ik probeer ook positief te blijven denken, want gedachtes als 'het lukt toch niet spontaan' helpen ook niet. Ik duim dat het nieuwe jaar je veel moois mag brengen!

@Hopefulness hoe staat het met de ovu testen? Al nieuws?

Liefs, Roza

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi. 
Helaas vandaag slecht nieuws gehad. Er was maar 1 eitje doorgegroeid... de rest waren nog allemaal klein. Dus nu gestopt met prikken. Eind december menstruatie afwachten en dan starten met een ander schema. Dan begin ik eerst 5 dagen met alleen de Gonal-F en dan 225 EH ipv 150 EH. Vervolgens een echo en dan starten met Cetrotide. Iemand ervaring met dit schema? Of ervaring met het niet groeien van de eiblaasjes?

Ik baal echt flink, maar het is niet anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden