Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Kitje

Wat spannend om te lezen, ik hoop beide voor jouw en dat jouw wens mag uitkomen. Gunnen het je zo.

@Nora90

netjes gestegen, even 1 tip ik had ook die krampen steken, en herken het van calcium te kort en magnesium misschien dat dat je helpt.

Hier gaat het knudde, bloed nog steeds en nog krampen en een zeer pijnlijke buik.

Vanmiddag moeten we heen kijken of ik gecurriteerd moet worden. En horen we verder hoe wat waar.

Deze miskraam valt mij zwaarder dan ooit. Ben zwaar depressief, 

Er is een kans dat in een antistof heb voor schildklier die dit kan veroorzaken net daarvoor bloed geprikt nu maar afwachten weer.

Spreek jullie gauw denk aan jullie

Geplaatst

@Marsukar  Dus vandaag zit je op je elfde wachtdag? Ik had super licht positief getest op de negende wachtdag. Op de achtste was die nog negatief, maar ik had wel een vijf dagen oude embryo teruggeplaatst gekregen... Wanneer is jouw test datum?

@Kitje Jaa ik blijf met je mee duimen 😄 Dit gaat um worden voor jou !! Inderdaad die afleiding zoeken. lekker doen waar je blij van wordt het helpt echt. Ook als die positief is blij dat lekker doen... En ik had vandaag mijn eerste afspraak met de vk, dit was gewoon een kennismaking. Aankomende donderdag heb ik mijn eerste echo. Dus nog heel even wachten dan kan ik beepje zien 😍 Ik moet zeggen dat ik dus tegen de namiddag een erg opgezette buik krijg en dan in de avond is die echt opgezet en dan lijk ik echt zwanger. Maar vandaag heb ik al de hele dag zo een zwanger buikje, wat wel erg opmerkelijk is zo vroeg al joh.... Ik verbeeld het me echt niet want mijn man en schoonmoeder zeggen het ook. 

Ik vind dit zo spannend voor jullie allemaal. 🥰

Geplaatst

Klopt @Nora90. Ik zit vandaag op mijn elfde wachtdag. Ik mag donderdag testen. Durf het niet voor die dag te doen.. Vandaag wel minder opgewekt dan gisteren. Hoofdpijn en moe. Nog steeds niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar word langzaam wel gek van die onzekerheid.

Weet iemand of het vaak voorkomt dat je menstruatie uitblijft en dat je dan toch negatief test? 

Ik hou mij een beetje vast aan het feit dat ik bij de verse tp een week later, door de bolletjes heen, ongesteld werd. Dus denk ergens dat ik dan deze keer ook gewoon er doorheen ongesteld zou worden, als het zo zou zijn... 

Maar leuke tijden voor jou Nora. Hoop echt dat ik straks met jouw enthousiasme mee kan doen 😃

Geplaatst

Heyyy @Onzefamilie Wat fijn om weer even wat van je te horen xx Heel erg bedankt voor de tip ik ga het zeker even navragen of het daaraan kan liggen. Al moet ik zeggen dat ik er minder last van heb. 

Wat verschrikkelijk voor je allemaal 😞 Laat even weten hoe het vandaag is gegaan, tenminste als je dat wil natuurlijk !! 

Doe vooral lekker rustig aan en laat je lekker verwennen. ❤️

Geplaatst

@Marsukar Ik had gelezen dat je door die bolletjes positief kan testen... Klopt dat? 

Ja probeer echt leuke dingetjes te doen hoor, lekker vrolijk blijven. Ik ben echt van mening dat dat enorm veel kan helpen.

Geplaatst

Nou volgens mij verschilt dat ook per persoon met die bolletjes. 

Vandaag heb ik lekker vrij dus ben lekker gaan shoppen en ja hoor.. dat helpt toch met je gemoedstoestand 😉.

Omdat ik wel last heb van waterige afscheiding, denk ik dat ik ongesteld wordt. Dus dan toch met vrees naar de wc, maar dat blijft mooi weg gelukkig. Ik heb nooit last van waterige afscheiding, dus zie dat maar als goed teken.. 😬. Spannend!!

Geplaatst

@Marsukar Zie je nou, het werkt haha

Ik ben echt zenuwachtig aan het worden voor de echo overmorgen.... Ik zal dan precies 7 weken zijn. Wat gaat de tijd snel joh, niet normaal. Voor dat je het weet zitten we met zn allen op die roze wolk 😄  

Het besef dat de eerste twee maanden er alweer bijna op zitten is echt te gek voor woorden.... 

Hoe is het met jullie allemaal?

Geplaatst (aangepast)

Zeker ook een spannende dag voor jou aanstaande donderdag @Nora90.

Ik heb gelukkig nog steeds geen teken dat  mijn menstruatie eraan gaat komen.. Maar voel verder nog steeds niks. Af en toe een krampje of steekje, die ik vast uitvergroot in mijn hoofd. Voel mij gelukkig ook goed en weer goed gehumeurd 😊. Ben wel heel bang voor de test donderdag. Hoop zo dat die positief is. 
Echt heel spannend!!!!!!

aangepast door Marsukar
Geplaatst

Hoi, meiden, hier even een update van deze kant.
Vanmiddag om 12 uur tp gehad van 1 embryo.
Het andere eitje is helaas onbevrucht gebleven, dus dat was jammer.
Het is een embryo van 3 dagen en hij was 6 cellig en kwaliteit 1, dus dat laatste is top.
Op 3 dagen zou die 6-8 cellig moeten zijn volgens de embryoloog, dus hij ligt redelijk op schema.

Ik heb besloten om deze allerlaatste poging met mijn allerlaatste embryo helemaal zenn te doorstaan, dus ik ben expres gaan werken vandaag.
De eerste keer had ik tp op zaterdag, toen ben ik gras gaan maaien, hij viel eruit, de tweede dag ben ik op de bank gaan zitten, toen viel die er ook uit, dus nu heb ik besloten dat ik gewoon net doe alsof die er niet is en gewoon mijn leven leid zoals anders, dus ben ik gaan werken, vanaf het werk naar de tp en daarna weer terug naar mijn werk (heb kantoorbaan dus geen zwaar werk), daarna de boodschapjes gedaan en nu net terug van mijn half uurtje avondwandeling (megasaai en koud, brrrr) en nu maar hopen dat deze wil blijven zitten en dat ik begin februari als een blije gup ook op een roze wolk kan plaatsnemen.

Lieve @Onzefamilie bedankt voor je berichtje, superlief dat je ondanks alles nog aan ons denkt en wat fijn dat je wat van je laat horen.
Ik vind het zo rot voor je dat het mis gegaan is, ik hoop dat jullie hier uiteindelijk goed doorheen rollen en dat de volgende poging raak is.
Het is jullie zo gegund!
Hoe was het gegaan vandaag? Heb je al meer duidelijkheid of je gecurrateerd moet worden?
Ik hoop zo dat het niet hoeft, want dat lijkt me geen pretje.
Sterkte meis!

Dankjewel @Nora90 voor je berichtje, het duimen en de positieve vibes.
Ik ga proberen hier zo positief mogelijk in te staan en zeg ook steeds tegen mezelf, dit gaat hem worden!
Ik probeer idd zoveel mogelijk afleiding te zoeken en verder alles zo normaal mogelijk te laten verlopen.
Donderdag heb ik met een vriendin afgesproken en vrijdag met mijn moeder hapje eten.
Voor komende week probeer ik ook wat leuks te gaan doen af en toe.
Kennismaking met vk is weer een nieuwe stap in dit proces voor jou en dan donderdag de echo, wordt spannend zo voor je.
Ik hoop dat je een mooi hartje ziet kloppen overmorgen.

@Marsukar jij ook veel succes gewenst donderdag met testen, ook zo spannend voor jou.
Ik hoop zo dat je positief test en naast Nora op het roze wolkje kan gaan zitten.
Soms hoor je het weleens dat iemand niet ongesteld wordt en dan toch negatief test, alle scenario's zijn mogelijk en iedere vrouw reageert anders.
Maar geen bloed is goed (al bewijst Nora dan ook wel weer het tegendeel daar in).
Keep the faith meis!

Voor wat betreft de poezenbollen, voor zover mij bekend zit hier geen HCG hormoon in (wel in Pregnyl) maar Progeteron.
Volgens mij kun je niet vals positief testen met de bollen, maar wel met Pregnyl als deze nog niet uit je lichaam is afgebroken.

Nog maar 2 nachtjes slapen voor jullie (en een heleboel voor mij 😂)

Geplaatst

Je gaat inderdaad nog veel spannende nachtjes tegemoet @Kitje
Je hebt al wat ervaring, dus zeker doen wat goed voelt. Net als wat Nora toen ook zei. Positieve gedachtes zullen vast ook helpen 😊. Ik ga voor je duimen dat deze kleine er niet ‘uitvalt’.

Donderdag is het erop of eronder voor mij. Ben heel benieuwd! Je leest op veel forums dat men al veel vroeger test. Durf het gewoon niet.. Vind donderdag al eng zat. Ben natuurlijk wel bang voor slecht nieuws en wat dan.. Hoe gaat die klap zijn? Moet daarna ook gewoon de hele dag werken.. Wellicht is dat dan een goede afleiding.. Maar goed. Nu niet aan denken en positief blijven 💪😄

Geplaatst

Zo is dat @Marsukar positieve vibes blijven houden.
Eerste poging moest ik ook werken, maar toen wist ik het 4 dagen vooraf al dat het mis ging, toen brak de ongi al een beetje door, werd door de bollen nog wel beetje tegengehouden, tweede keer was in het weekend, was toen wel blij dat ik niet hoefde te werken en ik mocht mezelf de hele dag superzielig vinden toen en daarna maar weer gewoon door.
Idd, werk geeft afleiding.
Maar, jij denkt nu dan, wat als het slecht nieuws is.
Maar wat als het goed nieuws is, dan zit je met die positieve test te kijken en dan vervolgens naar het werk zonder iemand wat te zeggen terwijl de roze wolkjes boven je hoofd fladderen en je het liefst van de daken wil schreeuwen dat het gelukt is.... Ook dat lijkt me best moeilijk, al is dat dan weer anders moeilijk.

Ik test ook nooit vroeger dan dat mag, sommigen doen dat, maar ik ga mezelf dan helemaal gek maken ermee als ik dat ga doen.
Sommigen vinden het juist wel fijn om iedere dag een testje te gaan doen, maar ik denk dat als ik niet ongi word dat ik dan niet eens op de testdag durf te testen.
Zie mezelf er toe in staat die dag gewoon voorbij te laten gaan omdat ik niet durf (zelfde als jij, bang dat het dan toch niet positief is).

Ja, hopelijk blijft deze kleine zitten.
Zit ook helemaal te beredeneren waarom dit een goed moment is.
Ik ben single, dus een tweeling wordt wel heel erg aanpoten, deze blijft natuurlijk zitten omdat die alleen is, voorheen had ik er telkens 2 terug, mijn collega's hebben allemaal vroeger vakantie dus ja, of ik mss dan eind augustus wil nemen, laat dat dan nou net ongeveer de periode zijn dat ik dan met verlof kan, mijn andere collega die moeilijk zwanger kan worden vertelde me gister dat zij in verwachting is, dus kan ik ook met een gerust hart mijn nieuws aan haar vertellen zonder haar pijn te doen, met mijn vaders verjaardag zit ik dan zo tegen de 11/12 weken (als het blijft plakken natuurlijk), hij leeft niet meer, maar we komen nog wel allemaal bij elkaar op zijn verjaardag, hoe mooi is dat om dan mijn nieuws op zijn verjaardag te brengen en als klap op de vuurpijl heb ik uitgerekend dat ik dan precies uitgerekend ben op de 1e verjaardag van het jongste kindje van mijn zusje, dus allemaal redenaties waarom deze gewoon blijft, dit hoort zo en dit moet zo zijn... #wishfulthinking... 😂

Zo maar eens gaan slapen, dromen van babies en dan is het eerste nachtje al om en jullie 1 na laatste nachtje voor DE test en DE echo voor Nora.
Oh, ik ben echt zo benieuwd.
De duimpjes draaien vrolijk door ook voor jullie.
Keep the faith!

Geplaatst
9 uur geleden, Kitje zei:

Hoi, meiden, hier even een update van deze kant.
Vanmiddag om 12 uur tp gehad van 1 embryo.
Het andere eitje is helaas onbevrucht gebleven, dus dat was jammer.
Het is een embryo van 3 dagen en hij was 6 cellig en kwaliteit 1, dus dat laatste is top.
Op 3 dagen zou die 6-8 cellig moeten zijn volgens de embryoloog, dus hij ligt redelijk op schema.

Ik heb besloten om deze allerlaatste poging met mijn allerlaatste embryo helemaal zenn te doorstaan, dus ik ben expres gaan werken vandaag.
De eerste keer had ik tp op zaterdag, toen ben ik gras gaan maaien, hij viel eruit, de tweede dag ben ik op de bank gaan zitten, toen viel die er ook uit, dus nu heb ik besloten dat ik gewoon net doe alsof die er niet is en gewoon mijn leven leid zoals anders, dus ben ik gaan werken, vanaf het werk naar de tp en daarna weer terug naar mijn werk (heb kantoorbaan dus geen zwaar werk), daarna de boodschapjes gedaan en nu net terug van mijn half uurtje avondwandeling (megasaai en koud, brrrr) en nu maar hopen dat deze wil blijven zitten en dat ik begin februari als een blije gup ook op een roze wolk kan plaatsnemen.

Lieve @Onzefamilie bedankt voor je berichtje, superlief dat je ondanks alles nog aan ons denkt en wat fijn dat je wat van je laat horen.
Ik vind het zo rot voor je dat het mis gegaan is, ik hoop dat jullie hier uiteindelijk goed doorheen rollen en dat de volgende poging raak is.
Het is jullie zo gegund!
Hoe was het gegaan vandaag? Heb je al meer duidelijkheid of je gecurrateerd moet worden?
Ik hoop zo dat het niet hoeft, want dat lijkt me geen pretje.
Sterkte meis!

Dankjewel @Nora90 voor je berichtje, het duimen en de positieve vibes.
Ik ga proberen hier zo positief mogelijk in te staan en zeg ook steeds tegen mezelf, dit gaat hem worden!
Ik probeer idd zoveel mogelijk afleiding te zoeken en verder alles zo normaal mogelijk te laten verlopen.
Donderdag heb ik met een vriendin afgesproken en vrijdag met mijn moeder hapje eten.
Voor komende week probeer ik ook wat leuks te gaan doen af en toe.
Kennismaking met vk is weer een nieuwe stap in dit proces voor jou en dan donderdag de echo, wordt spannend zo voor je.
Ik hoop dat je een mooi hartje ziet kloppen overmorgen.

@Marsukar jij ook veel succes gewenst donderdag met testen, ook zo spannend voor jou.
Ik hoop zo dat je positief test en naast Nora op het roze wolkje kan gaan zitten.
Soms hoor je het weleens dat iemand niet ongesteld wordt en dan toch negatief test, alle scenario's zijn mogelijk en iedere vrouw reageert anders.
Maar geen bloed is goed (al bewijst Nora dan ook wel weer het tegendeel daar in).
Keep the faith meis!

Voor wat betreft de poezenbollen, voor zover mij bekend zit hier geen HCG hormoon in (wel in Pregnyl) maar Progeteron.
Volgens mij kun je niet vals positief testen met de bollen, maar wel met Pregnyl als deze nog niet uit je lichaam is afgebroken.

Nog maar 2 nachtjes slapen voor jullie (en een heleboel voor mij 😂)

@Kitje

Wat mooi toch 1tje die geplaats kon worden, hier minder goed nieuws. Er zaten heel veel resten. En heb medicatie gekregen om weer een miskraam te stimuleren. Dit veroorzaakr mega pijn en krampen die eindelijk iets waren afgenomen. Weer zwaar bloed verlies, maar als dit niet lukt dan curritage(wat ik niet hoop wabt herstel daarna is berelang).

De dagen zijn zwaar maar ik ben der ook voor jullie zoals beloofd. Ik zie joan123 ook al op januarie wachtbankje zitten. 

Ik zal kaarsje branden dat dit embrytje blijft zitten. 

Knuffels van ons.

@Nora90

spannend vandaag de echo als ik het goed heb. We duimen voor je meis.

Geplaatst

Ja, was er blij mee dat ik er iig eentje had, en was ook nog van mooie kwaliteit, maar ja, dat waren de vorige keren ook...
Zojuist de dagelijkse wandeling van een half uurtje weer gehad.
Ergens ooit gelezen dat dat goed zou zijn voor de doorbloeding en dat zou dan weer gunstig zijn voor een evt innesteling.
Had zoiets van kan allicht proberen, kwaad kan het zeker niet.

Wat rot @Onzefamilie dat er er nog veel resten zitten.
Alsof het allemaal niet al zwaar en moeilijk genoeg is voor je.
Hopelijk gaan de medicijnen goed helpen en hoef je niet de curretage ook nog te ondergaan.
Denk goed aan jezelf lieverd, vind het super de superlief dat je er ook voor ons bent, maar vergeet jezelf niet he.
Doe gewoon wat goed voelt.

Lief dat je een kaarsje brand voor het embryotje 🥰
Long way to go nog hier.

Geplaatst

jaaaaaaa!! Ik ben zwanger🎉!! Echt zo fijn!! Had al t gevoel, maar was toch zo bang om te testen. Vannacht om het uur wakker geweest.. pffff wat een hel was dit!! Voelt heerlijk op die roze wolk bij jou @Nora90! Jeetje zeg!!

Nora heel veel succes straks met de echo!

En @Kitje die wandeltip had ik van jou gekregen en heeft misschien toch geholpen hebben.

Heb gelukkig mijn eerste afspraak om 11 uur pas ingepland, dus kan nog even proberen een uurtje mijn ogen dicht te doen. Al denk ik niet dat het gaat lukken! Maar pfff wat een ontlading. Had mijn ouders gebeld en kon alleen maar huilen. Alle spanning kwam eruit. Ik ben echt zo blij!!!

Geplaatst

Ohh @Marsukar gefeliciteerd!!!!

Wat een leuk nieuws.

Geniet lekker van de roze wolk en de kromme zinnen en schrijffouten zijn je vergeven hoor 😉

Ben heel blij voor je.

Denk dat je de rest van de dag van de wap bent en die afspraken worden ook niks, lol.

Dat wandelen had ik ergens gelezen, had zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet, proberen kan altijd, of het daar aan gelegen heeft, we will never know.

Geniet van je dag!

Succes @Nora90 vandaag met de echo!

Groetjes!

Geplaatst

@Kitje @Marsukar @Onzefamilie  Ik heb helaas slecht nieuws.... Er was helemaal niks te zien op de echo. Geen vruchtje geen zakje geen niks. Ik snap er helemaal niks van. Na die bloeding heb ik zeker nog 2 keer mijn bloed getest en mijn heg steeg hartstikke mooi. Op de echo was ook niets buiten de baarmoeder te zien.

Nu zijn er 2 soorten mola zwangerschappen: 1 waarvan het vruchtje is gestorven en de placenta door blijft groeien en je daarom dus nog hcg aanmaakt. Nou bij mij was er niet eens een placenta te zien dus dat viel af. En dan was er nog een andere soort mola zwangerschap en die snap ik niet helemaal maar iets met blaasjes in je baarmoeder. Dus het kan zijn dat ik dat heb. Ook al zag de echoscopiste dat ook niet echt. 

Ik heb alweer bloed moeten prikken om te kijken hoe het met de hcg waardes zit nu... Ik hoop dat ik vanmiddag de uitslag al kan krijgen. En vanuit daar moet ik verder onderzocht worden wat er nu precies met mij aan de hand is. 

@Marsukar Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap 😄 Het is je van harte gegund xx Geniet er lekker van zou ik zeggen, heb ik ook gedaan !! 

@Kitje Wat fijn dat je zo een goeie embryo hebt teruggeplaatst gekregen 😄 Ik blijf duimen voor je. Dit gaat um worden voor jou dat weet ik zeker 😄 

@Onzefamilie Vervelend om te horen dat je dit allemaal mee moet maken. Maar houd je aub sterk, het komt goed. Geef de moed niet op, okay?! xx

Ik laat jullie wel weten wat de uitslag is strakjes, ik ben nog steeds een beetje vol ongeloof....

Geplaatst
1 minuut geleden, Nora90 zei:

@Kitje @Marsukar @Onzefamilie  Ik heb helaas slecht nieuws.... Er was helemaal niks te zien op de echo. Geen vruchtje geen zakje geen niks. Ik snap er helemaal niks van. Na die bloeding heb ik zeker nog 2 keer mijn bloed getest en mijn heg steeg hartstikke mooi. Op de echo was ook niets buiten de baarmoeder te zien.

Nu zijn er 2 soorten mola zwangerschappen: 1 waarvan het vruchtje is gestorven en de placenta door blijft groeien en je daarom dus nog hcg aanmaakt. Nou bij mij was er niet eens een placenta te zien dus dat viel af. En dan was er nog een andere soort mola zwangerschap en die snap ik niet helemaal maar iets met blaasjes in je baarmoeder. Dus het kan zijn dat ik dat heb. Ook al zag de echoscopiste dat ook niet echt. 

Ik heb alweer bloed moeten prikken om te kijken hoe het met de hcg waardes zit nu... Ik hoop dat ik vanmiddag de uitslag al kan krijgen. En vanuit daar moet ik verder onderzocht worden wat er nu precies met mij aan de hand is. 

@Marsukar Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap 😄 Het is je van harte gegund xx Geniet er lekker van zou ik zeggen, heb ik ook gedaan !! 

@Kitje Wat fijn dat je zo een goeie embryo hebt teruggeplaatst gekregen 😄 Ik blijf duimen voor je. Dit gaat um worden voor jou dat weet ik zeker 😄 

@Onzefamilie Vervelend om te horen dat je dit allemaal mee moet maken. Maar houd je aub sterk, het komt goed. Geef de moed niet op, okay?! xx

Ik laat jullie wel weten wat de uitslag is strakjes, ik ben nog steeds een beetje vol ongeloof....

@Nora90

Wat ongelooflijk kut meis, weet dat dit een mega klap in je gezicht is. Bah had zo gehoopt jij wel een positieve zwangerschap met nu hartje horen.

Ja weet wat een mola met cellen is dat houd in dat de cellen zijn opgenomen in de buitenwand dus de bloeding die je gehad had was je eigenlijk het al kwijt. Waardoor niks is gaan groeien alleen de cellen nemen je lichaam in de zeik.

Wat zo erg meis, vind he echt hartverscheurend als je wilt praten erover laat ons weten we zijn er voor je. 

Laat het even  bezinken. Knuffels.

Wat betreft  onze kant komt later wel op terug. Nu even voor jezelf zorgen

Geplaatst

@Onzefamilie @Marsukar Dank jullie wel 🙂  We weten natuurlijk nog niet wat er aan de hand is dat moet allemaal nog onderzocht worden. Wel is het vreemd, want ze zei ook niks over blaasjes... Dus echt geen flauw idee wat dit moet voorstellen. 

Geplaatst

Oh, nee! @Nora90 wat klote!
Die zag ik ff niet aankomen zeg, jee.
Wist niet eens dat zulke dingen ook nog konden.
Wat een shock moet dat geweest zijn voor je, denk je daar een hartje of iig een embryo te kunnen zien en dan niks, gewoon helemaal niks.
Ik zit hier ook vol ongeloof.

Zorg goed voor jezelf hoor, als je wil babbelen, you know where we are en als je ff tijd nodig hebt voor jezelf is ook goed he.
Doe wat goed voelt.

Lief dat je nog steeds voor mij duimt dat emmy blijft zitten.
Sterkte meis!

Geplaatst (aangepast)

@Kitje Dank je wel voor je lieve woorden Xx

Ik heb bij de echoscopiste geen traan gelaten pas toen ik buiten was. Ik ben hier zo verdrietig om en ik voel zo een gemis. Ik had zo genoten van de afgelopen weken en zeg daarom ook tegen elke zwangere vrouw, geniet er lekker van ongeacht de afloop... Ik kijk echt terug op een hele fijne tijd al was die nog zo kort. Ik ben op dit moment alleen zo leeggezogen, want ik weet even niet wat ik kan voelen op dit moment. Aan de ene kant voel ik verdriet om het verlies en aan de andere kant ben ik bang en verdrietig omdat ik niet weet wat er aan de hand is en waarom mijn hcg nog steeds zo hoog is. Aankomende maandag heb ik een afspraak in het ziekenhuis om onderzocht te worden, de vk heeft dat voor mij geregeld en ze vroeg gelijk of ik allergisch ben voor narcose.... Dus ik denk dat de arts toch een mola vermoed (ook al heb ik niet echt de symptomen ervan) dan moet ik gecuretteerd worden.... 

Ik houd jullie op de hoogte, en ik lees tussendoor gewoon lekker mee. 😄 

aangepast door Nora90

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden