Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha traag werkende darmen??? nou dat kun je je niet verbeelden toch? oh ik hoop het zo, gebruik je utrogestan momenteel of echt geheel hormoonloos?

:gekruiste vingers 3

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is al weer even geleden dat ik hier ben geweest.

Kimmie, wat een knappert is levi! Gaat alles goed nu?

Zoë, wat een mooie foto van jullie Duuk. Fijn dat het goed gaat met de helm!

Maris, ik duim me suf voor jullie. De voortekenen klinken positief. Toi toi toi en hopelijk heeeeel goed nieuws eind van de week!

Wish, jullie kunnen al aftellen voor de 20weken echo! Hoe voel je je? Spanningen voor de bruiloft?

Bianca, ik duim ook voor jullie! Hoe gaat het nu met je?

Babeth, hoe is het met jou? Een mooie uitslag heb ik voorbij zien komen. Wat een geruststelling!

Lala, hoe is het met jou?

Ben ik nog iemand vergeten?

Hier gaat het goed. We krabbelen steeds verder omhoog. Al moet ik bekennen dat het nog steeds erg confronterend is en soms nu nog pijnlijk dan in het begin. Gisteren is Lena weer begonnen met de Clomid en volgende week maandag eerste echo. Wat betreft slaapapneu heb ik nog niets mee gedaan. Ik wil maandag eerst overleggen met de gyn. Ik vond de HA ook niet erg overtuigend en zeker van haar zaak dat ik eerst advies van de gyn wil hebben. Achteraf denk ik dat ik weer van een mug een olifant heb gemaakt om maar een rede te zoeken waardoor het mis is gegaan. Afgelopen week is het me namelijk niet meer opgevallen. Terwijl ik er vorige week heilig van overtuigd was. Het is moeilijk. We laten deze poging iig doorgaan.

Geplaatst

Dank je wel Babeth en Pippe ik word er ook echt nerveus van haha.

Pippe wat goed weer van je te horen en natuurlijk dat jullie weer verder gaan.

Wat betreft die slaapapneu ik zou het gewoon even met de gyn overleggen en dan hoor je wel hoe hij/zij daar over denkt.

Meid ik wil heel erg veel succes wensen en ik hoop dat jullie wens binnenkort dubbel en dwars uitkomt het is jullie gegund.

Een hele dikke knuffel ook voor Lena

Geplaatst

Lieve Pippe,

Wat fijn dat je van je hebt laten horen. Natuurlijk is dit geen verplichting, maar je maakt mij er in ieder geval wel blij mee dat ik weet hoe het met jullie gaat.

Jullie zijn aan een nieuwe poging begonnen. Dit zal neem ik aan anders aanvoelen dan vorige keren.

Volgende week de eerste echo. Je weet dat ik voor jullie blijf duimen en hopen!

Het is logisch dat het nog steeds pijnlijk is. Dat gevoel zal niet snel weg gaan, dit zal hopelijk een plekje gaan krijgen dat het 'draagbaar' wordt. (hoop dat je me begrijpt wat ik bedoel uit te leggen)

Jeetje Maris, dat klopt. Je gebruikt helemaal geen hormonen.

Net als wat Babeth al aan geeft, je kan je dus niks inbeelden.....

Ow, wat hoop ik het zo en wat GUN ik het jullie ook zo ontzettend!

Voor onze bruiloft heb ik 'gezonde spanningen'.

We zijn nu aan het checken of we alles hebben gedaan en of dat het ook klopt.

Dit zullen we nog wel een aantal keren gaan doen. Hahaha!

Morgen mijn jurk wegbrengen. Ben benieuwd wanneer mijn eerste pasmoment zal gaan zijn.

Ik zal morgenavond nog wel iets laten weten. Heb morgen een drukke dag, dus zal 's avonds even komen spieken hier op het forum.

Geplaatst

Eigenlijk een beetje hetzelfde heb ook veel last onder in de rug en ik ken wel rugpijn dat heb ik al jaren maar dit zit op een andere plek maar is ook niet de ongi pijn dus ik weet het niet.

Ach ik zit me zelf weer eens helemaal gek te maken en dat is helemaal niet goed we wachten gewoon af

Geplaatst

Dank je Wish ja ik hoop het ook zo erg.

Maar leuk dat je zo´n gezonde spanning hebt het word vast een geweldig mooie dag. Met hartstikke mooi weer (komt mij ook wel goed uit moet die dag oppassen op mijn nichtjes haha) nee maar dit word echt jullie sprookjesdag.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier een teleurgestelde Bianca :'(

Groeiden er op dag 7 mega veel follikels zo waren er op dag 9 maar 4 groter dan 10 mm!!Mijn gevoel zei me dat dit niet meer goed kwam.Vandaag op dag 11 weer een fm gehad.En heb er nu maar 5!!

Ben zo intens verdrietig!!!De Gyn heeft me gebeld en vertelde me eerlijk dat hun ook niet weten wat verstandig is.

Maar dat als ik zou stoppen ik de volgende keer ook sowieso niet meer eenheden mocht gaan spuiten.Aangezien mijn verleden met overstimulaties.Zit je dan! Ik de auto even heel hard zitten huilen en toch besloten dat als dit niks word we gaan sparen voor de 4de poging.Ik weet dat ik zwanger kan raken erg frustrerend!!

Als het goed is morgen toch nog een echo om te kijken en dan eventueel donderdag de punctie.Van de 5 follikels was er 1 al 21mm.Volgens de gyn niet erg maar ik denk er het mijne over!!Er was nog een 6de in beeld maar die was maar 11mm geen idee wat die gaat doen.

Ik heb alle pogingen fluitend doorlopen maar deze poging is echt zo slopend!! Aangezien we besloten hebben een 4de poging zelf teg aan bekostigen was het advies van Jose En Kimmie om toch donderdag de punctie te laten doen mocht het dan nog het zelfde beeld zijn.

Wat zouden jullie doen??Pfffffff sorry voor mijn klaagzang maar weet het even niet meer waar ik nu verstandig aan doe!

Reageer vanavond even wat uitgebreider op iedereen!!

Knuff

Geplaatst

Lieve Bianca,

Wat een vreselijke tegenvaller zeg!! Kan goed begrijpen dat je er ff een potje om heb zitten janken!!

Als het er zo voor staat zou ik ook zeker deze poging gewoon door laten gaat.... ook al ist aantal maar weinig, je ziet t bij n hoop andere meiden ist met deze aantallen ook 'gewoon' gelukt!!

Je weet nooit hoe het loopt, en alles proberen denk ik!!!

Maar t is net waar je jezelf lekker bij voeld hoor, als je er geen goed gevoel bij hebt, kan je beter stoppen!!

Wat zegt Peet??

Hou je taai wijfie, en sterkte met de beslissing nemen!!

liefs

Geplaatst

Jeetje Bianca wat een vervelend bericht.

Ik kan me indenken dat je helemaal teleurgesteld bent.

Ik denk dat ik ook wel de punctie door zou laten gaan als de echo morgen goed was maar dat is iets wat alleen jij en je man kunnen beslissen.

Met 5 heb je zeer zeker ook een goede kans wij hadden er ook maar 4 en daar zijn er 2 van terugeplaatst vorig jaar en 2 cryo´s waar ik er nu 1 van bij me heb.

Meid heel veel sterkte met deze beslissing geef de moed niet op en hou hoop.

Geplaatst

ik denk ook dat je het gewoon over je heen moet laten komen

ook mijn laatste poging ging heeeeeeel raar met mn eitjes van veel naar heel weinig naar weer een paar meer uiteindelijk maar 4 of 5 geoogst en 2 terug gezet geen cryo's en het resultaat ligt nu boven in zn bedje

dus verlies de hoop niet te snel

al is dat echt heel moeilijk dat weten we allemaal

ik duim voor je dat het allemaal goed komt voor je

Geplaatst

Bianca, jeetje zeg. Ik geloof meteen dat het een domper voor je is! Het is een keuze waar je samen achter moet staan.

kwaliteit gaat vóór kwantiteit toch? Laat je niet uit het veld slaan hierdoor hoor! Sterkte met het maken van een keuze!

:gekruiste vingers 3

Geplaatst
Hoi Meiden,

Groeiden er op dag 7 mega veel follikels zo waren er op dag 9 maar 4 groter dan 10 mm!!Mijn gevoel zei me dat dit niet meer goed kwam.Vandaag op dag 11 weer een fm gehad.En heb er nu maar 5!!

Ben zo intens verdrietig!!!De Gyn heeft me gebeld en vertelde me eerlijk dat hun ook niet weten wat verstandig is.

Maar dat als ik zou stoppen ik de volgende keer ook sowieso niet meer eenheden mocht gaan spuiten.Aangezien mijn verleden met overstimulaties.Zit je dan! Ik de auto even heel hard zitten huilen en toch besloten dat als dit niks word we gaan sparen voor de 4de poging.Ik weet dat ik zwanger kan raken erg frustrerend!!

Als het goed is morgen toch nog een echo om te kijken en dan eventueel donderdag de punctie.Van de 5 follikels was er 1 al 21mm.Volgens de gyn niet erg maar ik denk er het mijne over!!Er was nog een 6de in beeld maar die was maar 11mm geen idee wat die gaat doen.

Ik heb alle pogingen fluitend doorlopen maar deze poging is echt zo slopend!! Aangezien we besloten hebben een 4de poging zelf teg aan bekostigen was het advies van Jose En Kimmie om toch donderdag de punctie te laten doen mocht het dan nog het zelfde beeld zijn.

Wat zouden jullie doen??Pfffffff sorry voor mijn klaagzang maar weet het even niet meer waar ik nu verstandig aan doe!

Knuff

Hoi Meiden,

Heb me bewust stil gehouden de laatste dagen in dit Topic omdat ik zo bang was dat ik moest stoppen.Nu zitten we dus in Dubio.

En dan lees ik Bikkel en die heeft tot nu toe 6 follikels en dan zeur ik over 5!!!Pfff

Knuff

Lieve Bianca,

Wat een teleurstelling, wist je maar hoeveel eitjes erin zitten...

Heel moeilijke keuze.

Ik heb het in november gehad, toen maar 2 follikels. Ik was zooo verdrietig. De gyn zei 'maandje wachten' (tja alsof het niks is). Uiteindelijk een maand gewacht en begin dec weer begonnen. Toen had ik er meer en uiteindelijk 'maar 2 bevrucht', wij werden ook gek van de zenuwen en spanning. Geef de hoop niet op want van die '2' ben ik nu zwanger van 1 meisje.

Er is er maar eentje nodig (zeiden mensen ook tegen mij grrr) maar het klopt wel..

Dikke knuffel voor jullie met deze moeilijke keuze.

Liefs

Geplaatst

Hoi dames

Ohhh Maris, weer een dagje verder......ik duim gewoon door! succes

Lieve Bianca

wat een tegenvaller, de ene keer giga overstimulatie en dan nu dit, ik ben het wel met Pippe eens, het gaat met name over de kwaliteit...je leest zo vaak dat iemand ontzettend veel grote follikels heeft maar uiteindelijk ontstaan er maar een paar mooie emmies....maar goed, ik kan me erg goed voorstellen dat je er liever een stuk of 8 gehad had die qua groei ongeveer gelijk liepen...

Die ene follikel van 21 mm baart jouw wat zorgen begrijp ik, logisch maar ik heb dat ook een keer gehad hoor en was verder geen probleem.Maar ja, achteraf is vaak makkelijker praten nietwaar? Goh meid, ik vind het moeilijk, is er nog gesproken over evt. andere medicatie bij een volgende poging? Ik hoop dat de echo van vandaag je meer duidelijkheid kan geven en dat het je lukt om een beslissing te nemen......persoonlijk denk ik dat ik er toch voor zou gaan

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh jeetje dames ik wist niet dat een mens zo beroerd kon zijn haha en er nog gewoon keihard van in de slappe lach schieten samen met je vriend.

Echt ik heb tot half 4 vannacht wakker gelegen zo misselijk was ik met vlagen.

Maar heeft iemand dat ook gehad dat je s´morgens eigenlijk niet heel veel ergens last van hebt (ook bijna geen zere borsten) maar dat het hoe later het word allemaal erger word.

Maar goed het nadeel is dat mijn vriend niet eerder als vrijdag de test wil doen maar ik moet me echt inhouden en mijn ouders gaan zaterdag op vakantie en ik wil ze voor de tijd vertellen wat de uitslag is.

Geplaatst

Haha ja erg he ik kan niet meer wachten

Maar goed aan de andere kant straks is die negatief, maar ja mijn psycholoog zegt altijd dat we zo positief mogelijk moeten blijven omdat de klap er niet minder om word als het dan niet gelukt is.

Maar we zijn echt heel erg positief deze keer alle tekenen zijn ook zo goed. Ik heb me nog nooit eerder zo gevoeld.

Geplaatst

Hey meiden,

Haha Pippe, wilde al hetzelfde zeggen tegen Babeth: straks loop je nog over tijd! Maar deze weken heb je in ieder geval!

Pippe, heb je berichtje gelezen... Ik hoop dat jij en Lena veel steun aan elkaar zullen hebben na deze klap. Meid, ik wens je het allerbeste. Knuf

Wish, brrr spannend, jullie trouwdag komt steeds dichterbij! Fijn dat je alles geregeld hebt, nu lekker uitkijken naar die mooie en prachtige dag. Wilde bijna zeggen de mooiste dag van je leven maar die dag is waarschijnlijk gereserveerd door je beeb hihi.

Maris, jee jij maakt het spannend zeg! Je kwaaltjes klinken wel erg goed zeker omdat je ook geen ondersteunende medicijnen gebruikt! Wat betreft die misselijkheid, had ik ook! 'S morgens en overdag nergens last van maar het avondeten smaakte mij absoluut niet en sloeg ik ook regelmatig over. Ik at liever een boterham dan dat ik boven een dampend bord hing. En ach, vrijdag is zo!....

Balen van twente he. Maar ze hadden het ook niet verdiend, want zo goed waren ze niet. Had Duuk nog wel een rood shirt aangedaan maar ja, mocht ook niet baten ;-)

Ik heb verder weinig nieuws dus bij deze allemaa een fijne dag! Knuf

Geplaatst

Haha ja vrijdag is zo maar het lijkt een eeuwigheid haha.

Nee grapje komt helemaal goed.

Het geeft mij wel hoop dat jij zegt dat je overdag ook niet veel last had, moet zeggen dat ik nu in de verte ook wle iets misselijk ben.

Bah hier tegenover op school is net een kindje opgehaald met de ambulance ben benieuwd wat dat is. ik hoop niet dat het ernstig is.

Geplaatst

Oh maris wat spannend is het hier.. Ben er even een paar dagen niet en jij zit ondertussen lekker te broeden!

Hoop zo dat het goed is Meis, ook al was ik er niet ik dacht wel aan je!

Bianca: je weet me te vinden he meis!!!

Andere meiden alles goed?!

Hier alles redelijk, bij de kinderarts geweest met Levi en deze was zeer tevreden. We moeten zo door blijven gaan, met voeding en medicatie. Hij spuugt ook echt stukken minder. Nog wel zijn momentjes maar gelukkig niet meer zoveel. Van de week in de nacht weer 1 die heel heavy was, dat was weer eng. Ook gisteren naar het CB geweest, meneer weegt bijna 5 kilo en is 57 cm lang. Dus hij groeit keurig! Ook 2 prikjes gehad ( dat was zielig). Dus we kunnen weer een maandje vooruit. Alleen nu nog het slapen, door de krampjes die hij heeft wordt hij ongeveer om de 2 uur wakker. En Bjorn slaapt er door heen, dus ik ga er iedere keer uit om te troosten of speentje te geven. Maar dit gaat me opbreken.. Sinds 2 dagen ligt hij op zijn buik ( ik weet dat het niet mag, maar hij kan en zijn hoofdje al goed op tillen en hij heeft de aerosleep erop) en nu gaat het slapen wel beter als op de rug daar sliep hij nauwelijks. Maar heel goed nog steeds niet..

Geplaatst

Pfieuw, veel geschreven zeg.

Maris,

Ik blijf er een goed gevoel bij hebben, echt waar!

Een kindje met de ambulance opgehaald, hoop ook dat het niks ernstigs is. Als je het weet meld je het hier dan?

Bianca,

Las je bericht en wij begrijpen hier als geen ander hoe jij jezelf nu voelt.

Ik deel mijn mening met de andere dames die reactie hebben gegeven.

Punctie door laten gaan en ervoor gaan!!

Het is makkelijk gezegd, maar ik weet zeker dat jij (jullie) dit aan kunnen. Je bent een sterke vrouw!

Hoe was de echo vandaag?

(ps, welke medicatie gebruik je? Ik heb nog wat liggen dus......)

Kimmie,

Wat fijn om te lezen dat Levi over het algemeen gezien goede dagen heeft! Al een hele knul aan het worden met zijn 5kg. Prachtig om te lezen!

Zoë,

Inderdaad hahaha, die mooiste dag is al gereserveerd......

Vond het al een super dag dat we een positieve test in handen konden houden, de eerste echo, eerste keer hartje luisteren en ga zo maar door.

Het blijft hopelijk zo positief door gaan dat alle 'bijzondere' dagen die dit jaar nog komen gaan geweldig worden!

Uhm, ben net met mijn jurk weg geweest. Enne, het is niet de buik waar het probleem ligt dat de jurk te krap zit, maar bij de andere B van borsten.

Wie had dit gedacht hahaha!

Ze gaat alle naden uitleggen en dan mag ik weer komen passen. Ben benieuwd of we het hiermee gaan redden.

Anders wordt er achter met knoopjes of met lint gewerkt zodat er echt meer ruimte komt.

Geplaatst

Dank je wel dames voor het duimen.

Wish jeetje is het niet je buik zijn het je borsten haha maar ja als het maar groeit is het goed ja.

Ik hoop dat ze de jurk zo kunnen maken dat je aan alle kanten er nog in past haha

Komt vast goed.

Ja als ik weet wat er was met dat kindje zal ik het wel laten weten maar heb nog niemand gesproken vandaag wie dat zou kunnen weten.

Kimmie fijn dat het beter gaat en jeetje 5kg alweer jullie kereltje doet het heel erg goed dus.

Nu hopen dat hij snel helemaal niet meer spuugt en dat hij s´nachts door slaapt want jij hebt je rust ook hard nodig.

Lala hoe is het met jou?

Zoe ja echt balen van Twente maar net wat ej zegt jammer genoeg was ajax inderdaad beter.

Maar vond het wel mooi om et zien die huldiging gister op tv.

Ik ga straks even naar het klootschieten ik doe zelf nog niet mee deze week maar ga wel even kijken bij mijn team en een beetje beweging is ook niet slecht voor mij.

Fijne avond allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden