Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tweety,

Ook hier wil ik je van harte feliciteren! Een hele fijne dag vandaag.

Wat super dat je de baby al voelt bewegen, wow!

Ancoliene,

Dank je wel voor de felicitatie! (heb ik dat hier geschreven of hoe weet je dit)? ;-)

Wat vervelend dat je bloedverlies blijft houden. Dat wil je niet hebben. Hele dikke knuffel en ik hoop dat jullie kleintje hier geen hinder van zal ondervinden.

Beterschap voor je moeder.

Bianca,

Hihi als het aan R had gelegen had hij de babyuitzet al compleet. Wat leuk dat hij hier zo mee bezig is.

Jeltje,

Ook namens mij van harte welkom!

Nanny,

Ga je elke week een dansje maken? Daar willen we dan wel een filmpje van gaan zien hoor. haha

Eef,

De vorige zwangerschap voelde ik rond de 16 á 17 weken de eerste kriebeltjes.

Bij precies 20 weken (toen we op onze vakantiebestemming aankwamen) voelde mijn man onze dochter voor de eerste keer. Zo bijzonder!

Ik zal het lijstje even aanpassen.

Geplaatst

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83

07 oktober: Dromenvaneenwonder

17 oktober: N@nny

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

14 november: Wish

16 november: Eef78

Afspraken:

22-4: Eef78 intake combinatietest + 3e echo

22-4: Wish 3e echo bij vk

23-4: Tweety83 controle vk

23-4: Ancoliene (Dromenvaneenwonder) controle vk

25-4: N@nny controle vk

03-5: N@nny geslachtsecho

27-5: Tweety83 20 weken echo

29-5: Ancoliene (dromenvaneenwonder) 20 weken echo

04-6: N@nny 20 weken echo

10-6: Doortje 20 weken echo

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties meiden! Vanmorgen al wat visite gehad, en vanavond de rest, zodat ik vanmiddag even kan rusten. Hmm... de enter doet het niet??? dus dit wordt een irritant lees-verhaal voor jullie. Ik zal veel ........ gebruiken :)........ Bianca; Ja, ik voelde Aron ook al zo snel bewegen, en die is ook heel druk geweest in m'n buik, de hele zwangerschap. Het ligt er ook heel erg aan of de placenta voor of achter ligt. als die nl. 'voor' ligt, zoals ze dat noemen, voel je de baby pas veel later. En daarbij is het bij een eerste altijd wel twijfelig in het begin of het echt wel zo is. Lage bloeddruk doe je idd. helemaal niks aan, de verloskundige zei; voor jouw vervelend, maar wij zijn er blij mee. Het is juist alleen maar beter!! En ik wil denk ik nu wel weten wat het wordt, de vorige keer wilde ik het niet weten, toen wilde ik het echt als verrassing houden. Nu lijkt het me ook wel speciaal om het wel te weten. Burgerhout zit in Sliedrecht, is ook een baby zaak. Ook leuk om eens te neuzen. Wij hebben ook de buggaboo, ik wilde die zoooo graag, maar ik heb hem uiteindelijk ook via MP hor, omdat ik de zilveren editie wilde en dat was een tijdelijke versie, het ding was via MP nog gewoon nieuw, wielen waren nog helemaal schoon.Had dus mazzel, want nieuw zijn ze schreeuwend duur.Hoe was je echo vandaag?? (hoe laat moest je?) Ik moet wel lachen om je reactie op de angel sound van R....................... Eef; lag bij jouw de placenta ook voor zeker? Dan nog is het bij een eerste altijd lastig hoor, vaak denk je; voel ik wat? en dan is het ook weer weg. En dat gevoel heb je dan pas de volgende dag weer ofzo. Wie weet, gaat deze wel eerder feest vieren :) .......................................Ancolien; Vervelend dat je blijft vloeien, kan me voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt. Beterschap voor je moeder hoor, en doe zelf ook rustig aan.

Geplaatst

Ancoliene, wat vervelend dat je zo'n bloedverlies blijft houden. Gelukkig gaat alles met de beeb hartstikke goed, maar kan me goed voorstellen dat het je onzeker maakt. Extra vaak voor controle om je iedere keer weer gerust te stellen zou ik zeggen!

Ben idd wat stilletjes, maar dat komt omdat het echt ontzettend druk is op mijn werk. Maar hier gaat alles goed hoor. Heb wel al met de angelsound geprobeerd het hartje te horen, maar tot nu toe nog niets kunnen vinden helaas. Ik hoop dat het snel te vinden is, want weet nog van mijn vorige zwangerschap dat dat voor mij iedere keer weer een enorme geruststelling was. Zeker aangezien ik haar pas zo laat voelde bewegen. Gelukkig maandag alweer naar het ziekenhuis voor een echo. We hebben dan ook intake combinatietest. En dan 2 weken later ongeveer de nekplooimeting, maar die afspraak wordt maandag dus gelijk ingepland. Ik hoop maar dat er dan geen verhoogd risico uitkomt, want weet eigenlijk niet zo goed wanneer we wel/niet verder willen onderzoeken. Nou ja, eerst maar eens afwachten wat eruit komt. Dan kunnen we altijd nog beslissen natuurlijk.

Ik ben ondertussen alweer aan het nadenken over babynamen. Maar tjonge jonge, wat is dat moeilijk! Ik kan echt helemaal niks leuks bedenken voor een meisje. Gelukkig hebben we nog even haha....

Geplaatst

Ancoliene,

Dank je wel voor de felicitatie! (heb ik dat hier geschreven of hoe weet je dit)? ;-)

Ik had al terug gezocht maar kon het niet vinden dus dacht dat ze je misschien verwarde met Tweety :D Maar je bent dus echt jarig? Van harte gefeliciteerd dan ook voor jou!!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Het wordt vandaag een fantastische dag! Ik ben sinds gisteren bloedvrij :-) :-) :-)

Wij hebben al een wandelwagen van een vorige zwangerschap, een Quinny. Alleen een enorm apparaat met inklappen, maar gelukkig hebben we ook een enorme achterbak.

Verder willen we aan de ene kant wel weten wat het wordt, maar aan de andere kant vinden we het ook leuk om het een verrassing te houden. Ik vind het wel vreemd dat mensen in mijn omgeving aan mij denken te 'zien' wat het wordt, alsof je dat van buiten kan zien? Hebben jullie dat ook? Van die mensen die dan heel stellig zeggen: 'Je krijgt een meisje' of 'het wordt een zoon'. Ik snap dat eigenlijk niet zo, maar het is wel grappig om te speculeren...

Wat namen betreft zijn we ook lekker aan het rommelen, een meisjesnaam hebben we wel en ik heb één jongensnaam die ik superleuk vind, maar daar is hij nog niet zo zeker over.

Wat doen jullie met de babykamer? Wanneer begin je daaraan? Mijn man wil graag beginnen, maar ik durf niet. Het bloedverlies maakt me onzeker en het is bij ons al zo vaak misgegaan dat ik mijn twijfels heb of we al wel moeten beginnen... Ik heb de logeerkamer wel al leeg gehaald en nu staat mijn wasrek erin, maar verder durf ik nog niks te doen. Wanneer begin je aan zoiets?

Nou ladies tot schrijfs weer!!! XXX Ancoliene

Geplaatst

Ancolien, joepie geen bloed meer!!!!

Heel goed meis. Het komt echt goed, ik had het bloedverlies zonder echt aanwijsbare oorzaak tot 22 weken. Jouw baby blijft lekker zitten waar hij zit. Rust goed uit, als je er tijd voor hebt. Pas op jezelf, je moet goed zorgen voor dat kleintje van je. Nog een paar maandjes.... Hihihihi

Dikke knuffel en beterschap voor je moeder, die danst binnenkort weer de tango met haar nieuwe heup... :)

Xxxx

Geplaatst

Wish was donderdag jarig Nanny! :)

Eef; Kan me voorstellen dat je het dan prettig vind om regelmatig te kunnen. luisteren, als je het

nog niet voelt bewegen.

Fijn dat je maandag weer een echo hebt.

Lastig ja, die namen, van de week zaten wij ook weer te speculeren, maar ik vind het ook lastig!

Zowel voor een meisje als een jongen heb ik meerdere namen die ik leuk vind, maar die vind manlief

dan net weer niet helemaal leuk!

Maar ach... we hebben nog even de tijd !

willen jullie weten wat het wordt?

Bianca; willen jullie weten wat het wordt?

Super Ancolien, dat je vandaag niet vloeid. Misschien van de week toch alles kwijt geraakt met het stolsel??

Ik hoop dat het weg blijft.

Qua klussen hoeven wij nu niks te doen ( wat een makkie) :) Het ligt eraan wat je allemaal wil gaan doen,

hoeveel er geklust moet gaan worden. Bij m'n zoon moesten er toen ook 2 meubelstukken geverfd worden, daar ben ik toen mee begonnen met een week of 15/16 ( schuren enzo) en aangezien ik geen snelle klusser ben, duurde dat dus wel even.

Tussen de 20-25 weken gingen we pas aan het kamertje zelf beginnen wat betreft kozijnen even een likje verf. Met 28 weken

heeft m'n vader toen behangen en kon het ingericht worden. !et 30 weken was het helemaal klaar, ingericht, schoon :)

Ik denk dat je moet kijken naar wat jouw zelf rust geeft,en wat jullie prettig vinden, er zijn zat mensen die met 20 weken alles al compleet hebben, doe wat je fijn vind!!!

Ik ga ff een Tukje doen. drukke dag geweest gisteren, en vandaag voel ik dus m'n bekken weer.

Fijne dag vandaag!!

Geplaatst

Ancoliene, wat fijn bloedvrij!

Wij laten het geslacht een verrassing. Dat hebben we bij de eerste zwangerschap ook zo gedaan en ik vond het wel heel leuk bij de bevalling (nou ja, meer na de bevalling uiteraard. Tijdens de bevalling viel er weinig te lachen). Wat het kamertje betreft, is de babykamer al klaar. Want de baby neemt de kamer van Yente over. Alleen Yente heeft dus een nieuwe kamer nodig. Nu gaan we deze zomer beginnen met een opbouw op de garage, daar wordt een extra kamer gecreëerd. Dus eigenlijk moet ik eerst wachten tot dat helemaal klaar is, want dan kunnen alle spullen daar naar toe en dan kan ik beginnen aan de nieuwe kamer van Yente. Kortom, dat wordt waarschijnlijk een klus voor het laatste moment. Het is helaas niet anders, had het liever allemaal wat sneller gezien.

Waarschijnlijk zal de baby de eerste paar weken nog wel in een wiegje bij ons op de slaapkamer slapen, dus dan hebben we nog wat extra weken de tijd. Maar ja, om nu nog te moeten klussen als ik net bevalen ben....

Ik zie wel hoe het loopt. Ik zal zorgen dat behang en meubels van te voren in huis zijn. Dan moet het in 2 of 3 weekenden wel lukken lijkt me zo. Eerlijk gezegd is het niets voor mij want heb alles graag ruim op tijd geregeld, maar nu moet ik me er bij neer leggen. Ben blij dat het niet mijn eerste kindje is, want ik ben nu toch relaxter wat dat betreft.

Geplaatst

Hee dames, wat wordt er ineens veel geschreven zeg! Moet behoorlijk mijn best doen om bij te lezen. Merk zelf dat het er veel minder van komt om te schrijven dan ik zou willen. De ergste vermoeidheid is wel weg gelukkig maar we zitten met Jorrit in een lastige periode. Hij slaapt onrustig en loopt zich zelf enorm in de weg wat dus een hoop tijd en energie van ons vraagt.

Mijn zwangerschap loopt voorspoedig verder. Morgen een extra echo zodat éen van de verloskundigen kan oefenen. Altijd fijn! Heb daarna gelijk een vergadering dus wordt dinsdag voor ik me weer meldt. Zal dan ook wat uitgebreider reageren.

Geplaatst

Morgenochtend naar de prenatale diagnostic ....volgens mij is vandaag mij hcg op zijn hoogst want ik vind vandaag alles vies smaken ,dat heb ik al een aantal weken maar vandaag is het ergst.Ik hoop dat het niet lang meer duurt dit kwaaltje want alles is gewoon smaakloos.

Finje avond dames

Geplaatst

Goedemorgen dames!!!!

Hoe is het met jullie allemaal?

@ Sometimes: Dankje wel meid!!! Het is voor ons ook een hele geruststelling. Hoe is het met jullie? Zijn jullie er helemaal klaar voor om jullie wonder in de armen te houden? Het gaat opschieten zeg, spannend!!!!

@ Tweety: Helaas heb ik wel weer wat bloedingen gehad, maar het is aanzienlijk minder dan eerst. Morgen weer een controle bij de vk, hopelijk mogen we ons wonder dan nog even bekijken want het is wel heel spannend hoor op deze manier... Ik ben er nog niet uit met het kamertje... ...ik weet precies hoe ik het wil hebben, welke kleuren, welke materialen en welke inrichting, maar er echt aan beginnen durf ik echt niet...

@ Eef: wij willen het geslacht ook een verrassing houden, maar nu denk ik wel: als ik morgen bij de vk ben ga ik denk ik toch vragen of ze iets kan zien... Raar he, hoe dat ineens kan veranderen? Ik weet het nog niet, ik denk dat ik te nieuwsgierig ben om het voor me te houden...

@ Doortje: Vervelend dat je het op het moment zo druk hebt met je zoon. Bij 1,5 is het ook een fase meestal, de dochter van een vriendin had het rond die tijd ook, duurde bij haar tot 2 jaar. Ik hoop voor jullie dat hij wat rustiger wordt, dat geeft jou dan ook veel meer rust en dat is goed voor jullie beebje! Hartstikke fijn dat je een extra echo krijgt! Als die verloskundige nog een slachtoffer zoekt voor extra echo's houd ik me aanbevolen! Ik vind het zo leuk en bijzonder om naar dat minimensje in mn buik te kijken!

@ Wanina: Succes straks! Laat je nog iets horen?

Hier gaat het verder goed. Gestopt met de anti-misselijkheidsmedicijnen en daardoor wel een beetje beroerd, maar het bloedverlies valt mee, gisteren zelfs helemaal bloedvrij dus het gaat zeker de goede kant op!!! En verder vandaag lekker een dag aan de studie! Tot schrijfs allemaal!!!

XXX

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Hoe is het met jullie?

Hier gaat alles goed!

Niks nieuws te melden, behalve dat mn moeder vandaag uit het ziekenhuis wordt ontslagen!!!

En verder lekker aan het uitdijen en straks naar de verloskundige, we moeten er over een uurtje zijn!

Fijne dag allemaal. Vanmorgen regen en vanmiddag wordt het heerlijk zonnig vertelde Helga van Leur, dus er allemaal lekker van genieten!

X Ancoliene

Geplaatst

Ancoliene wat fijn dat je moeder uit het ziekenhuis mag!

Veel plezier bij de verloskundige!

Hier weinig nieuws!

Ik ga zo met mijn zoontje effe naar het dorp toe als we de hondjes hebben uitgelaten.

Geplaatst

Hoe was de echo Ancoliene?

Fijn zeg dat je moeder naar huis mag!

Doortje, maakt niet uit als je niet vaak kan reageren. Is geen verplichting. Jammer dat Jorrit in een voor hem en voor jullie lastige periode zit. Even doorbijten en extra genieten van de rustigere momenten.

Gisterenavond echo gehad. Mijn moeder is mee gegaan. Zo geweldig weer om ons kindje te kunnen zien. De vk heeft eerst uitwendig gekeken maar wou een mooiere echo en vroeg ze of ze inwendig mocht kijken. Geen probleem hoor!

Baby vond dit in eerste instantie geen goed plan en keerde ons meteen de rug toe toen we gingen kijken. Haha

Geplaatst

Wish; Nu al ondeugend? Dat de baby zich omdraait voor je hem/haar kan zien? :) Leuk dat je moeder er bij was!! Nou ja, de enter-knop reageert weer niet op de laptop, dus dat word weer een lap tekst achter elkaar. Fijn Ancolien dat je moeder weer naar huis mocht. Hoe was het met je zelf bij de verloskundige? Hoe was de extra echo Doortje? En Wanina? Hoe was het bij jouw? Ik vanavond weer op controle geweest, alles okay. De baby was flink aan het baantjes zwemmen, want iedere keer zwom het weg als we de hartslag hoorden :) Bloed uitslagen waren ook binnen, HB was 7.6, dus netjes en m'n bloeddruk 110/60 ook weer netter dan de vorige keer, dat voel ik ook wel, want ik ben niet meer zo duizelig als ik was, en ik zie minder sterretjes. Ik ben nu 5,5 kg. aangekomen. Is dat veel? Ik vind het zo veel klinken. Nou meisjes, welterusten alvast.

Geplaatst

Hoi dames,

Even een krot berichtje voordat ik naar bed ga, want de energie is op voor vandaag :-)

Vanmorgen naar de vk geweest. Alles goed! Beebje was heel goed gegroeid! En lekker beweeglijk en een kijkje tussen de benen maakte meteen duidelijk wat het wordt. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar we houden het een verrassing voor de omgeving. Verder gesproken over het bloedverlies. Ik mag aan het werk als ik een week geen bloed meer heb verloren, anders moet ik rust nemen, de vk sprak over een soort wond die steeds open gaat en dan niet kan helen. Zodra er weer bloedverlies is moet ik stoppen met werken. Ik hoop dat het nu klaar is, het gaat al twee dagen super!

Mn moeder gaat goed. Ze is thuis, heeft wel veel pijn helaas, maar dat hoort er een beetje bij. Ook probeert ze al veel te veel te doen, maar wij (haar dochters, schoondochter en man) beschermen haar wel! Ik ben vanavond naar haar toe geweest om voor haar te koken en we hebben met elkaar gegeten. Daarna naar bed gebracht en toen ben ik zelf ook naar huis gegaan!

Al met al genieten vandaag. Voel me zoveel meer geruster nu ik onze kleine draak nog even heb mogen bewonderen! Het is zo'n knap kind, nu al! En ook zo lekker aan het zwemmen, ik word al moe als ik ernaar kijk. Ongelooflijk dat dat in mijn buik gebeurt!!!

Goede nacht allemaal! Ik hoop dat iedereen goed slaapt en geen last heeft van maagzuur, dat viert bij mij hoogtij op t moment!

XXX Ancoliene

Geplaatst

Hahaha tweety dat zijn airco's!! Is allemaal spam!!!

In het maart 2010 stond het ook al!

wat fijn om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat!

Ik lees iedere dag mee maar geen puf om te reageren!

hier alles oke,als ik snachts goed slaap heb ik een top dag slaap ik slecht voel ik me de hele dag lamlendig.

volgende week vrijdag de 12 weken echo. Gister een intake gehad bij de vk. Helaas hebben ze hier geen echo apparaat dus konden niet even gluren. Maar de angelsound maakt een hele hoop goed. Normaal moet ik een minuut of 5 zoeken.

gister vond ik het binnen 30 sec heerlijk.

Tweety,geen idee wat normaal is kwa kilo s! Ach bij jou zijn ze dr na de bevalling toch ook zo weer vanaf ;-) hier word ik ook al echt een proppie haha.

ancoliene,wat super fijn dat je zon goede echo had! Heerlijk om weer even te gluren he! Dus het bloeden is nu twee dagen gestopt hopelijk blijft dit zo! Zodat je weer een beetje dingen kan gaan ondernemen.

vertelde de vk je ineens wat het geslacht werd dan?? Of zagen jullie het zelf ook al gelijk?

wish,wat sper fijn dat ook jou echo goed was. Wanneer mag je weer?? Benieuwd of jullie kunnen wachten tot de laatste weken wat het geslacht is. Hb trouwens nog geen nieuwe echo foto voorbij zien komen van je ;-)

Eef hoe is net met jou??

de meiden die ik vergeten ben sorry ik kan helaas niet terug zoeken tijdens het typen!

liefs Bianca

Geplaatst

Hallo meiden! Ik wilde graag even zeggen dat ik zo af en toe een beetje met jullie mee lees... Ik ben 6 december uitgerekend, dus eigenlijk illegaal in jullie topic!Een aantal van jullie kennen mij wel van de mamagroep 2011 groep op fb en van de forumdag 2 jaar geleden.Ik loop een klein beetje met mijn ziel onder mijn arm vwb het delen van mijn ervaringen en gevoelens van mijn zwangerschap...zo fijn om ongeremd over je zwangerschap te kunnen kleppen zonder dat iemand er last van heeft toch? Er is nog geen decembertopic en ik weet ook niet of dat er gaat komen.Naja... Dat wilde ik even laten weten! Iedereen een fijne en voorspoedige zwangerschap toegewenst!Liefs van Judith

Geplaatst
Hallo meiden! Ik wilde graag even zeggen dat ik zo af en toe een beetje met jullie mee lees... Ik ben 6 december uitgerekend, dus eigenlijk illegaal in jullie topic!Een aantal van jullie kennen mij wel van de mamagroep 2011 groep op fb en van de forumdag 2 jaar geleden.Ik loop een klein beetje met mijn ziel onder mijn arm vwb het delen van mijn ervaringen en gevoelens van mijn zwangerschap...zo fijn om ongeremd over je zwangerschap te kunnen kleppen zonder dat iemand er last van heeft toch? Er is nog geen decembertopic en ik weet ook niet of dat er gaat komen.Naja... Dat wilde ik even laten weten! Iedereen een fijne en voorspoedige zwangerschap toegewenst!Liefs van Judith

Dan klets je toch hier gewoon verder?? Als je dat fijn vind ben je van harte welkom hoor!!!

Van harte gefeliciteerd meid!

Geplaatst

Lieve Juut, je mag gewoon lekker met ons mee kletsen hoor, en ervaringen delen.

Bianca;Heerlijk toch, dat de angel sound je de bevestiging geeft, en volgende week

alweer 12 weken, nog zo'n mijlpaal.

Qua gewicht had ik na A.ron idd. niets te klagen, met 6 maanden was ik weer terug gevouwen

pen op gewicht, en heb de maanden erna zelfs minder gewogen dan de afgelopen jaren.

Nu woog ik dus 6 kg.minder als toen ik zwanger raakte bij Aron.

Ancolien; ik vroeg me het ook af, zagen jullie het zelf ook gelijk dan? het geslacht?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden