Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Sanne,ik vind het allemaal zo oneerlijk! Gewoon heel erg ***

Ik wil je heel veel sterkte wensen samen met je lief.....heb de hele middag aan je moeten denken.

Heb zo met je te doen!

>>>>>>>>>>>>>>>>>DIKKE KNUFFEL

Appel,van harte gefeliciteerd met je verjaardag!~

Goofy,met mij is alles prima. Ik mag echt niet klagen!

Voor jou is dé dag bijna aangebroken hé.

Doortje,hoe ging het gesprek in Dusseldorf?

Sharon,mooie buik op Hyves. Dat groeit goed hé!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne, Nee toch he, dit mag gewoon niet. Het is zo oneerlijk.

Ik weet een beetje hoe je je voelt, maar voor jou moet het nog veel erger voelen omdat je een positieve test in handen hebt gehad.

Bij ons is in Veldhoven ook een poging door het ziekenhuis verprutst.

Ik heb zo vaak aan je moeten denken vandaag, en dan nu dit bericht. Ik leef heel erg met je mee.

Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen.

Appel: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag hebt.

Geplaatst

pammie bedankt vandaag controle gehad en groeit allemaal goed

sanne nnnnneeeeeeeeeeeeeeee wat lees ik nu ooh meis ik weet helemaal hoe je je voelt er is geen erger gevoel dan dat gevoel aaahh nee ik had zo'n goeie hoop maar stoppen jullie nu of was dit jullie laatste poging aah nee vind het echt heel erg voor je dikke :CYBER_HUGS:

Geplaatst
In Nijmegen zeggen ze alleen maar "afwachten"! Maar ik weet wel genoeg, ik bloed hartstikke erg. En voorlopig gaan wij even niet meer naar Nijmegen! We zijn er nu even helemaal klaar mee. Omdat die tweede behandeling ook zo verprutst is hebben nu geen kans meer over. Het is gewoon voorbij! Ik blijf hier wel mee lezen, maar wel wat minder natuurlijk! Ik wens iedereen hier alle geluk toe en voorspoedige zwangerschappen. Liefs mij

Hoi Sanne,

Jeetje wat een naar bericht, niet eerlijk!!!

Ik lees helaas pas nu net je bericht, anders had ik zeker eerder een reactie gegeven.

Heel veel sterkte samen!

:hugg:

Geplaatst

Nog even een bericht...

Ik moet het wat rustiger aan doen heb ik vandaag gehoord.

Hou ineens veel vocht vast en wat eiwit in urine, dus rust, rust, rust.

Ook veel harde (pijnlijke) buiken.

Maandag weer controle.

Geplaatst

@ Paula, spannend! Doe het idd rustig aan en alvast heel veel succes met wat er allemaal komen gaat. Houdt ons wel op de hoogte hoor!!

@ Sanne, weet gewoon niet wat ik moet schrijven. Weet dat ik aan je denk! Sterkte! XXX

Hier nog 1 week wachten................

Spannend, het komt dichterbij!!!

We duimen heel erg voor een positief antwoordt zodat we weer kunnen starten....

Weltruste voor straks allemaal!

XX

Geplaatst

Paula, denk goed aan jezelf. Je hoeft niet zo heel erg lang meer. Het wordt nu wel heel erg spannend.

Neem je rust, nu het nog kan.....haha. Straks is je rust echt voorbij.

Geplaatst

Jeetje Sanne, het is net als bij mij een maand geleden. Ik snap het zo goed wat je doormaakt. Kan niks voor je doen maar wil je wel heel veel sterkte wensen. GETVER..

Geplaatst

Oh Sanne, wat erg voor je. Het is je zo gegund. Ik kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt hiervan.

Paula, rust is belangrijk hoor! Geniet er maar van nu het nog kan.. haha.. (alhoewel wij denk ik allemaal super blij zijn als het gedaan is met de rust, want dan betekent het dat onze wens is uitgekomen)

Hier even een update wat betreft Dusseldorf. Ik had gisteren al een heel verhaal getypt, maar toen ineens lag de server er uit...

Dusseldorf was echt een hele ervaring. Het is er zo anders als in het Radboud. Het is echt meer zo'n privekliniek. ALles was ook veel zakelijker als in het Radboud. Mijn man vond dat zeer onprettig, echter ik zelf had daar wat minder last van.

De arts heeft ons dossier ingekeken en was het niet zo eens met het behandelplan zoals wij dat in het Radboud kregen. Hij vindt het laten groeien van 21 follikels onverantwoord en laat staan om dan een embryo transfer te doen. Zo'n poging is volgens hem gedoemd om te mislukken, zeker als je overstimulatie verschijnselen hebt. Hij wil met ons het korte protocol in en met een ander medicijn als puregon. Hij heeft nu bloed afgenomen om te kijken welk medicijn hij zou willen geven. Omdat mijn moeder Lupus Eritematoses heeft heeft hij ook nog geprikt op trombofilie (??) omdat als deze waarden niet goed zijn (ivm erfelijkheid) dit problemen kan geven met de innesteling ofzo..

Enfin, hij belt ons 15 december met het definitieve plan en we kunnen dan met de verzekering om tafel.

Zelf weten we nog niet goed wat we willen. MIjn man heeft geen prettig gevoel tot nu toe bij DD, echt ik zelf kan me meer vinden in het protocol daar. Vooral omdat ik dan minder hoef te spuiten en ze hebben daar een betere techniek op het gebied van ISCI als in Nederland.

Tijdens onze vakantie in Egypte dus maar eens rustig over nadenken en vooral veel samen praten over de voor- en nadelen van de beide ziekenhuizen. Ik wil natuurlijk zo'n groot mogelijk kans op zwangerschap bij behandeling 2, maar het we moeten er ook een goed gevoel bij hebben omdat stress ook niet helpt.

Zondag vlieg ik voor een week naar Sharm el Sheik om bij te komen. Ik las helaas alleen net in de spits dat daar een haai actief is en dat voorlopig geen watersport mag plaatsvinden daar. HOpelijk vangen ze dat beest een beetje snel, want anders kan ik nog niet snorkelen. ZOu erg balen zijn...

Geplaatst

Doortje: brengt dat verhaal van DD je niet in verwarring? Ik zou er denk ik heel erg onzeker over worden als ze het daar heel anders doen. Je weet niet wat het beste is. Maar je moet inderdaad goed met elkaar praten en er allebei een goed gevoel over hebben.

Veel succes met je beslissing. Maar eerst vakanite. Heerlijk zeg ben wel een beetje jalours maar mij mannetje is voor ons een weekendje weg over een paar weken aan het plannen dus dat is ook heel erg leuk. Hij vond dat we het wel verdiend hebben.

sanne, ik denk geregeld aan je. Ik vind het zo erg voor je.

Geplaatst

Ik voel me eerlijk gezegd ook verschrikkelijk en kan niet anders dan huilen.

Ik weet niet zo goed wat ik nog moet hoor.

Maar goed, het komt vast goed al zie ik dat nu niet zo..

@ Jessie: Weet jij al meer wat je gaat doen?

Geplaatst

Hoi Doortje

ik breek hier eventjes in, ook mijn man had die ervaring met DD, erg zakeleijk maar tevens ook een luiterend oor een een meedenkende arts. Ik vind het juist een groot pluspunt dat ze iedere situatie goed bekijken, het zóu toch maar eens zo zijn dat die aandoening jullie in de weg staat..dan kun je poging na pogign blijven doen waar je wellicht aan onderdoor gaat...

In ons geval heeft Scholtes hetzelfde protocol als in Brussel aangehouden en ik weet, ook zij gaan liever voor minder eicellen maar wel van goede kwaliteit!

Ik had nu 10 eicellen, 8 mooi rijp, 7 bevrucht. Een dag na de punctie (en bevruchting) heb ik nog telefoninsch contact gehad met de androloog en een goed gesprek gehad over het zaad. Ook hij nam alle tijd!

Ik ben blij dat we deze poging in DD hebben gedaan, al zijn we ook erg tgevreden over Brussel

Veel wijsheid en een fijne vakantie!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lieve Sanne, wat een verschrikkelijk verdriet. Zo dichtbij en dan gaat het mis. Het is dus helemaal niet gek dat je alleen maar kan huilen. Heel veel sterkte samen, want dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

Paula rustig aan doen hoor. Is erg belangrijk. Je hebt dus nu zeker wel verlof.

Doortje: Ben benieuwd wat de dokter jullie gaat vertellen de 15e.

Iedereen die ik vergeet nu. Toi Toi Toi.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Doortje,wat een gesprek heb je gehad in Dusseldorf. Kan me voorstellen dat het ook wel wat warrig is allemaal.

Maar heerlijk zeg zo'n weekje naar Egypte,lekker naar de zon! En alle tijd om samen met je lief een beslissing te maken.

Ik moest wel erg lachen om je berichtje over de haai. Beetje mijn humor,het komt zo heerlijk droog over!

Paula,rustig aan doen hoor!

Ik heb verschrikkelijke kiespijn. Al sinds gisteren. Auwwww. Net de huisartsenpost gebeld om ik het niet helemaal zeker wist of ik

een paracetamol mag innemen. Maar dat kan dus geen kwaad zei ze.

Hopelijk kom ik de nacht een beetje door.

LIEVE SANNE; Ik denk aan je!

Geplaatst

Hallo

@doortje voor jullie dus ook een hele ervaring dd. Is voor iedereen denk ik erg persoonlijk hoe je het ervaart, als jullie er samen maar uit komen. Ben benieuwd wat je de 15e te horen krijgt, misschien helpt dat ook om de beslissing te nemen.

@ sanne ik weet niet precies welke behandeling je wil in dd. Wat mij opviel is dat wij in mulheim voor de tese allerlei briefjes kregen met de kosten er op dat was wel duidelijk. Ook heb ik mn eerste rekening van dd al op de mat, we zijn er vorige week voor het eerst geweest. intake was 61 euro als ik het goed heb en bleodafname 4 euro. Maar vlg mij heb ik van andere dames gehoord dat je een kostenberaming kan krijgen na de intake. Ik spreek dr s dinsdag en dan ga ik hem dat vragen. Als ik meer weet laat ik het op het forum weten.

Geplaatst

Sanne, wij hebben aankomende dinsdag een afspraak met de psycholoog van de kliniek en daarna met een arts.

Ze gaan zover ik het heb begrepen ons meer duidelijkheid geven wat in ons geval mogelijk is.

Maar ik denk dat wij er wel over uit zijn. Wij willen verder, al moet het met een donor. Misschien wel IUI met een donor. Dat was ook iets wat dokter Kremer wel als een goede optie voor ons zag.

Is een minder belastende behandeling. Maar dat weten we nog niet daar laten we ons over voorlichten.

Ik weet verder niet wat een behandeling kost ergens anders. In nijmegen kost de behandeling zelf 1600 euro zonder medicatie.

Bij de Geertgen kliniek kost een icsi poging 2500 euro incl. medicatie. Die is dus vrij goedkoop, al kunnen we dat ook niet betalen.

Huil verder heel goed uit. Mijn gedachten zijn bij je.

Geplaatst
Hoi Doortje

ik breek hier eventjes in, ook mijn man had die ervaring met DD, erg zakeleijk maar tevens ook een luiterend oor een een meedenkende arts. Ik vind het juist een groot pluspunt dat ze iedere situatie goed bekijken, het zóu toch maar eens zo zijn dat die aandoening jullie in de weg staat..dan kun je poging na pogign blijven doen waar je wellicht aan onderdoor gaat...

In ons geval heeft Scholtes hetzelfde protocol als in Brussel aangehouden en ik weet, ook zij gaan liever voor minder eicellen maar wel van goede kwaliteit!

Ik had nu 10 eicellen, 8 mooi rijp, 7 bevrucht. Een dag na de punctie (en bevruchting) heb ik nog telefoninsch contact gehad met de androloog en een goed gesprek gehad over het zaad. Ook hij nam alle tijd!

Ik ben blij dat we deze poging in DD hebben gedaan, al zijn we ook erg tgevreden over Brussel

Veel wijsheid en een fijne vakantie!

groetjes

Babeth

Ik ben blij om jou positieve verhaal te horen. Zelf heb ik ook echt een heel goed gevoel bij Dusseldorf en vind het inderdaad ook erg prettig dat hij nog wat dingen na wil gaan voor hij met een plan komt. Ik vind ook juist dat zakelijke wel prettig, terwijl ik wel het gevoel heb dat je dr. Scholtes alles kunt vragen wat je wilt weten.

Echter gezien mijn man zelf in het Radboud werkt en hij natuurlijk nauw verbonden er mee is is eht voor hem ook wel lastig om dat los te laten. Nu kan hij mee naar alle afspraken en dat is maar de vraag als we naar DD gaan. Hij werkt namelijk op de OK en dan kan je niet zo gemakkelijk weg of vrij krijgen. Zijn manager weet het wel, maar ze zitten heel krap in de bezetting en dan is last minute vrij krijgen erg lastig, terwijl even een half uurtje weg wel kan.

Babeth, ik hoop voor jou dat je straks een mooie test in je handen hebt. Het is je gegund!

Sanne, heel veel sterkte nogmaals. verwerk dit eerst goed voor je aan wat nieuws begint.

Jessie, ik ben heel benieuwd wat de psycholoog jullie te vertellen heeft. Hopelijk geeft het je/jullie wat meer duidelijkheid en kun je beslissen wat je wilt. Ik las misschien toch gaan voor een donor.. Heb je nog iemand in je omgeving die donor zou willen zijn? Of moet je dan naar de spermabank? (sorry.. klinkt misschien wat raar, maar weet neit goed hoe dat allemaal in z'n werk gaat..)

Pammie: heb je nog steeds zo'n kiespijn? Hopelijk gaat het snel beter

Lisa: Ik ben benieuwd wat dr. Scholtes jullie te vertellen heeft. Ik hoop eerlijk gezegd dat mijn menstruatie deze maand weer iets later is, want dat geeft me wat meer tijd om te beslissen. Zoals het nu lijkt moet ik volgende week zondag ongesteld worden en ik wil dan eigenlijk wel weten wat ik wil. Ik mag me dan namelijk in Nijmegen aanmelden, maar voor DD moeten we eerst nog van alles regelen. Ik heb er nu al een extra maand tussen zitten en ik wil erg graag verder. Misschien gaan we eerst nog wel voor een poging in Nijmegen en dan mogelijk de laatste (als dat nog nodig is..) in DD. Ik vind het allemaal best moeilijk moet ik zeggen..

Ik zag dat de haai nog niet gevangen is, dus dat wordt nog niet zwemmen in de zee.. Ik ga daar echt niet in hoor als die haai nog ergens is. Dan maar gewoon het zwembad in

Geplaatst

Doortje: nee wij willen niet een bekende donor dan, al zou dat wel kunnen. Wij moeten dan inderdaad naar de donorbank. Klinkt inderdaad erg zakelijk. Dat is niet niks, maar we staan er in ieder geval allebei open voor.

jou keuze is ook erg moeilijk. Ik denk dat je er zeker de tijd voor moet nemen om er goed over na te denken en een keuze maken waar jullie allebei achter kunnen staan.

Geplaatst

Doortje,neem alle tijd die je nodig hebt. Het is niet niks om zo'n zware beslissing te maken,het gaat immers wel om je toekomst.

Als ik sommige berichten lees over Dusseldorf,krijg ik er zelf een prettig gevoel bij.

Jessie,ik vind het heel moedig hoor. Het is allemaal best heftig,een donorbank,en dan nog maar te hebben over de rest van de behandeling.

Ik vind je enorm sterk!

Update over mijn kies. Die moet eruit! Vanmorgen bij de tandarts geweest,en die kon me vertellen dat ik een ontsteking heb.

Ben er helemaal niet blij mee. Hij heeft me verdoofd,en de kies iets losgesneden om de druk weg te halen,woensdag moet de kies eruit.

Was bij thuiskomst wel even overstuur,omdat ik dacht hé? Zwanger en verdoving? Help!

Gelukkig heeft de huisarts en Paula (thanks meid!) me kunnen geruststellen,en ga ik maar vanuit dat de ontsteking afremt,omdat de pijn minder wordt.

Ik mag nu spoelen met waterstofperoxyde (wel op advies,half met lauw water).

Wat een ellende,maarja, ik weet nu dat ik geen slapeloze nachten meer heb,en woensdag gaat die kies er gewoon uit!

Fijne (sinterklaas) weekend allemaal!

Geplaatst

:drunken_smilie: Zit er even helemaal doorheen......................

:please:Druk op het werk, verhuizing mams, zenuwachtig voor 08.12.10. Noem maar op.

Ben ook erg met alles en iedereen bezig.

Ben net een spons, zuig alles op laat niets meer los.

Was ik maar hier...................:av-31:

Meiden, succes, sterkte en heel veel liefs en een goed Sinterklaasweekend,

Goofy.

Geplaatst

Lieve Goofy, Ik kan me erg goed voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor! Dat is niet zo gek. Maak je maar niet te druk, positief blijven al is dat soms erg moeilijk! Dat plaatje met dat hangmatje bevalt mij ook wel :)! Jij ook een fijn weekend. Liefs Sanne

Geplaatst

@ Paula: Meid, doe je wel rustig aan, dat is niet niks.. Lekker met de beentjes omhoog en niet teveel doen!!

@ Pammie: Auwtzzz, lijkt me echt verschrikkelijk pijnlijk. Gelukkig ben je gerustgesteld voor wat betreft de verdoving. Ik kan me je angst wel voorstellen. In ieder geval fijn dat je a.s. woensdag verlost wordt van die kies. Hoe is het verder met je?

@ Jessie: Dus jullie hebben de knoop nu doorgehakt? Jullie gaan voor een donor?

Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk hoor die keuzes die jij "moet" maken. Ik hoop voor je dat 2011 jullie jaar wordt (en die van ons :laugh:).

@ Nathalie: Hoe gaat het met jou? Al echte zwangerschapsverschijnselen?

Hou hem/haar maar lekker warm bij je de komende maanden.

@ Doortje: Wij gaan volgend jaar ook naar Dusseldorf. Waarschijnlijk in maart/april. Eerst even rust en misschien nog een IUI in januari.

Hoe heb je de afspraak daar gemaakt? Heb je gemaild aan dr. Scholtes?

En moet ik dan een kopie v/h dossier opvragen in Nijmegen?

Veel vragen, ik weet het, maar ja ik heb meer vertrouwen in Dusseldorf dan in het Radboud.

@ Goofy: Hoe is het nu met je?

Ik heb gisteren een echo laten maken en daar was niets meer op te zien.

Ze hadden op zijn minst dan een vruchtzakje moeten zien.

Voor de zekerheid nog bloed laten prikken en daar hoor ik maandag de uitslag van.

Het vreemde was dat ik gisteren een test had gedaan om te kijken of deze lichter werd, maar hij was veel donkerder dan de test van dinsdag (toen het bloeden begon).

Ik heb echt een gigantische knoop in de maag. Voel me echt heel erg verschrikkelijk dat we eigenlijk maar twee kansen hebben gehad. Het voelt zo oneerlijk allemaal. Die tweede behandeling verliep al meteen niet goed en ik begrijp dan ook niet dat ze wel een follikelpunctie uitvoeren als de follikels nog niet groot genoeg zijn en uiteindelijk de eicellen niet rijp genoeg. En dan hadden ze na constatering beter voor ICSI dan voor IVF kunnen kiezen. Maar ja, het kwaad is al geschied en ze gaan daar toch niet op terugkomen.

Maar ja, ik hoop dat ik de medicijnen straks een beetje bij elkaar kan krijgen, dat scheelt weer in de kosten.

Geplaatst

Hee girlz,

Nog even snel een berichtje van mijn kant voordat we vanmiddag richting Schiphol vertrekken. We hebben voor de zekerheid maar een hotel geboekt daar vanwege het slecht weer. Morgen om 10 uur vliegen we naar Sharm el Sheik.

Sanne: je kunt gewoon via de dames van de receptie telefonich of per mail een afspraak maken. Je kunt het beste vragen naar Irma Hoestland, zij is de doktersassistente van dr. Scholtes en spreekt gewoon Nederlandse. Er is daar ook nog een receptioniste die ook redelijk Nederlands spreekt. De anderen spreken ook wel redelijk engels, dus een afsrpaak maken moet lukken. Het is inderdaad handig om je dossier mee te nemen. Deze moet je schriftelijk op vragen bij het medisch secretariaat van de voorplantingspoli. Je kunt het dan of opgestuurd krijgen of afhalen. Ze kunnen het ook voor je naar Dusseldorf sturen, maar dat hebben wij niet gedaan. Ik wilde zeker weten dat we het op tijd bij ons handen. Dr. Scholtes neemt dan tijdens de intake alle uitslagen door, nadat hij al zijn eigen vragen gesteld heeft om de situatie in kaart te brengen. De wachttijd voor een intake is ongeveer 4 weken, dus de afspraak maken zou ik al doen. Je kunt immers daarna zelf beslissen in overleg met hem wanneer je eventueel zou willen starten. Dan weet je daarna namelijk ook naar welke medicijnen je op jacht moet, want het kan maar zo zijn dat hij een ander protocol voorstelt. trouwens wel raar dat je nog steeds een positieve test hebben terwijl ze niks kunnen zien... Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt..

Paula: doe je lekker rustig aan? met dit koude weer lekker op de bank maar toch?

Goofy: hoe is het met de zenuwen? Veel succes volgende week

Pammie: sterkte met trekken van die kies. Je zult vast blij zijn als de kies er uit is. Dan gaat de pijn tenminste ook weg

Jessie: goed van je dat jullie de knoop hebben door gehakt. Hopelijk wordt ook voor jou 2011 een mooi jaar om jullie grote wens uit te laten komen.

Nathalie: hoe is het met je? Al helemaal in de zevende hemel of toch nog wat voorzichtig blij? Het is je van harte gegund meid!

Nou, dan tot over een weekje dan maar. Ik kom de 12e laat weer terug en dan hebben wij als het goed is ook een knoop doorgehakt en dan ga ik me al dan niet aanmelden in die week voor een nieuwe behandeling. Ik merk aan mezelf dat ik daar in elk geval al weer klaar voor ben. De eerste mislukking is inmiddels helemaal verwerkt en we kijken weer vooruit.

Liefs Dorien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden